به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۲ ساعت ۱۰:۵۵
کد مطلب : ۱۱۸۳۶۲
مجید انصاری در حرم امام خمینی:

چرا بلندگوی اسرائیل و منافقین می‌شوند؟

گروه سیاسی: معاون حقوقی رئیس جمهور گفت: سزاوار نیست در جامعه حسینی، در فضای مجازی، تریبون‌های متعلق به بیت‌المال و روزنامه‌های متعلق به بیت‌المال به توسعه بداخلاقی، تهمت زدن، فحاشی، تخریب، تضعیف و کشتن امید مردم به خاطر رقابت‌های کودکانه سیاسی بپردازند.
چرا بلندگوی اسرائیل و منافقین می‌شوند؟
حجت‌الاسلام و المسلمین مجید انصاری در مراسم شب شام غریبان که در حرم مطهر امام خمینی با حضور یادگار امام، اعضای بیت امام، معاون اول رئیس جمهور و جمعی از علما و مسئولین برگزار شد، با اشاره به آغاز نبمه دوم نهضت کربلا از عصر عاشورا گفت: همانگونه که در صبح عاشورا حسین و عباس (علیها سلام) قهرمانان اصلی بودند، از شب عاشورا نوبت به قهرمانی علی ابن الحسین زین العابدین (ع) و عمه بزرگوارشان شیرزن دشت کربلا، حضرت زینب کبری (س) می‌رسد که وظیفه آنان دشوار‌تر، زجرآور‌تر، طولانی‌تر و موثر‌تر از قهرمانان نیمه اول این حادثه بزرگ است.

وی با تأکید بر اینکه پیام عاشورایی این دو بزرگوار همچنان باقی است و آنان نیازمند مبلّغ و مروّج هستند، اظهار داشت: ما در تمام تریبون‌ها و فضاهای حقیقی و مجازی و کلاس‌های درس نیازمند پیروان امام سجاد (ع) و حضرت زینب هستیم که ظلم را افشا کنند و حقایق را بگویند؛ همچنان نیازمند دختران و زنان پاکدامنی هستیم که پیام‌آور عفاف، کرامت و انسانیت در قرن بیست و یکم باشند.

مجالس عزاداری باید دارای محتوا باشد
انصاری با تأکید بر توجه همیشگی به مسأله عاشورا، گفت: جنبهٔ سینه‌زنی و عزاداری در ایام محرم بسیار خوب است اما این مجالس باید دارای محتوا باشد و چنین محتوایی را باید از مطالعات و مجالس این ده روز بگیریم تا قیام کربلا را هم‌دوش زینب (س) به گوش تاریخ برسانیم.

وی نهضت کربلا را مانند دانشگاه انسان‌سازی خواند که همه رشته‌های آن انسانیت است و مواد درسی آن را شجاعت تشکیل می‌دهد و همه آنچه بشریت نیازمند آن است را داراست.

معاون حقوقی رئیس جمهور در ادامه به بیان برخی پیام‌های نهضت عاشورا پرداخت و گفت: خداوند پیامبر (ص) را اینگونه مورد توصیف قرار می‌دهد که «الَّذینَ یَتَّبِعونَ الرَّسولَ النَّبِیَّ الأُمِّیَّ الَّذی یَجِدونَهُ مَکتوبًا عِندَهُم فِی التَّوراةِ وَالإِنجیلِ یَأمُرُهُم بِالمَعروفِ وَیَنهاهُم عَنِ المُنکَرِ وَیُحِلُّ لَهُمُ الطَّیِّباتِ وَیُحَرِّمُ عَلَیهِمُ الخَبائِثَ وَیَضَعُ عَنهُم إِصرَهُم وَالأَغلالَ الَّتی کانَت عَلَیهِم. فَالَّذینَ آمَنوا بِهِ وَعَزَّروهُ وَنَصَروهُ وَاتَّبَعُوا النّورَ الَّذی أُنزِلَ مَعَهُ ۙ أُولٰئِکَ هُمُ المُفلِحونَ (همان‌ها که از فرستاده (خدا)، پیامبر «امّی» پیروی می‌کنند؛ پیامبری که صفاتش را، در تورات و انجیلی که نزدشان است، می‌یابند؛ آن‌ها را به معروف دستور می‌دهد، و از منکر باز می‌دارد؛ اشیاء پاکیزه را برای آن‌ها حلال می‌شمرد، و ناپاکی‌ها را تحریم می‌کند؛ و بارهای سنگین، و زنجیرهایی را که بر آن‌ها بود، (از دوش و گردنشان) بر می‌دارد، پس کسانی که به او ایمان آوردند، و حمایت و یاریش کردند، و از نوری که با او نازل شده پیروی نمودند، آنان رستگارانند). دقیقا ۵ محور اصلی این آیه پیام‌های نهضت کربلاست.

پیام اصلی نهضت عاشورا پیام اخلاقی است
وی با اشاره به وصیت امام حسین (ع) به امام سجاد مبنی بر دوری کردن از ظلم به کسی که جز خدا پناهی ندارد، یادآور شد: امروز اگر جنایتکاران فکر می‌کنند در پناه آمریکا مردم یمن را قتل عام کنند و مردم آمریکا را سلاخی کنند و صهیونیست‌ها هنگام ظلم به صهیونیست‌ها فکر کنند کسی جلودار آن‌ها نیست اشتباه می‌کنند.

انصاری گفت: بر اساس مکتب امام حسین (ع) زندگی زیر بار ستمکاران زیبنده پیروان این مکتب نیست و امام حسین (ع) مرگ را بر زندگی در چنین وضعیتی ترجیح می‌دادند.

وی دیگر پیام اصلی نهضت عاشورا را پیام اخلاقی آن ذکر کرد و با اشاره به نفوذ پیامبر گرامی اسلام (ص) در میان مردم از طریق اخلاق، گفت: امام خمینی وقتی از سال ۱۳۴۲ نهضت خویش را آغاز کردند اسلحه و گروه مسلح نداشت و حتی اگر گروه‌های مسلح همراه، نزد ایشان می‌آمدند تا مجوز ترور بگیرند می‌فرمودند در مکتب من ترور جایی ندارد و من فقط مردم و جوانان را آگاه می‌کنم؛ آنان خود می‌دانند چه کنند. این رفتار امام مشابه کاری بود که مسلم بن عقیل در جریان سفر به کوفه انجام داد و طی آن سفر، با وجود امکان قتل عبیدالله بن زیاد در منزل هانی بن عروه، از انجام این کار خودداری کرد.

دولت با تدبیر توانسته است با جباران جهان مقابله کند
معاون حقوقی رئیس جمهوری در ادمه سخنان خود گفت: ما ۳۷ سال است که با جباران جهان خصوصا رژیم صهیونیستی و آمریکا مقابله کرده‌ایم و امروز هم مقام معظم رهبری و نظام یک تنه مقابل ظلم و جور جهانی ایستاده‌اند؛ دولت ما هم با تدبیر توانسته است با آنان مقابله کند و ۱۸ ماه مقابل آنان بایستد اما گامی از حقوق ملت عقب ننشست و توانست بر تحریم‌های ظالمانه فائق آید. امروز هم اگر رئیس جمهوری در سازمان ملل متحد سخنرانی می‌کند از ضرورت دفاع از مسلمانان و وضع اسف بار ملت‌های یمن، سوریه و... و ضروت مبارزه با خشونت سخن می‌گوید.

چگونه عده‌ای می‌توانند ادعای حسینی بودن کنند اما دولت برآمده از رأی ملت را تضعیف کنند؟
وی با تأکد بر اینکه جامعه حسینی باید اخلاق حسینی داشته باشد، اظهار کرد: امام حسین (ع) چراغ هدایت بود و نور این چراغ همه را روشن می‌کند و اگر کسی نخواهد سوار این کشتی شود بر عهده خود اوست. جامعه حسینی نیز باید نجات‌بخش و مهربان باشد؛ سزاوار نیست در جامعه حسینی، در فضای مجازی، تریبون‌های متعلق به بیت‌المال و روزنامه‌های متعلق به بیت‌المال به توسعه بداخلاقی، تهمت زدن، فحاشی، تخریب، تضعیف و کشتن امید مردم به خاطر رقابت‌های کودکانه سیاسی بپردازند. چگونه یک عده می‌توانند ادعای حسینی بودن کنند اما از صبح که بر می‌خیزند تا شب که می‌خوابند کارشان این است که به شخصیت‌های بزرگ، عناصر انقلابی و یاور رهبر و ملت و دولت بر آمده از رأی ملت تهمت بزنند، دروغ بگویند و آن را تضعیف کنند؟!

چرا عده‌ای نادانسته بلندگوی اسرائیل و منافقین می‌شوند؟
انصاری با اشاره به دشواری‌های اداره کشور از جمله مشکلات به جا ماننده از گذشته مانند هزینه‌های بالا، اشتغال و... و نیاز به آرامش برای حل آن‌ها، گفت: اقتصاد در حال حرکت، نیازمند آرامش برای جذب سرمایه است؛ سیاست خارجی محتاج به حمایت ملی است و قهرمانان دیپلماسی نیازمند حمایت تک تک ملت هستند، اما شبانه‌روز از سوی عده‌ای بمباران می‌شوند. نقطه قوت‌های دولت نادیده گرفته می‌شود، دیپلمات‌های شجاع ما را که رهبری آنان را مومن به انقلاب معرفی کرد افرادی ترسو و بزدل معرفی می‌کنند و زحمات رئیس جمهور و دیگر قوا را صفر جلوه می‌دهند؛ هر روز وقتی به دکه روزنامه‌فروشی نگاه می‌کنیم چند روزنامه می‌نویستند «دولتتان تمام»، «مجلستان تمام»، برجامتان «هیچ» و... این‌ها را شبانه‌روز منافقین هم می‌گویند! چرا نادانسته بلندگوی اسرائیل و رسانه‌های امپریالیستی و منافقین می‌شوند؟ امروز که می‌بینند کشورهای مختلف جهان در‌ها را به روی ملت ایران می‌گشایند از روی تنگ‌نظری، کوته‌فکری و حسادت همه این خدمات را سیاه جلوه می‌دهند؛ وقتی جامعه را از میان ببرید، به نفع کیست؟ چرا رهنمودهای امام و سفارشات رهبری را نمی‌شنوند و وصیت‌های حسین (ع) را به کار نمی‌گیرند.

وی گفت: ما از انتقاد سازنده و سالم که همراه با راه حل باشد استقبال می‌کنیم اما مردم فهیم ایران فرق انتثاد سازنده با انتقام‌گیری‌های کودکانه و رقابت‌های غیراخلاقی را به خوبی می‌فهمند.

هویت نهضت عاشورا به ادب و اخلاق حسینی است
معاون حقوقی رئیس جمهور با اشاره به درست‌گویی و نرم خویی به عنوان دیگر پیام‌های نهضت عاشورا تأکید کرد: هویت نهضت عاشورا به ادب و اخلاق حسینی است و هر گفتار و کرداری که خدشه‌ای بر آن وارد کنت ظلم به امام حسین (ع) و نهضت عاشوراست.
مرجع : ایلنا