به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۲۹ ساعت ۲۳:۰۷
کد مطلب : ۱۲۰۶۱۹

واكنش بویینگ به‌منع فروش هواپيما به‌ايران

گروه اقتصادي: شرکت بوئینگ از پیروی از دستور دولت جدید آمریکا در ارسال یا عدم ارسال هواپیمای مسافربری به ایران خبر داده است.
به گزارش فارس، در حالی‌که پیش‌تر مقام‌های ایران و شرکت بوئینگ آمریکا از نهایی شدن قرارداد ارسال 80 فروند هواپیمای مسافربری به ایران خبر دادند اینک سخنگوی این شرکت آن‌را منوط به تصمیم دولت جدید آمریکا عنوان می‌کند. به نوشته وبگاه «بیزجورنال» «تیم نیل» سخنگوی شرکت بوئینگ در این زمینه گفت که اگر دولت «ترامپ» رییس جمهور جدید، سیاست آمریکا در قبال ایران را تغییر دهد و فروش هوایپما به ایران را ممنوع سازد، بوئینگ به این مسئله احترام می‌گذارد.» وی افزود: «این قرارداد در زمان لازم صورت می‌پذیرد.»

از سویی دیگر «اریک لارسن» قانونگذار دموکرات آمریکا به انتقاد از رای اخیر کنگره در ممانعت از فروش هواپیما به ایران گفت که این مسئله کمکی به «ایرباس» رقیب بوئینگ است. لارسن اظهار داشت: «این مسئله گام اول دولت جدید و جمهوریخواهان کنگره در نابودی تولید و فرصت‌های شغلی در کشور است. این اقدام به مثابه نوشتن چکی برای رقبای اروپایی آمریکا است.» قانونگذاران آمریکایی دلیل مخالفت خود با فروش هواپیما به ایران را حمایت جمهوری اسلامی از تروریست‌ها در سوریه و حزب‌الله لبنان عنوان کردند.