به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۳۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۱ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب : ۱۱۸۳۴۹

سکوت رسانه‌هاي ايران دربرابر فاجعه‌ حلب

سکوت رسانه‌هاي ايران دربرابر فاجعه‌ حلب
گروه سياسي: سايت انصاف‌نیوز نوشت: وقتی آمریکا یا سعودی‌ها یا دیگرانی که ما با آن‌ها روابط حسنه‌ای نداریم مرتکب خطاهایی نابخشودنی در جنگ‌هایشان می‌شوند و باعث مرگ مردم بی گناه؛ همه‌ی رجال سیاسی و صداوسیما و دیگر رسانه‌های جریان رسمی بسیج می‌شوند که آن رفتار را محکوم کرده و از سکوت نهادهای بین المللی شکایت کنند. بماند که گاهی از سکوت این نهادها هم خبری نیست اما باز هم متهم به سکوت می‌شوند.

اما در این روزها که روس‌ها در مبارزه با تروریست‌ها در شهر حلب دچار چنین خطاهایی شدند و باعث رنج و مرگ مردم بی گناه شده‌اند دیگر از آن فریادهای معترضانه خبری نیست و گویی اساساً هیچ اتفاق ناخوشایندی در حلب رخ نداده است. اینکه مسوولان رسمی کشور در برابر چنین مسائلی واکنش در خوری نشان ندهند شاید تا حدودی قابل فهم باشد و بتوان آن‌ها را درک کرد که برایشان در دنیای سیاست هزینه – فایده‌ی موضع گیری‌ها اهمیت بالایی دارد اما این سکوت بی معنای صداوسیما و دیگر رسانه‌های متعلق به جریان رسمی به چه دلیل است؟ در دنیای امروز مگر می‌توان خبرهایی از این دست را مخفی کرد؟

وقتی به روزهای آغاز بحران سوریه هم برمی‌گردیم شاهد همین جور رفتارهای غیر حرفه‌ای از صداوسیما هستیم. به گونه‌ای که در زمانی که اعتراضات مردمی در سوریه پر رنگ و پر رنگ‌تر می‌شد هیچ اشاره‌ای به آن نمی‌کردند و حتی بعد از آن که بخشی از آن اعتراضات رنگ و بوی تروریستی به خود گرفت و همه‌ی دنیا از آن با خبر شده بودند هم به سکوت خود ادامه می‌دادند.

این جنس از رفتارها نشان می‌دهد که تصمیم گیران رسانه‌های رسمی کشور نه تنها با مقوله‌ی رسانه و ویژگی‌های آن بیگانه‌اند بلکه مردمِ این دوران را نشناخته‌اند و به خیالشان اگر چیزی نگویند یا از آن بدتر دست به وارونه نمایی بزنند جامعه هم از آن‌ها پذیرا خواهد بود.