به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۰۲ ساعت ۱۶:۵۰
کد مطلب : ۱۱۹۱۷۵
سخنگوی قوه قضائیه اعلام کرد:

آخرین وضعیت پرونده «سعید طوسی»

گروه سیاسی: سخنگوی قوه قضائیه در خصوص پرونده سعید طوسی گفت: «در این پرونده چهار شاکی وجود دارد و در مسئله خلاف عفت عمومی قرار منع تعقیب صادر و تایید هم شده است. در ادعای دیگر تشویق به فساد مطرح شده است که در این قسمت قرار منع تعقیب صادر شده است و دادگاه هم با قرائن و شواهدی اعلام کرده است که رسیدگی ادامه یابد و قرار منع تعقیب نقض شود. در خصوص مسئله خلاف عفت عمومی و اخلاق عمومی قرار منع تعقیب تایید شده است.»
آخرین وضعیت پرونده «سعید طوسی»
حجت الاسلام محسنی اژه ای در صد و سومین نشست خبری خود با خبرنگاران، درباره پرونده سعید طوسی قاری مشهور قرآن توضیحاتی ارائه کرد. معاون اول قوه قضاییه گفت: اثبات برخی ادعاها سخت است و اگر قاضی با علم خودش به آن پی ببرد، قابل اثبات است و در غیر این صورت اثبات کمی سخت است. این ادعاها زیاد است و حتی اخیرا در یکی از پرونده ها فردی از یکی از بازیگران سینما شکایت داشت که قابل اثبات نبود.

وی افزود: در پاره ای از موارد امکان تحقیقات ریز در برخی اتهامات منافی عفت وجود ندارد و حتی ضابط، حق ورود به این نوع از اتهامات را ندارد و مستقیما به دادگاه می رود که این هم از محدودیت های قانونی و شرعی رسیدگی به این اتهامات است.محسنی اژه ای با بیان اینکه دادگاه های منافی عفت نباید علنی برگزار شود، گفت: در برخی موارد افشای جزئیات جرم به خانواده های شکات ممکن است ضربه بزند. در اینگونه موارد و اتهامات بیان جزئیات اشاعه فحشا است.

اژه ای تصریح کرد: بدون تردید ضد انقلاب به دنبال سودجویی از این پرونده ها هستند و چرا همه رسانه های ضد انقلاب در یک مورد خاص، موضوع را دنبال می کنند.وی افزود: در این پرونده چهار شاکی وجود دارد و در مسئله خلاف عفت عمومی قرار منع تعقیب صادر و تایید هم شده است. در ادعای دیگر تشویق به فساد مطرح شده است که در این قسمت قرار منع تعقیب صادر شده است و دادگاه هم با قرائن و شواهدی اعلام کرده است که رسیدگی ادامه یابد و قرار منع تعقیب نقض شود. در خصوص مسئله خلاف عفت عمومی و اخلاق عمومی قرار منع تعقیب تایید شده است.

وی افزود: این میزان سر و صدا برای یک پرونده غیرطبیعی است با این حال تا زمانی که قرار مجرمیت صادر نشده است رسانه ها نباید دست به انتشار بزنند چرا که جرم محسوب شده و قابل پیگیرد است. گاهی اوقات جبران برخی دروغ ها ممکن نیست.محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که سال 92فردی به اسم قوچانی در کرج اقدام به ارائه وثایق جعلی برای متهمان اقتصادی می کرده است این پرونده به کجا رسید؟ گفت: باند کلاهبرداری در این خصوص وجود داشت برای متهم اصلی هم حکم صادر شده است.