E_DOC_LOCATION_20_BLOCK}'; $conf['doc']['blocks'][29] = '{TOP_DOCS_VISIT_MAIN_BLOCK}'; $conf['doc']['blocks'][30] = '{TOP_DOCS_COMMENT_MAIN_BLOCK}'; ?> سخنرانی نایب رییس مجلس ممنوع؛ سخنرانی دکتر آزاد! - بهار نیوز
 
به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۷ - ۰۱:۰۵
 
۱۲۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۸/۳۰ ساعت ۱۶:۱۸
کد مطلب : ۱۲۰۶۶۵
چه کسی نامه‌ی لغو سخنرانی مطهری را نوشت؟

سخنرانی نایب رییس مجلس ممنوع؛ سخنرانی دکتر آزاد!

گروه سیاسی: نایب رییس مجلس با انتشار نامه‌ای خطاب به رییس‌جمهور، لغو سخنرانی خود در مشهد را داعش‌گونه توصیف کرد و گفت که این وضعیت زیبنده دولت یازدهم نیست.
سخنرانی نایب رییس مجلس ممنوع؛ سخنرانی دکتر آزاد!
بسم الله الرحمن الرحیم

جناب حجت الاسلام آقای دکتر روحانی دامت برکاته
رئیس جمهور محترم
با اهداء سلام و تحیت، همان طور که مستحضر هستید برنامه سخنرانی اینجانب در مشهد در روز اربعین تحت عنوان "تحلیل واقعه کربلا" به دستور دادستان مشهد و به قول خودش بر اساس نامه‌ای که به او رسیده است لغو شد. امیدوارم این نامه از آقای علم‌الهدی امام جمعه مشهد نباشد. ارتباط این موضوع با دادستان و احیانا امام جمعه برای من روشن نیست. آن که در این موارد مسئولیت دارد استاندار و شورای تامین است که ظاهرا مسلوب الاختیارند. لطفا برای ما روشن فرمایید که حاکم در استان خراسان رضوی استاندار است یا دادستان و امام جمعه؟ نیروی انتظامی تحت فرمان استاندار است یا دادستان؟ و اساسا ورود دادستان در این گونه موارد بر چه اساسی است؟ آیا اینها با خود اندیشیده‌اند که این قانون شکنی چه تاثیری بر جوانانی که از راه دور برای شرکت در این جلسه آمده بودند خواهد داشت؟ تردید دارم که این قبیل اقدامات داعش‌گونه عالما عامدا علیه انقلاب اسلامی انجام می‌شود یا از روی سهو و نادانی؟

مستدعی است تمهیدی برای نجات استان خراسان رضوی از این گونه استبدادها بیندیشید؛ همان طور که بعد از حادثه شیراز اقدامات جناب عالی باعث نجات استان فارس از این‌گونه استبدادها شد. اخیرا در استان خوزستان نیز شبیه این ماجرا برای فرد دیگری پیش آمد. این وضعیت زیبنده دولت جناب عالی نیست؛ گرچه قبول دارم که تلاش برای محدودسازی آزادی بیان از سوی برخی نهادهای حکومتی معمولا در زمان دولت‌هایی که گرایش اصلاح‌طلبی دارند بیشتر است. چنانچه اقدام موثری در این خصوص مبذول نفرمایید مجلس چاره‌ای جز استفاده از اختیارات قانونی خود نخواهد داشت. برای جناب عالی و همکاران محترم آرزوی توفیق الهی دارم.
با تقدیم احترام
علی مطهری
اربعین 1438

گفتنی اینکه ممانعت از سخنرانی نائب رییس مجلس در حالی صورت می‌گیرد که افراطی‌ترین فعالان سیاسی طیف اصولگرا و همچنین محمود احمدی‌نژاد و چهره‌های حامی او با وجود پرونده‌های مختلف و عملکرد 8 ساله‌اشان، آزادانه در شهرهای مختلف در مراسم سخنرانی‌ها شرکت کرده و بعضا بدترین تعابیر را علیه عملکرد دولت روحانی بکار می‌برند.

در همین حال، به گزارش انصاف نیوز، «احسان رستگار»، از همراهان دکتر «علی مطهری» در سفر مشهد پس از لغو سخنرانی او در یادداشتی اینستاگرامی نوشت: درباره‌ی لغو شدن سخنرانی امروز آقای علی مطهری در مشهد، فعلاً توجه به این نکات می تونه مفید باشد:

۱ – آقای آیت الله علم_الهدی! آقای قاضی حیدری! امروز فقط سخنرانی آقای علی مطهری نبود که ممنوع شد، فقط محل سخنرانی آقای علی مطهری نبود که پلمب شد؛ بلکه نائب رئیس مجلس شورای اسلامی جمهوری اسلامی ایران در مشهد بایکوت شد.

۲ – مشهد و خراسان رضوی انگار دارد به معنای واقعی در ادبیات علوم سیاسی، به یک جزیره‌ی کامل و یک حکومت خودمختار ملوک الطوایفی کاملاً مستقل از حاکمیت مرکزی تبدیل می‌شود و این باعث تضعیف تمامی ارکان نظام از جمله حتی اصل ولایت فقیه و شخص ولی فقیه و ایضاً نقض قانون اساسی مبنی بر تبعیت تمامی نهادهای حاکمیتی از قوانین یکپارچه‌ی مملکتی هست.

۳ – آقای آیت الله علم الهدی به عنوان نماینده‌ی ولی فقیه، متاسفانه در شرایط فعلی با جنس کنش‌ها و واکنش‌ها و اعمال قدرت تامه شون در خراسان رضوی، دارند بیش از هر شخص دیگری، چهره‌ی ولی فقیه را با این رویکرد گره می‌زنند که این ظلم به ولی فقیه و ولایت فقیه و آرمان‌های انقلاب است. هیچ کس نباید به دلیل سلایق شخصی خود، مردم را نسبت به کلیت نظام و کلیت انقلاب اسلامی و کلیت نمایندگان ولی فقیه بدبین کند و هیچ روحانی محترمی، نباید باعث ایجاد دافعه و بدبینی در مردم و قلدر پنداشتن روحانیت شود. این ظلمی ناروا به جایگاه روحانیت است.

۴ – این که چون آقای علی مطهری با مواردی از مواضع آقای آیت الله علم الهدی از جمله بحث کنسرت مخالف است، از حقوق مشروع نماینده‌ی مجلس که نباید محروم شود و هیچ کس حتی نماینده‌ی ولی فقیه نمی‌تواند سخنرانی نائب رئیس مجلس را ممنوع و تحریم و بایکوت کند.

۵ – این نوع سیاست ورزی‌ها، باعث می‌شود همه فکر کنند که انگار تمامی نهادهای حاکمیتی مشهد، رئیسی دارن به نام آیت الله علم الهدی! یعنی هر بخش، زیرمجموعه‌ی نهاد بالادستیش – که در قانون مقرر شده – نیست بلکه زیر مجموعه‌ی شخص امام جمعه‌ی محترم مشهد است.

۶ – این رفتارها باعث القای حاکمیت دوگانه در افکار عمومی می‌شود؛ حاکمیت دوگانه نقدی است که امثال آقای علم الهدی به آیت الله هاشمی رفسنجانی و آقایان خاتمی و احمدی نژاد وارد می‌دانستند.