به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۰۳
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۲۴ ساعت ۱۴:۳۰
کد مطلب : ۱۲۰۴۲۵

ایتالیایی‌ها به رابرت دنیرو پناه می‌دهند

گروه فرهنگی: شهر اجدادی «رابرت دنیرو» در ایتالیا به این بازیگر معروف آمریکایی پیشنهاد داد در آنجا زندگی کند.
«رابرت دنیرو» که از چهره‌های فعال انتخابات امسال ریاست جمهوری آمریکا و از مخالفان سرسخت «دونالد ترامپ» بود؛ پیش از این اعلام کرده بود که در صورت پیروزی نامزد حزب جمهوری‌خواه به شهر آبا و اجدادی خود در ایتالیا نقل مکان خواهد کرد.

حالا که «ترامپ» رئیس جمهور آمریکا شده است، «آنتونی سیرو» شهردار شهر کوچک فراتسانو در ایتالیا که اجداد «دنیرو» تا سال 1890 میلادی در ان زندگی می‌کردند به این بازیگر آمریکایی پیشنهاد دادند تا به آنجا نقل مکان کند و گفت که در صورتی که «دنیرو» بخواهد پس از ناامیدی از انتخاب شدن «ترامپ» به اینجا بیاید از او استقبال خواهند کرد و طبیعتا این افتخار بزرگی برای آنهاست.

«دنیرو» در اوج رقابت‌های انتخاباتی انتقادهای بسیار تندی نسبت به «ترامپ» ایراد کرده و گفته بود که دوست دارد با مشت تو صورتش بزند اما پس از پایان انتخابات در اولین واکنش گفت که دیگر نمی‌تواند او را با مشت بزند چون او رئیس جمهور است و باید دید «ترامپ» چه می‌خواهد، انجام بدهد.  

«دنیرو» که شهروندی آمریکا و ایتالیا را دارد، حالش را پس از پایان انتخابات به شرایط پس از حملات 11 سپتامبر تشبیه کرده بود.

این بازیگر 73 ساله که بازی در بیش از 100 فیلم سینمایی را در کارنامه هنری دارد،  علاوه بر کسب جایزه اسکار برای بازی در فیلم «پدرخوانده»، در سال 1981 برای فیلم «گاو خشمگین» بهترین بازیگر مرد جوایز گلدن گلوب شد، در سال 1993 شیر طلای افتخاری جشنواره ونیز را گرفت، در سال 2000 جایزه یک عمر دستاورد سینمایی جشنواره سن‌سباستین را گرفت و در سال 2008 جایزه مشارکت چشم‌گیر در صنعت سینما را از کارلووی‌واری دریافت کرد.
مرجع : ایسنا