به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۷/۲۷ ساعت ۱۵:۴۸
کد مطلب : ۱۱۸۸۳۰

«باب دیلن» جواب آکادمی نوبل را نمی‌دهد

گروه فرهنگی: با گذشت چند روز از نوبلیست شدن «باب دیلن» خواننده و ترانه‌سرای مشهور آمریکایی،‌ اعضای آکادمی نوبل ادبیات هنوز موفق نشده‌اند با او تماس بگیرند.
 آکادمی نوبل ادبیات پس از تلاش‌های مکرر برای برقراری تماس با «باب دیلن» ۷۵ ساله، از ادامه این کار دست کشیده است.تنها خبری که پس از تعلق گرفتن مهم‌ترین جایزه ادبی جهان به این موسیقی‌دان منتشر شد، روی صحنه رفتن او در لاس‌وگاس و خودداری از اظهارنظر درباره کسب این جایزه بود.در این کنسرت که روز جمعه (۲۳ مهرماه) برگزار شد، اعضای «رولینگ استونز» هم پس از «دیلن» روی صحنه رفتند.

«میک جَگِر» که برنده شدن «دیلن» را در توییتر خود تبریک گفته بود،‌ در این اجرا رو به او گفت: می‌خواهم از «باب دیلن» برای این برنامه فوق‌العاده تشکر کنم. ما هرگز پیش از این با یک برنده نوبل روی صحنه نیامده بودیم. «باب» مثل «والت ویتمن» خودِ ماست.پس از او «کیت ریچادز» نیز گفت: نمی‌توانم به کسی شایسته‌تر از او فکر کنم.

آکادمی سوئدی نوبل که جایزه را در ماه دسامبر به برنده اعطا می‌کند، اعلام کرده هنوز پاسخی از «باب دیلن» دریافت نکرده است. «سارا دانیوس» دبیر دائمی این آکادمی در این‌باره گفت: در حال حاضر ما هیچ کاری نمی‌کنیم. من با نزدیک‌ترین همکارانش تماس تلفنی و ایمیلی داشتم و جواب‌های دوستانه‌ای دریافت کردم. تا اینجا،‌ مسلما همین کافی است.«دانیوس» گفته که نمی‌داند آیا «دیلن» در مراسم دهم دسامبر که در استکهلم برای اعطای جایزه به برنده برگزار می‌شود،‌ حضور پیدا می‌کند یا نه. او ادامه داد: اگر نخواهد بیاید، ‌نمی‌آید. در هر صورت این یک جشن بزرگ خواهد بود و افتخار از آن اوست.

من اصلا نگران نیستم. فکر می‌کنم پیدایش می‌شود.حضور نیافتن «دیلن» در مراسم اعطای جوایز سابقه‌دار است؛ او سال ۲۰۰۰ به عنوان برنده تندیس اسکار بهترین ترانه اوریجینال در فیلم «پسران شگفت‌انگیز» انتخاب شد، اما به جای حضور در مراسم و دریافت مستقیم جایزه‌اش،‌ از طریق تماس ویدیویی از استرالیا با حاضران ارتباط برقرار کرد.