به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۱۲ ساعت ۱۳:۲۸
کد مطلب : ۱۱۷۶۸۰
وظیفه مسئولان پاسخگویی است نه داغ و درفش

تابش: ارشاد از رسانه‌ها حمایت کند

گروه سیاسی: نایب رییس فراکسیون امید در مجلس دهم گفت: وظیفه رسانه طرح مسائل و وظیفه مسئولان پاسخگویی به این مسائل است نه داغ و درفش.
تابش: ارشاد از رسانه‌ها حمایت کند
محمدرضا تابش با انتقاد از برخورد قهرآمیز با رسانه‌های منتقد شهرداری تهران اعلام کرد: برخورد دوگانه با مسائل مطرود است و فارغ از این‌که این شیوه برخورد، از نظر افکار عمومی پذیرفته نیست، به‌لحاظ دینی و شرعی نیز چنین رفتاری نادرست است.

او گفت: کسانی که متولی کار هستند، باید به این مسئله توجه داشته باشند که برخورد دوگانه با رسانه‌ها و به‌طور کلی استفاده از معیارهای متفاوت در برخورد با مسائل مشترک نادرست است و باید از چنین برخوردهایی دوری کنند.

نایب رییس فراکسیون امید در مجلس دهم خاطرنشان کرد: نکته دیگری که باید به آن توجه کنیم این است که جناحی کردن مسائل فنی، سمی مهلک است و درصورتی که اشخاص، دستگاه‌ها و حتی خود رسانه‌ها، مسائل فنی را جناحی کرده و در برخورد با این مسائل، رویکرد غیرفنی خود را دخیل کنند، دست به کار نادرستی زده‌اند.

نماینده مردم اردکان در مجلس دهم با اشاره به لزوم حمایت وزارت ارشاد از اصحاب رسانه، تصریح کرد: وزارت ارشاد باید علاوه بر نظارت بر رسانه‌ها، از آن‌ها حمایت کند؛ چراکه این وزارتخانه، ناظر و و حامی رسانه‌ها و مطبوعات است.

او اضافه کرد: وزارت ارشاد باید درصورتی که رسانه‌ها مرتکب خطا شدند، به آنها تذکر بدهد و اگر درپی انجام وظیفه اطلاع‌رسانی‌شان مورد ظلم قرار گرفته و در حقوق‌شان اجحاف شده، وظیفه این وزارتخانه است که از رسانه‌ها حمایت کند.

نایب رییس فراکسیون امید در مجلس دهم در واکنش به برکناری سردبیر خبر شبکه پیام به دلیل انتشار یکی از تذکرهایی که در صحن علنی مجلس علیه شهرداری تهران مطرح شده بود، گفت: درصورتی که چنین مسئله‌ای صحت داشته باشد، به هیچ‌عنوان درست نیست و حتماً باید با این رفتار برخورد شود.

او ادامه داد: در فراکسیون امید درباره برخورد قهرآمیز با رسانه‌ها صحبت کردیم و ما از گردش آزاد اطلاعات حمایت می‌کنیم و معتقد هستیم که باید از خبرنگاران برای ایفای مسئولیت خطیری که برعهده دارند و صیانت از آزادی عمل رسانه‌ها حمایت شود.

تابش در پایان تصریح کرد: رسانه‌ها نیز باید نسبت به این وظیفه خطیری که بر دوش دارند، آگاه باشند و در درج اخبار دقت لازم را به خرج دهند با این حال، وظیفه رسانه طرح مسائل و وظیفه مسئولان پاسخگویی به این مسائل است نه داغ و درفش.
مرجع : ایلنا