به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۱۷
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۴ ساعت ۱۵:۰۴
کد مطلب : ۱۱۸۴۶۵

برگزاری تور پاسارگاد هم ممنوع شد!؟

برگزاری تور پاسارگاد هم ممنوع شد!؟
علی سبزمیدانی

گروه جامعه: در آستانه 7 آبان ماه روز بزرگداشت کوروش بزرگ در پاسارگاد (120 کیلومتری شمال شهر شیراز که آرامگاه کوروش هخامنشی نیز در آن قرار دارد) نامه‌ای از طرف سازمان گردشگری اصفهان که خطاب به برخی آژانس‌های گردشگری نگارش و ارسال شده و در فضای مجازی منتشر شده كه بر‌‌‌فاقد وجاهت قانونی‌‌‌تورهای پاسارگاد در آن تاریخ مشخص، تاکید شده است!

حال مشخص نیست منظور از ‌‌‌فقدان وجاهت قانونی‌‌‌ برای حضور در یک آرامگاه شخصی محبوب و تاریخی برای زنده نگه داشتن یاد او چیست؟ اگر بر فرض انجام این تور تور هم ممنوع اعلام شده باشد (که تا این لحظه اعلام نشده) باید دلایل منطقی آن بند به بند به مردم و رسانه‌ها اعلام گردد. با این حال و حتی اگر برگزاری تور در آن ایام ممنوع اعلام شده باشد خوب مشخص است که قطعا بسیاری از مردم بصورت خارج از تور در این روز به پاسارگاد خواهند رفت.

چون این نامه تنها به آژانس‌های یکی از شهرهای کشور ارسال شده است. نامه‌ای که حتی در آن از ممنوعیت اجرای تورهای گردشگری نیز صحبت نشده است. یعنی در این حال حتی آژانس‌هایی که این نامه را دریافت کرده‌اند قانونا اجازه دارند با توجه به مصوبه موجود در مجور بند (ب) سازمان گردشگری و جهانگردی تورهای خود را اجرا کنند. البته مشخص نیست این نگرانی برای بزرگداشت شخصیتی که دنیا از او به خوبی یاد می‌کند و اسطوره بسیاری از مردم سرزمین ما است برای چیست.