به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۸:۳۸
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ساعت ۱۰:۴۶
کد مطلب : ۱۱۹۸۶۰

مک‌بوک پرو سریع‌ترین لپ‌تاپ جهان

گروه اقتصادي: شرکت اپل که صنعت لپ‌تاپ را با درایوهای حالت جامد PCIe خود هدایت می‌کند، مجددا عملکرد این درایوها را در مک‌بوک جدید خود ارتقا داده که احتمالا پربازده‌ترین سیستم موجود در بازار است.
نسخه 2015 مک‌بوک پرو حاوی یک درایو PCIe ام2 بود که اوج سرعت خوانش اطلاعات متوالی 1.6 گیگابایتی و حداکثر سرعت ارسال متوالی 1.5 گیگابایت را ارائه می‌کرد.نسخه جدید مک‌بوک پرو اپل از نمونه سابق خود بسیار بهتر بوده و مدل 13 اینچی 2016 آن دارای سرعت متوالی خوانش و ارسال 3.1 و 2.1 گیگابایت در ثانیه است. مک‌بوک پرو 15 اینچی اپل از سرعت ارسال 2.2 گیگابایت و سرعت خوانش مشابه نسخه 13 اینچی برخوردار است.مک‌بوک جدید دارای یک پردازشگر 2.6 یا 2.7 گیگاهرتزی چهار هسته‌ای Core i7 اینتل، هشت مگابایت حافظه cache سه‌لایه‌ای، پردازنده Radeon Pro 450 یا 455 با حافظه دو گیگابایتی GDDR5 و سوئیچ گرافیک خودکار است.

هر دو مدل جدید مک‌بوک پرو به ارائه ظرفیت‌های داریو SSD 256 گیگابایت، 512 مگابایت، یک ترابایت و دو ترابایت می‌پردازند.علاوه بر آن، نسخه جدید درایو جامد PCIe از رابط کنترل میزبان حافظه NVMe استفاده می‌کند که یک رابط دستگاه منطقی برای دستیابی به حافظه فلش از طریق گذرگاه PCIe است.اپل با استفاده از این فناوری‌ها توانسته بازدهی بالایی را از نظر سرعت خوانش و ارسال ارائه کند.
مرجع : ايسنا