به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۲۸ - ۱۷:۲۲
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۰ ساعت ۱۳:۱۴
کد مطلب : ۱۱۸۳۳۰
منصوری:

محرم می‌تواند نمادی از وحدت ملی باشد

گروه سیاسی: یک عضو شورای مرکزی حزب اتحاد ملت گفت: هر نوع بهره‌برداری سیاسی از تریبون های عزاداری برای حذف و یا تخریب رقیب سیاسی و مشابهت سازی های خودساخته جفا به امام حسین(ع) است.
محرم می‌تواند نمادی از وحدت ملی باشد
آذر منصوری اظهار کرد: ویژگی‌های شخصیتی و حرکت امام حسین (ع) به گونه‌ای است که امروز در بین ملل دیگر جهان‌ نیز از این امام شیعیان به عنوان مظهری از آزادگی، حق جویی و عدالت طلبی یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: به همین دلیل در بسیاری از کشورها حتی با وجود اختلاف دین و مذهب، در این ایام از حرکت امام‌حسین(ع) و یارانش تجلیل می‌شود، در سال‌های اخیر نیز برنامه‌هایی در کشورهای غیر مسلمان برای ایشان برگزار شده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تصریح کرد: علی القاعده در کشور ما به خصوص پس از انقلاب اسلامی که به تاسی از این حرکت، با ندای حق جویی، عدالت طلبی و مبارزه با ظلم شکل گرفت، در این ایام همه شخصیت های حقیقی و حقوقی باید ضمن پاسداشت و تکریم و سوگواری برای امام حسین و شهدای عاشورا و شناخت ابعاد حرکت امام حسین (ع)، تلاش کنند که این ایام به نماد وحدت و انسجام جامعه تبدیل شود.

وی در ارتباط با ضرورت پرهیز از ورود مداحان به موضوعات سیاسی گفت: هر نوع بهره برداری سیاسی از تریبون‌های عزاداری برای حذف و یا تخریب رقیب سیاسی و مشابهت‌سازی‌های خودساخته، نه تنها به این وحدت و انسجام آسیب می‌رساند و به عاملی برای تفرقه تبدیل می‌شود، بلکه بزرگترین جفا به امام حسین (ع) و اهداف مقدسی است که او و یارانش با نثار خون خود در پی تحقق آن بودند.
مرجع : ایسنا