به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۱۶
 
۲۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۱۱ ساعت ۱۵:۱۱
کد مطلب : ۱۱۹۸۷۱

به‌خاطر‌اشاره‌به‌‌اسم‌‌خاتمی‌‌رد‌صلاحیت شدم

گروه سیاسی: «با نظارت‌های ترس‌آور حق‌ نمایندگی از ملت گرفته می‌شود. متاسفانه به این طرز تفکر بها می‌دهند. در همین دوره نمایندگی باعث شد من را رد صلاحیت کنند با این بهانه که چرا اسم موسوی را آوردید؟ چرا اسم خاتمی را آوردید؟ چرا خودسرها حمله کردند به سفارتخانه شما قاطعانه محکوم کردید؟ چرا از مطهری حمایت کردید؟»
به‌خاطر‌اشاره‌به‌‌اسم‌‌خاتمی‌‌رد‌صلاحیت شدم
کمال‌الدین پیرموذن نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر این که نظارت بر نمایندگان باید در طول دوره نمایندگی نیز وجود داشته باشد، گفت: اخیرا رهبری با ذکاوت نظام، در زمان دیدار نمایندگان مجلس نهم و دهم اظهار فرمودند: نماینده اگر پاک باشد زبانش باز است. اتفاقا این موضوع را به آقای جهانگیری عرض کردم. من چون پاک بودم و زبانم باز بود و همواره حق و مطالبات راستین ملت و چهره‌های محبوب نظام را روایت می‌کردم، رد صلاحیت شدم.پیرموذن با تاکید بر این که رهبری حکیم نظام فرمودند نماینده باید زبانش باز باشد، ادامه داد: برابر قانون اساسی نماینده اگر بخواهد زبانش باز باشد، ایجاب می‌کند همه‌ گونه مصونیت قضایی و مصونیت نظارتی سلیقه‌ای داشته باشد تا بتواند برابر مواد قانون اساسی زبان گویای ملت باشد و از حقوق واقعی اشخاص و ملت دفاع کند وگرنه با نظارت‌های ترس‌آور حق نمایندگی از ملت گرفته می‌شود به جهت این که مجلس رکن رکین جمهوریت نظام است. این حق ملت یا خصیصه جمهوریت نظام را هیچ‌کس نمی‌تواند از ملت و نماینده ملت بگیرد.

نماینده پیشین مجلس با بیان این که مجلس محل بروز و ظهور مدرس‌ها بوده است، ادامه داد: مدرس‌ها را با این گونه اظهارات نباید ترساند. با این روش‌ها، مدرس‌ها در ایران رشید اسلامی رشد نمی‌کنند.وی با اشاره به این که این سخنان نه سندیت قانونی دارد و نه سندیت حقوقی، ادامه داد: با این وجود متاسفانه به این طرز تفکر بها می‌دهند و در همین دوره نمایندگی باعث شد من را رد صلاحیت کنند چون در دوره قبل تایید صلاحیت شدم با این بهانه که چرا اسم موسوی را آوردید؟ چرا اسم خاتمی را آوردید؟ چرا خودسرها حمله کردند به سفارتخانه شما قاطعانه محکوم کردید؟ چرا از مطهری حمایت کردید؟ متاسفانه در میدان عمل بها می‌دهند اما به هیچ‌وجه پایگاه قانونی‌ ندارد. با فلسفه وجودی مجلس‌های برآمده از اراده ملت همخوانی ندارد.

پیرموذن تصریح کرد: امیدوارم با این گونه اظهارات به کیش شخصیتی نمایندگان پاک، نفس زبان باز مورد تاکید رهبری را آماج رد صلاحیت آتی قرار ندهند. آن چیزی که بیشتر باید مورد رصد قرار بگیرد مسایل دیگری است که مراجع چهارگانه موثق و مستند انجام می‌دهند و  مسایل اقتصادی و مسایل دیگر را مورد بررسی قرار می‌دهند نه این که نظارت‌ها بر مبنای اتهام واهی جناحی باشد.این فعال سیاسی با انتقاد از سخنان سخنگوی شورای نگهبان در مورد نظارت بر نمایندگان در طول دوره نمایندگی تصریح کرد: اگر نظارت بر نمایندگان در زمان نمایندگی عملیاتی شود، نماینده مجلس نماینده مورد تایید شورای نگهبان و یک سری نهادهای نظارتی می‌شود و زبان گویای ملت و مدافع سر سخت منافع ملی و مطالبه‌کنندگان و مدافعان منافع ملی از بین می‌رود و صدای افرادی که مورد ظلم قرار می‌گیرند، شنیده نمی‌شود. بنابراین هرگونه اظهارنظر در جهت ایجاد محدودیت برای نمایندگان مجلس با بینش اسلامی با آرمان‌های بلند امام(ره)، بیانات رهبری و آرمان‌های انقلاب اسلامی منافات دارد و تهدید جمهوریت نظام است.

وی تاکید کرد: اینها مواردی نیست که به خاطر آن شهدای ارزشمندی برای انقلاب دادیم. این گونه مسایل لطمات فراوانی به سرمایه ارزشمند اجتماعی وارد می‌کند و حضور تاثیرگذار ملت در پای صندوق‌های رای را کمرنگ می‌کند.نماینده پیشین مجلس نظارت بر نمایندگان در طول دوره نمایندگی از سوی شورای نگهبان را باعث کم‌رونق شدن انتخابات دانست و ادامه داد: با این اظهارات برداشت مردم این خواهد بود که دیگر نمایندگان آنها راهی خانه ملت نخواهد شد بلکه نماینده ضعیف وارد مجلس خواهد شد که اینها با آرمان‌های همه بزرگان اسلام و انقلاب منافات دارد. خصوصا باعث تضعیف مجلس است و جز ضربه به منافع ملت چیزی نصیب کشور نمی‌شود.

پیرموذن در ادامه به سخنان امام(ره) مبنی بر اینکه مجلس در راس امور است، اشاره کرد و گفت: حضرت امام(ره) وقتی فرمودند مجلس در راس امروز است، وضع امروز را به‌ خوبی می‌دانستند که برخی با اظهارات و اقداماتشان و با ایجاد محدودیت برای نمایندگان مجلس می‌خواهند مجلس را از راس به زیر بکشند. امیدوارم آنها به وصیت‌نامه امام(ره) مراجعه کنند و به آن بها بدهند.»

مرجع : آفتاب نیوز