به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۴ ساعت ۱۰:۱۰
کد مطلب : ۱۱۸۴۹۷

واکنشی به یک شایعه مجازی درباره خرما

گروه جامعه: مشاور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی روز جمعه به مردم اطمینان داد که همه محصولات غذایی و خوراکی وارداتی به کشور از نظر بهداشتی تحت شدیدترین نظام های کنترلی قرار دارند و امکان واردات محصولات غذایی و خوراکی ناسالم از مبادی رسمی، به کشور وجود ندارد.
اظهارنظر «عباس زارع نژاد» پاسخی به برخی اظهارنظرها در فضای مجازی در مورد واردات محصول خرمای ناسالم به کشور است.  وی  گفت: نظارت کاملی بر واردات انواع محصولات غذایی و خوراکی به کشور توسط دستگاه های متولی و ذی صلاح در مبادی ورودی کشور وجود دارد. مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: این وزارتخانه تاکنون گزارشی از ورود خرما و یا سایر مواد غذایی ناسالم دریافت نکرده است.  زارع نژاد گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع رسانی در خصوص مواردی از محصولات غذایی و خوراکی را که غیرقابل مصرف تشخیص دهد را از طریق رسانه های رسمی کشور به اطلاع شهروندان می رساند و طرح این گونه موضوعات در فضای مجازی جزو سیاست های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست.
 
مدت هاست که در فضای مجازی به نقل از فردی که ادعا شده رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء تهران است، سخنانی در خصوص مصرف نکردن خرمای ناسالم وارداتی مطرح شده است.  رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت همچنین یادآورشد: فردی که ادعا شده است رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء تهران است، هیچ مسئولیتی در این بیمارستان نداشته و وجود خارجی ندارد.  «هادی کاظمی» رئیس بیمارستان خاتم الانبیاء تهران است.  بر اساس آمارهای موجود، ایران، دومین کشور تولید کننده خرما پس از مصر در جهان است. بر اساس آمارهای سال 2007 میلادی، ایران یک میلیون تن از مجموع هفت میلیون تن خرمای تولیدی جهان را تولید می کند.