به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۰۴ ساعت ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۱۱۹۲۹۰

صعود جوانان فوتبالیست ایران به جام جهانی

گروه ورزشي: تیم فوتبال جوانان ایران موفق شد با شکست 2 بر صفر تیم فوتبال ازبکستان درمرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی آسیا علاوه بر حضور در مرحله نیمه نهایی، جواز حضور در جام جهانی زیر 20 سال 2017 کره جنوبی را نیز به دست بیاورد.
صعود جوانان فوتبالیست ایران به جام جهانی
شاگردان امیرحسین پیروانی از ساعت 19 و 45 دقیقه به وقت تهران در چارچوب مرحله یک چهارم نهایی رقابت های قهرمانی فوتبال جوانان آسیا و انتخابی جام جهانی 2017 کره جنوبی در ورزشگاه خلیفه منامه بحرین رو در روی تیم فوتبال ازبکستان قرار گرفتند.تیم ایران درحالی پا به این دیدار گذاشته بود که تا قبل از دیدار تیم های ایران و ازبکستان، تیم های عربستان سعودی، ویتنام و ژاپن به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا رسیده و جواز حضور در جام جهانی 2017 کره جنوبی را به دست آورده بودند.درمرحله گروهی برابر تیم های قطر(مدافع عنوان قهرمانی) و ژاپن به تساوی رسیده و تیم یمن را یک بر صفر شکست داده بود و به عنوان تیم دوم بعد از ژاپن به مرحله یک چهارم آمده بود.تا پیش از این دیدار صعود عربستان، ویتنام و ژاپن به مرحله نیمه نهایی مسابقات قهرمانی جوانان آسیا و جام جهانی قطعی شده بود.
تیم ایران این دیدار را هجومی آغاز کرد و هنوز بازی به دقیقه 15 نرسیده بود که موفق شد به گل برسد. رضا جعفری مهاجم تیم ایران در دقیقه 13 توپ ارسالی از ضربه آزاد ابوالفضل رزاق پور از میانه میدان را در شلوغی جلوی دروازه وارد دروازه ازبک ها کرد و تیم ایران را پیش انداخت.
تیم ازبکستان بعد از گل ایران از لاک دفاعی خود خارج شد و حملاتی را برای جبران گل خورده انجام داد اما تیم ایران با دفاعی منطقی مانع از به ثمر رسیدن توپ های بازیکنان ازبک شد تا نیمه نخست با همان یک گل به سود ایران به پایان برسد.

هنوز یک دقیقه از نیمه دوم نگذشته بود که شاگردان امیر حسین پیروانی گل دوم را وارد دروازه ازبک ها کردند. رضا جعفری در دقیقه 46 از غفلت مدافعان ازبک استفاده کرده و در موقعیتی تک به تک با دروازه این تیم با یک ضربه چیپ گل دوم ایران را به ثمر رساند.در ادامه این دیدار حملات تیم ازبکستان با دفاع منطقی، تیم ایران دفع شد و جوانان ایران موفق شدند بعد از 16 سال بار دیگر جواز حضور در مسابقات جام جهانی جوانان را به دست بیاورند.ملی پوشان جوان ایران با این پیروزی در مرحله نیمه نهایی برابر تیم عربستان قرار خواهند گرفت و در دیگر دیدار این مرحله ژاپن رو در روی تیم ویتنام قرار می گیرد. قضاوت این دیدار را «محمد تقی» از سنگاپور برعهده داشت و «جفری گو» هم وطن وی و «فوک پونگ شینگ» از هنگ کنگ کمک داوران این دیدار بودند.
امیرحسین پیروانی سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران تیم خود را با ترکیب شهاب عادلی، سید ابوالفضل رزاق پور، نیما طاهری، عارف غلامی، شاهین عباسیان، علی شجاعی، محمد سلطانی مهر، امید نورافکن، رضا شکاری، محمدمهدی مهدی خانی و رضا جعفری راهی میدان کرده بود.
در دیگرسوی میدان نیز جسور عبدالرحیم اوف سرمربی تیم فوتبال جوانان ازبکستان تیم خود را با ترکیب امید جان خارموف، اکبرعلی جانوف، اسلام جان کوبیلوف، خوشنودبک آویلوف، اویبک رستموف، حسن الدین جوفوروف، عزیزجان جانی اف، شاروف موخیتدینوف، داستون ایبراجیموف، جسوربک یاخشیبوئف و بوبیر عبداولیکوف به مصاف ایران فرستاده بود.
مرجع : ايرنا