به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۱۴ ساعت ۱۷:۱۱
کد مطلب : ۱۱۹۹۴۴

قیمت طلا و سکه روی ریل ­­صعود

گروه اقتصادی: در ادامه افزایش قیمت طلا وسکه در هفته های اخیر، این هفته نیز قیمت طلا و سکه چه در بازارهای جهانی و چه در بازار ایران با رشد قابل توجهی روبرو بود.
محمدکشتی‌آرای – رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر  با اشاره به اینکه قیمت طلای جهانی به ازای هر اونس با افزایش ۳۰ دلاری طی هفته گذشته روبرو بود، اظهار کرد: یکی از دلایل افزایش قیمت طلای جهانی کاهش ارزش دلار طی هفته گذشته بود.  وی با بیان اینکه قیمت طلا وسکه نیز در بازار ایران با افزایش قیمت طی هفته گذشته روبرو بود، عنوان کرد: از عوامل افزایش قیمت طلا و سکه در بازار ایران می‌توان به روند صعودی طلای جهانی و نیز افزایش قیمت ارز در بازار ازاد اشاره کرد.
 
به گفته اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر قیمت سکه طی هفته گذشته از یک میلیون و ۹۲ هزار تومان به یک میلیون و ۱۲۴ هزار تومان رسید که نشان دهنده افزایش ۳۱ هزار تومانی است.  کشتی‌آرای در مورد احتمالات افزایش یا کاهش قیمت طلا و سکه طی هفته آینده نیز گفت: افزایش یا کاهش قیمت طلای جهانی در هفته آینده به میزان نرخ بهره در آمریکا بستگی دارد. علاوه براین هرچقدر به تاریخ انتخابات ریاست جمهوری امریکا نزدیک‌تر می‌شویم تاثیر پذیری بازارهای مالی از این مسئله افزایش می‌یابد.
 
وی همچنین با تاکید بر ادامه روند کاهش سطح تقاضا در بازار طلا وسکه، اظهار کرد: همچنان میزان تقاضا و دادوستد در بازار طلا وسکه پایین است.
مرجع : ایسنا