به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۰:۵۰
 
۱۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۱۴ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب : ۱۱۹۹۴۰
خداحافظ پدر استقلال

منصور پورحیدری به دیار باقی شتافت

گروه ورزشی: پیشکسوت خوشنام و بااخلاق و سرمربی پیشین استقلال پس از تحمل یک دوره بیماری سخت چشم از جهان فرو بست.
منصور پورحیدری به دیار باقی شتافت
منصور پورحیدری مدافع پیشین تیم ملی فوتبال ایران و استقلال که سابقه سرمربیگری در هر دو تیم را هم در کارنامه داشت در سن 71 سالگی چشم از جهان فرو بست و به دیار باقی شتافت. پورحیدری پس از تحمل یکدوره بیماری ریوی امروز در بیمارستان ایرانمهر دار فانی را وداغ گفت. منصور پورحیدری (زاده 6 بهمن 1324) بازیکن و مربی سابق فوتبال و پر افتخارترین مربی تاریخ باشگاه استقلال تهران بود.

وی ابتدا در سن 17 سالگی در باشگاه فوتبال دارایی بازی می‌کرد اما سپس به باشگاه تاج (استقلال) رفت و به مدت 9 سال در تیم تاج به عنوان دفاع راست بازی می‌کرد و در سال 1349 عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های آسیا را به همراه تیم تاج کسب کرد. پورحیدری در 309 مسابقه مربی‌گری تیم فوتبال استقلال تهران را بر عهده داشته‌است و 81 بار به عنوان مربی در خدمت آبی‌پوشان بود که از این لحاظ در تاریخ باشگاه استقلال رکورددار می‌باشد.

پورحیدری همچنین رکورددار مربی‌گری در شهرآورد تهران است. منصور پورحیدری همچنین دارای یک رکورد دیگری هم هست او تنهاکسی هست که هم به عنوان بازیکن هم به عنوان مربی توانسته قهرمان آسیا بشود وی درسال 1349 در حالی که یک بازیکن 25 ساله بود توانست به عنوان قهرمانی آسیا برسد ویک بار هم به عنوان مربی در سال 1370 توانست قهرمان آسیا شود.

افتخارات:
دستیابی به سه عنوان قهرمانی جام باشگاه‌های تهران،قهرمانی جام باشگاه‌های ایران،قهرمان جام دوستی و اتحاد،سه دوره قهرمان جام میلز هند،قهرمان جام تخت جمشیدو مقام سومی جام باشگاه‌های آسیا از جمله افتخارات این پیشکسوت فوتبال کشور در دوران بازیگری بود. منصور پورحیدری باسابقه‌ترین مربی ایرانی است و سرمربیگری تیم‌های استقلال تهران، الاهلی دوبی، پاس همدان و تیم ملی فوتبال کشورمان را در کارنامه دارد.

به دستیابی به سه دوره قهرمانی باشگاه‌های تهران با استقلال در سالهای 1362، 1364، 1370،دو دوره قهرمانی در رقابتهای لیگ ایران (لیگ قدس و لیگ آزادگان) با استقلال در سالهای 1369، 1380،قهرمانی در جام باشگاه‌های آسیا با استقلال در سال 1991،دو دوره قهرمانی جام حذفی ایران با استقلال در سالهای 1375، 1379 نایب قهرمانی و مقام سومی جام باشگاه‌های آسیا با استقلال در سالهای 1992، 2002 و قهرمانی در بازی‌های آسیایی 1998 به همراه تیم ملی فوتبال ایران از جمله افتخاران این مربی پرافتخار فوتبال کشور است.

صالح
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۴ ۱۶:۳۴
واقعا بین فوتبالی ها خیلی با شخصیت بودند... روحشون قرین رحمت... (344781)
ایرانداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۴ ۱۷:۰۴
پرسپولیسیم و داغدار
به همه آبی های واقعی تسلیت عرض میکنم. واقعا مربی با اخلاقی بود. هروقت در دربی ها پیروز میشد هیچگونه مصاحبه تحقیر آمیزی انجام نداد. خدایش بیامرزد. (344783)
احمد از استرالیا
Australia
۱۳۹۵/۰۸/۱۴ ۱۸:۳۹
پدر استقلال واقعا برازنده شادروان بود. سرمربی با اخلاق و دوست داشتنی و یک استقلالی واقعی
منصورخان تا ابد تو دل هوادارات جای داری
روحت شاد و یادت تا ابد گرامی (344788)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۴ ۱۹:۲۴
روحش شاد و یاد و خاطرش مستدام . (344793)
عبدالله
Denmark
۱۳۹۵/۰۸/۱۴ ۲۲:۳۵
منصور خان توبزرگ مردی بودی ومردان بزرگ هیچ وقت نمیمیرند (344806)
یونس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۰۸/۱۵ ۰۶:۴۷
روحش شاد فرد باشخصیتی بود (344816)