به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۵:۳۶
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۱۰ ساعت ۱۷:۲۷
کد مطلب : ۱۱۹۸۲۷
پوتین: تا آخر در حلب مبارزه می‌کنیم

حمله قریب‌الوقوع نیروی دریایی روسیه به حلب

گروه بین‌الملل: همزمان با انتشار خبری در روزنامه تایمز انگلیس مبنی بر حمله قریب الوقوع روسیه از طریق ناوگان دریایی به شرق حلب، رئیس جمهور روسیه از روس‌ها خواست تا آخر در حلب مبارزه کنند.
حمله قریب‌الوقوع نیروی دریایی روسیه به حلب
به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری اکسپرس، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه درجریان سخنرانی در جمع سیاستمداران روس و خارجی و تعدادی از تحلیل‌گران سیاست خارجی، باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا را محکوم و از تصمیمش برای مبارزه در شهر حلب دفاع کرد. پوتین گفت: بمباران شهر حلب سوریه به خاطر رویکرد تهاجمی برخی کشورهای عضو سازمان ملل صورت گرفت و تا زمانی که ائتلاف تحت رهبری آمریکا از حملات خود دست نکشد، بمباران حلب متوقف نخواهد شد. اگر ما نباید در حلب باشیم چرا شما در موصل هستید؟

وی افزود: بگذاریم همه چیز همانطور که هست بماند. کاری به رقه نداشته باشیم. ما همیشه از جانب شرکای آمریکایی‌مان موضوع رقه و اینکه چطور تروریست‌ها باید نابود شوند اما غیرنظامیان زنده بمانند را می‌شنویم. آن‌ها تا آخر مبارزه می‌کنند. هیچ گزینه دیگری وجود ندارد. ما باید تا آخر مبارزه کنیم. آیا شما از ما می‌خواهید وقتی مردم در شهرها گروگان گرفته می‌شوند کاری انجام ندهیم و آن‌ها را تنها بگذاریم؟ پوتین در جریان این سخنرانی که به صورت زنده پخش شد و هزاران تن در سراسر جهاان به تماشای آن نشسته بودند، به اسرائیل به عنوان دولتی که به خاطر بقایش هرگز دست از جنگ برنمی دارد اشاره کرد و گفت: از اسرائیل یاد بگیرید. هرگز بی‌خیال نمی‌شود. هیچ گزینه دیگری وجود ندارد. ما باید مبارزه کنیم. اگر همه چیز را به حال خود بگذاریم، همیشه بازنده خواهیم بود.

در همین حال، اداره خدمات رسانی در حلب اعلام کرد که آب حدود 11 محله در شرق حلب از 43 روز پیش قطع شده است. مسئولان این اداره مدعی هستند که آب این محله‌ها به دلیل حملات ارتش سوریه و روسیه و آسیب‌هایی که در نتیجه این حملات به لوله‌ها و شبکه‌های آبرسانی وارد شده، قطع شده است. شهر حلب و حومه آن از وضعیت وخیم انسانی رنج می‌برد. درگیری‌ها در این شهر و اطراف آن در دوره اخیر نیز شدت یافته است و با وجود تلاش‌های جهانی برای اجرای آتش‌بس، دو طرف همچنان به حملات خود ادامه داده و آتش‌بس را نقض می‌کنند.