به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۰ ساعت ۱۶:۴۷
کد مطلب : ۱۱۷۵۳۶

چه کسی پیرمان را درآورد؟/طنز

گروه جامعه: پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی مملکت گفت: «در دولت‌های گذشته توجه جدی در حوزه سلامت به سالمندان نشده است».
 
ما با نظر وزیر بهداشت موافقیم. دولت‌های گذشته توجه جدی به سالمندان نداشتند. به‌همین‌دلیل در این دوره اصولا کاری می‌کنند که آدم به سالمندی نرسد؛ مثل عباس کیارستمی که چون در حوزه سلامت برای سالمندان توجه و امکانات وجود ندارد، اصولا طوری شد که کیارستمی به سالمندی نرسد و در اوج تمام کند.از طرفی این حرف وزیر بهداشت نشان می‌دهد در دولت اختلاف‌نظر وجود ندارد. چون وزیر ارشاد هم چندوقت پیش گفته بود بهرام بیضایی در سنی نیست که کاری از دستش بربیاید. به‌همین‌دلیل وقتی این دوتا حرف وزیرهای دولت را می‌گذاریم کنار هم، آدم نگران بیضایی می‌شود. ما همین‌جا از بهرام بیضایی خواهش می‌کنیم، تمنا می‌کنیم، استدعا می‌کنیم بازنگردد.

من، میدون دوم، عاشق سوفیا هستم و تنها امیدواری‌ام این است که بابای سوفیا هم مثل عباس کیارستمی و دیگران یک سرماخوردگی ساده پیدا کند و به بیمارستان مراجعه کند تا او هم در اوج خداحافظی کند و من به سوفیا برسم.وزیر بهداشت همچنین گفته که جمعیت کشور در حال مسن‌شدن است. خب معلوم است آقای وزیر. همین شما مسئولان پیر ما را درمی‌آورید وگرنه جامعه، جوان و ترگل‌ورگل می‌ماند. خود من وقتی دولت اصلاحات آمد، شونزده‌هیبده‌سالم بود. وقتی رفت، عینهو آدم ٤٠ ساله شده بودم. احمدی‌نژاد که آمد، تقریبا ٨٠٠ سال پیر شدم. خودش با شب‌بیداری آمد، بعد هم چون با شب‌بیداری آمده بود، این‌قدر برای ما و جامعه استرس ایجاد کرد که من دچار شب‌بیماری شدم. وقتی احمدی‌نژاد رفت، من هشتصدوچهل‌و‌خورده‌ای سال داشتم. روحانی که آمد چی شد؟ هیچی. ما مسن شده بودیم و منتظر بودیم ببینیم چی می‌شود که این‌طوری شد؛ یعنی آب از آب تکان نخورد. البته وزیر ارشاد چندبار با حرف‌هاش سکته‌مان داد که این نشان می‌دهد وزیر ارشاد دستش در دست وزیر بهداشت است. چون می‌خواهد حرف وزیر بهداشت روی زمین نماند و ما جوان‌مرگ شویم.

وصیت

سوفیا... تو به حرف‌های این مسئولان کار نداشته باش. فقط یادت باشد پیرت را هم دربیاورند نباید اجازه بدهی دلت پیر بشود. ممنون عشقم.