به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۵ - ۱۵:۴۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۰۲ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : ۱۲۰۷۵۹
۱۲ افسر سوری به ارتکاب جنایت متهم شدند

یک میلیون سوري در محاصره‌ كاملند

گروه بين‌الملل: نماینده آمریکا در سازمان ملل مي‌گويد که ۱۲ افسر سوری دستور حملات علیه اهداف غیرنظامی یا شکنجه مخالفان را داده‌اند.
یک میلیون سوري در محاصره‌ كاملند
به گزارش الجزیره، سامانتا پاور، نماینده آمریکا در سازمان ملل روز دوشنبه در جلسه شورای امنیت ۱۲ سرهنگ و سرلشکر سوری را با نام بردن اسامی‌شان به این مساله متهم کرد که دستور حملات علیه اهداف غیرنظامی یا شکنجه مخالفان را داده‌اند. وی از بین اسامی به نام‌های سرلشکر ادیب سلامه، سرهنگ جودت مواس، سرلشکر طاهر خلیل، سرلشکر جمیل حسن، سرلشکر رفیق شحاده، سهیل حسن معروف به "نمر" و پنج تن از فرماندهان گردان‌ها و یک سرهنگ دیگر اشاره کرد.

پاور در این جلسه ویژه که درباره بررسی آخرین تحولات سوریه و خصوصا حلب برگزار شد، گفت: آمریکا هرگز اجازه نخواهد داد این فرماندهان که در این جنایت‌ها دست دارند پشت نظام مخفی شوند. اما باید بدانند که تجاوزات‌شان مستند شده است. وی افزود: این افسران معتقدند که از هر گونه تحت پیگرد قرار گرفتن در امان هستند اما باید بدانند که اسلوبودان میلوسویچ رئیس جمهور صربستان، چارلز تیلور رئیس جمهور لیبریا و دیگر جنایتکاران جنگی چه سرنوشتی پیدا کردند.

وی تصریح کرد: آنها باید بدانند که آمریکا و جامعه جهانی اقدامات آنها را تحت نظر دارد و تجاوزاتشان را سندسازی می کند و از مجازات نجات پیدا نخواهند کرد. نماینده آمریکا همچنین روسیه و نظام بشار اسد را به نابودی سوریه متهم کرده و افزود: کشتار غیرنظامیان تروریسم را تقویت کرده و آن را از بین نخواهد برد. پاور در اظهارات خود از انکار روسیه در دست داشتن در کشتار غیرنظامیان و هدف قرار دادن بیمارستان‌ها در سوریه انتقاد کرد و مدعی شد: جنگنده‌های سوریه در روسیه طی دو روز گذشته فقط پنج بیمارستان را هدف گرفتند.

پاور از روسیه خواست فورا دست از خشونت برداشته و ورود کمک‌های انسانی و پزشکی برای ملت سوریه را تسهیل ببخشد این در حالی است که معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت: اسامی این تروریست‌ها از کجا آمده است؟ نباید دو رو بود باید بی‌طرف باشیم. وی گفت: این اتهامات نمی‌تواند طرف مقابل را مبرا کند. این مساله‌ای است که تنها از طریق چارچوب حقوقی باید به آن رسیدگی شود. در جلسه روز دوشنبه مصر، نیوزیلند و اسپانیا در جلساتی پشت درهای بسته شورای امنیت پیش نویس قطعنامه‌ای مشترک را مطرح کردند که در آن برقراری آتش بس ۱۰ روزه در حلب به اضافه توقف درگیری‌ها در سراسر کشور همسو با قطعنامه ۲۲۶۸ خواسته شده بود.

در اين جلسه اوبراين معاون امور انساندوستانه سازمان ملل نيز با محكوم كردن حملات هوايي به شرق حلب گفت: در حال حاضر در سوریه یک میلیون نفر در محاصره‌ كامل نيروهاي وفادار به بشار اسد قرار دارند. این تعداد دو برابر تعداد محاصره شدگان سال گذشته است. در همين حال، در ادامه بمباران هاي سنگين شرق حلب توسط هواپيماهاي روسي و سوري حداقل 35 غيرنظامي در مناطق مسكوني كشته شدند. از سوي ديگر يك سازمان حقوق بشري از سازمان ملل درخواست كرد به دليل كمبود غذا و دارو در شرق حلب، محموله‌هاي غذايي و دارويي را با هواپيما به اين منطقه پرتاب كند. شرق حلب ماههاست تحت محاصره كامل نيروهاي روسي و سوري است.