به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۰۹:۵۷
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۴ ساعت ۰۹:۳۳
کد مطلب : ۱۱۸۴۷۶

اشغال مقرهای دولت در پایتخت لیبی

گروه بین الملل: صدها شبه‌نظامی مسلح که گفته می‌شود از گروه‌های افراط‌گرای لیبیایی هستند با حمله به مقرهای دولت تحت حمایت سازمان ملل، این مراکز را به اشغال خود درآوردند.
اشغال مقرهای دولت در پایتخت لیبی

به گزارش شبکه اسکای نیوز عربی، این نیروها ابتدا به هتل رکسوس، مقر شورای عالی دولت تحت حمایت سازمان ملل در مرکز طرابلس، پایتخت لیبی حمله کردند و آن را به اشغال خود درآوردند.

آنها همچنین با کنترل بر یک کانال تلویزیونی دولت لیبی با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند "اقدامی تاریخی برای نجات لیبی" انجام داده‌اند.

دولت وفاق ملی لیبی که پس از ماه‌ها مذاکراه میان لیبیایی‌ها و تحت نظارت سازمان ملل و جامعه جهانی تشکیل شد با بحران مشروعیت در داخل این کشور مواجه است و بسیاری از گروه‌ها از جمله پارلمان این کشور دولت را قبول ندارند.

پارلمان لیبی در عوض از دولت عبدالله السنی، نخست وزیر دولت موقت حمایت می‌کند. "دولت وفاق ملی" با صدور بیانیه‌ای از وزارت کشور لیبی خواسته است تا رهبران شبه نظامیانی که در این کودتا شرکت داشتند و در راس آنها خلیفه الغویل از مسئولان پیشین دولت موقت لیبی را بازداشت کنند.

شامگاه جمعه و در پی این اقدام میان شبه نظامیان و نیروهای حامی دولت درگیری‌های شدیدی در گرفت که گفته می‌شود چندین کشته و زخمی برجای گذاشته است.

براساس توافقی که در شهر صخیرات مراکش و تحت نظارت سازمان ملل امضا شد، قرار شد دولتی متشکل از تمامی گروه‌ها با رهبری فایز السراج امور را در دست بگیرد تا زمینه برای انتخابات سراسری فراهم شود اما السراج به عنوان نخست وزیر و رئیس شورای ریاستی تاکنون نتوانسته است از پارلمان رای اعتماد بگیرد.

مرجع : ایسنا