به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۵:۳۱
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۱۶ ساعت ۱۸:۲۶
کد مطلب : ۱۱۹۹۹۲

نامزدهای جایزه فیلم اروپایی معرفی شدند

گروه فرهنگي: در فستیوال فیلم اروپایی سیویل اسامی نامزدهای این دوره از جوایز آکادمی فیلم اروپایی اعلام شد.
در حالی که «تونی اردمن» بیشترین نامزدی را از جوایز فیلم اروپایی کسب کرد، فیلم کن لوچ یعنی «من، دانیل بلیک» در چهار بخش نامزد دریافت جایزه شد.

«تونی اردمن» کمدی تحسین شده آلمانی با نامزد برای پنج جایزه شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردان، بهترین فیلمنامه، بهترین بازیگر زن و بازیگر مرد در میان نامزدها پیشتاز شد.

«من، دانیل بلیک» ساخته کن لوچ برنده نخل طلای جشنواره فیلم کن چهار نامزدی کسب کرد که شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه برای پل لواروتی و بهترین بازیگر مرد برای دیو جانز بود.

«جولیتا» ساخته پدرو آلمادوار نیز سه نامزدی کسب کرد که برای بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن برای اما سوارز و آدریانا اوگارته به صورت مشترک است. «اله» ساخته پل ورهوفن نیز در بخش بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین بازیگر زن برای ایزابل هوپرت نامزد شده است.

در مرحله بعد بیش از ۳۰۰ تن از اعضای آکادمی با رای خود از میان نامزدها برندگان را انتخاب خواهند کرد.

جوایز ۱۰ دسامبر در بیست و نهمین مراسم سالانه وروکلاو در لهستان که پایتخت فرهنگی اروپا در سال ۲۰۱۶ است، به برندگان اهدا خواهد شد.   

همانطور که پیشتر اعلام شد بازیگر و تهیه کننده پیرس برازنان در این مراسم جایزه افتخاری دستاورد سینمایی را دریافت خواهد کرد و جایزه یک عمر دستاورد هنری نیز به ژان کلود کریر چهره برجسته سینمای فرانسه اهدا می‌شود.

اسامی نامزدها چنین اعلام شده است:

بهترین فیلم اروپایی سال ۲۰۱۶

«تونی اردمن» ساخته مارن آدی از آلمان/استرالیا

«اله» ساخته پل ورهوفن ساخته فرانسه/آلمان

«من، دانیل بلیک» ساخته کن لوچ از بریتانیا/فرانسه

«جولیتا» ساخته پدرو آلمادوار از اسپانیا

«اتاق» ساخته لنی آبراهامسون از ایرلند/کانادا

بهترین کارگردان اروپایی ۲۰۱۶

ماردن آدی برای «تونی اردمن»، پدرو آلمادوار برای «جولیتا»، کن لوچ برای «من، دانیل بلیک»، کریستین مونگیو برای «فارغ التحصیل»، پل ورهوفن برای «اله»

بهترین بازیگر زن اروپایی ۲۰۱۶

والریا برونی تدچی برای «شبیه دیوانه»، ترین دایرهولم برای «کومون»، ساندرا هولر برای «تونی اردمن»، ایزابلا هوپرت برای «اله»، اما سوارز و آدریانا اوگارته برای «جولیتا»

بهترین بازیگر مرد اروپایی ۲۰۱۶

خاویر کامارا برای «ترومن»، هیو گرانت برای «فلورانس فاستر جنکینز»، دیو جانز برای «من، دانیل بلیک»، بورگارت کلاوسنر برای «مردم در برابر فریتز باوئر»، رالف لاسگارد برای «مردی به نام اووه» ، پیتر سیمونیشک برای «تونی اردمن»

بهترین فیلمنامه نویس اروپایی ۲۰۱۶

مارن آدی برای «تونی اردمن»، اما دوناهو برای «اتاق»، پل لاورتی برای «من دانیل بلیک»، کریستین مونگیو برای «فارغ التحصیل» ، توماس واسیلوسکی برای «ایالت متحده عشق»

بهترین مستند اروپایی ۲۰۱۶

«۲۱ در نیویورک» ساخته پیوتر استاسیک از لهستان، «یک امر خانوادگی» ساخته تام فاسرت از هلند/بلژیک، «آتش در دریا» ساخته جیانفرانکو روزی از ایتالیا/فرانسه، «آقای گاگا» ساخته تومر هیمن از سوئد/آلمان/هلند، «اس مثل استنلی -۳۰ سال در راه برای استنلی کوبریک» ساخته الکس اینفسلی از ایتالیا، «سرزمین روشنایی» ساخته پیتر-ژان دی پو از بلژیک/ایرالند/هلند و آلمان
مرجع : مهر