به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ساعت ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۱۲۰۹۳

گاف عجيب خبرگزاري بيطرف: عارف و روحاني ۵ درصد راي دارند اصلاح‌طلبان۲۳درصد!

نظرسنجي سايت انتخاب كه روحاني و عارف مجموعا بالاي 55 درصد آرا را بدست آورده‌اند
نظرسنجي سايت انتخاب كه روحاني و عارف مجموعا بالاي 55 درصد آرا را بدست آورده‌اند
گروه سياسي: يك خبرگزاري عمومي و كاملا بي‌طرف!! كه چندي پيش فقط در يك روز بالغ بر ۲۰ خبر از قاليباف در صفحه اول خود منتشر كرده بود!! اقدام به انتشار نتيجه يك نظرسنجي جالب! كرده كه طبق آن كانديداي محبوب اين خبرگزاري بي‌طرف ۳۵ درصد آرا را به خود اختصاص داده و جالب تر آنكه هر دو كانديداي اصلاح‌طلبان و جناح اعتدال (روحاني و عارف) جمعا ۵ درصد به دست آورده‌اند!!
به گزارش بهارنيوز، اين خبرگزاری بي‌طرف! ‌نوشته كه در نظرسنجی‌اي که از سوی مرکز افکار سنجی‌اش درباره انتخابات ریاست جمهوری صورت گرفته است، اقبال مردم به نامزدهای هشتگانه انتخابات چنین است: محمد باقر قالیباف ۳۵.۸ درصد، سعید جلیلی ۱۱.۵ درصد، ولایتی ۸.۳ درصد، حداد عادل ۶.۹ درصد، محسن رضایی ۶.۵ درصد، عارف ۳.۳ درصد، حسن روحانی ۲.۵ درصد و سید محمد غرضی کمتر از یک درصد!!


در اين نمودار خبرگزاري بي‌طرف و حرفه‌اي، اصلاح طلبان ۲۳.۸ درصد، راي دارند!

و چند سطر پايين تر در نموداري ديگر در همين خبرگزاري كاملا بي‌طرف!

آراي 23 درصدي اصلاح‌طلبان به راي3/3 درصد عارف مبدل و حتي با فرض قرار دادن آراي اقاي روحاني در سبد اصلاح‌طلبان كل آراي آن حدود 6 درصد شده است!
.................................................................
اين درحاليست كه حتي سايت‌هاي پربيننده اصولگرايان معتدل شامل تابناك، فرارو، عصرايران و انتخاب نتايج نظرسنجي‌‌اشان ۱۸۰ درجه با نتايج خبرگزاري بي‌طرف!! متفاوت است. براي مثال همين امروز سايت انتخاب نوشت: نظرسنجی اینترنتی پایگاه خبری «انتخاب»، حاوی نتایج حیرت انگیزی است که احتمالآً با خروج آیت الله هاشمی از صحنه انتخابات، اندکی از آرای وی به سوی نیروهای معتدل سرازیر شده است.

بنابراین گزارش، در این نظرسنجی که ۳ روز در صفحه نخست سايت «انتخاب» بود، نزدیک به ۵۳ هزار نفر شرکت کردند که بیش از ۳۶ درصد شرکت کنندگان حسن روحانی را گزینه اصلح می دانند. پس از روحانی، محمدرضا عارف با ۲۳ درصد در رتبه بعدی قرار دارد. همچنین محمدباقر قالیباف شهردار فعلی تهران نیز با ۱۵ و نیم درصد سومین گزینه اصلح از دید مخاطبان «انتخاب» است. همچنین سعید جلیلی با ۹ و نیم درصد، ولایتی با رائی نزدیک به ۶ درصد، محسن رضایی با ۵ و نیم درصد، محمد غرضی با سه درصد ، به ترتیب رتبه های چهارم، پنجم، ششم و هفتم را کسب کرده اند. قابل ذکر است، غلامعلی حدادعادل عضو ائتلاف ۲+۱ با رایی کمتر از یک درصد در آخرین رده ی نظرسنجی قرار دارد. قابل ذکر است، در نظرسنجی دو سایت خبری عصر ایران و فرارو نیز نتایجی مشابه به دست آمده است.

البته شايد دست‌اندركاران خبرگزاري بي‌طرف بگويند نظرسنجي ما در سطح شهر بوده و اين سايت‌ها در فضاي مجازي! در پاسخ به اين دوستان رسانه‌ي كاملا بي‌طرف! كه يقين داريم حامي رسانه‌اي آقاي شهردار نيستند! و خبرگزاري‌اشان هم از بودجه عمومي (بيت‌المال) نيز ارتزاق نمي‌كند!! بايد گفت: واقعا مردم و مخاطبان ايران را جيگر فرض كرده‌ايد؟ يعني بايد بپذيريم كه در هفته اول خرداد ماه پس از اعلام اسامی کاندیداهای احراز صلاحیت شده با نمونه آماری ۱۵۰۰ نفر از جامعه آماری افراد ۱۸ سال به بالا از اقشار مختلف اجتماعی ساکن مناطق ۲۲ گانه تهران بزرگ با مصاحبه رو در رو در پنجاه میدان و محله انجام داده است، به خيابان‌هاي تهران رفته‌ايد. «آن هم  پس از ردصلاحيت كانديداي حداكثري اصلاح‌طلبان و جناح اعتدال!» به مردم تهران خيلي متمدنانه! و بيط‌رفانه!! برگه‌هاي نظرسنجي داده‌ايد (ببخشيد تقديم نموده‌ايد). سپس در مركز افكارسنجي‌اتان با حضور دهها كارشناس زبده و بي‌طرف نشسته‌ايد و به شكلي كاملا دموكراتيك و با حضور ناظران بي‌طرف تر از خودتان!! مشغول استخراج نتايج شده ايد!

و خودتان نوشته‌ايد كه: «از نظر پاسخگویان گروه های سیاسی مورد حمایت مردم در یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بدینقرارند: اصول گرایان با ۲۶.۳ درصد، اصلاح طلبان با ۲۳.۸ درصد، طرفداران دولت با ۸.۳ درصد و نامزدهای مستقل با ۱۸.۴ درصد؛ (۳۰.۲درصد نمی‌دانم و ۲.۹ بی پاسخ) در این مقطع زمانی مورد حمایت «تهرانی‌ها» قرار دارند. یک سوم افراد نیز در این مورد اظهار نظری نکرده اند.»
خب عزيزان كم حافظ كه حتي در الفباي نظرسنجي‌ خودتان هم مانده‌ايد چگونه در حاليكه دو خط بالا نوشته‌ايد اصلاح‌طلبان 23 درصد راي دارند، اما چند سطر بعد و در نموداري ديگر نتيجه اش اين شده است كه ۴۸ درصد مردم تهران!! به شما گفته‌اند ما به قاليباف و جليلي و  فقط ۵درصدشان هم به كانديداهاي خاتمي و هاشمي يعني آقايان عارف و روحاني راي‌ مي‌دهيم؟! پس آن 23 درصدتان چگونه و به فاصله چندسطر به 5 درصد تغيير يافت؟ البته شايد به جز عارف و با اغماض آقاي روحاني (چون خود ايشان فرموده‌اند يك اصولگراي معتدل است و نه اصلاح‌طلب) كانديداي ديگر اصلاح‌طلبي هم در بين اين هشت نفر داوطلب رياست‌جمهوري وجود دارند كه به جز اين خبرگزاري هيچكس از وجودشان خبر ندارد. خلاصه كلام: واقعا مردم را چه فرض نموده‌ايد، عزيزان دل برادر؟؟

۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۱۹:۱۸
مردم را جيگر فرض كرده اند (59340)
امیرحسین
Bulgaria
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۱۹:۲۱
مردم از خنده
ولی ای کاش اسم میبردین میدیدیم (59342)
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۱۹:۴۶
خبرگزاری مهر عزیزم!!! (59360)
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۱۹:۲۴
سلام
من هم ظرف کمتر از 20 ثانیه متوجه اشتباهشون شده بودم. کاش لااقل بالای دیپلم بگذارن تو خبرگزاریشون. والا... (59345)
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۱۹:۳۵
اين خبرگزاري بيطرف همان خبرگزاري مهر است . (59351)
امیر
United States
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۱۹:۳۸
انتخاب وعصرایران اصولگرا نیستند.قبلا هم شما به اشتباه این دو سایت را اصولگرا نامیده بودید (59354)
۱۳۹۲/۰۳/۰۸ ۰۰:۲۴
عصر ایران که اصولگرا هست صد در صد شک نکن.
اما خبرگذاری انتخاب اصولگرا از نوع آقای هاشمی هست که ناخواسته در این زمانه به اصلاح طلب ها نزدیک شدن.
ودر مجموع هر دو سایت اصولگرا هستن با این تفاوت که انتخاب گرایش اصلاح طلبان داره. (59535)
محمد
۱۳۹۲/۰۳/۰۸ ۰۱:۱۳
مدیر مسئول انتخاب قای فقیهی هستش که اصولگرا هستن و عصر ایران هم همینطور (59561)
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۱۹:۴۶
منظور مهر نیوز (59358)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۲۱:۲۰
جمع درصد نظر سنجی که اعلام کردن میشه 75 درصد ؟؟؟؟ (59389)
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۲۱:۴۳
دوست عزیز شما هم که بالای سایتت زدی مستقل چقدر مستقلی!
(59410)
پاسخ سايت به اين نظر
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۲۲:۳۰
بهارنيوز: اين سايت با هزينه شخصي و حداكثر 5-4روزنامه‌نگار جوان و عاشق + يك مدير مسئول كاركشته در عرصه روزنامه‌نگاري؛ اداره مي‌شود. يك سند بياوريد از 1000 تومان(ده هزار ريال) كمك دولتي، نيمه‌دولتي، رانتي و ... امتياز و همه‌چيزش را تقديمتان مي‌كنيم. اين گوي و اين هم ميدان! بسم‌الله (59453)
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۲۱:۵۰
کلا 120%اصولگرایان رای دارند و اصلاح طلبان تقریبا 0/0005 درصد!کاملا بیطرفانه (59417)
حبيب
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۲۲:۰۴
واقعا دمت گرم بهارنيوز كه گاف اين خبرگزاري تابلو حامي قاليباف را گرفتي و رسواشون كردي. حتما اون 18 درصد باقيمانده اصلاح‌طلبان، توي نظرسنجي بيطرف! به آـقاي شهردار راي داده‌اند!!!! يعني عارف عزيز كسي كه آقاي برزگر فيلمساز و كارگردان گفته به خاطر اينكه ايشان تنها كانديد اصلاحات هستش فيلمشو مي‌سازم، به اندازه قاليباف هم كه خودش ميگه روي موتور چوب به دست مي‌گرفته اصلاح طلب نيست!!! (59434)
عباس
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۲۲:۲۵
دروغگویی و عوام فریبی تنها سلاح اینان است (59447)
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۲۲:۴۱
رای من عارف (59457)
meysam
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۲۲:۵۸
اگه میشه شما هم نظر سنجی بذارین (59465)
آريا
۱۳۹۲/۰۳/۰۷ ۲۳:۰۱
به نظرمن عارف و روحانى و رضايي در صدر هستند. اين آمار سازيها هيچ كمكى به اصولگراهاى امتحان پس داده نخواهد كرد. (59469)
۱۳۹۲/۰۳/۰۸ ۰۰:۲۱
عارف 0درصد روحانی 0درصد (59533)
مجرد
United States
۱۳۹۲/۰۳/۰۸ ۰۲:۴۹
من به این گاف و اینا کار ندارم.ولی بر خلاف اون چیزی که قالیباف نشون میده، رسانه های خبریش پر سانسورتزین خبرگزاری هایی هستن که من تابحال دیدم. (59604)
۱۳۹۲/۰۳/۰۸ ۰۰:۰۳
اینها 24 ساعت قبل از تایید صلاحیت ها نتایج را اعلام کرده بودند. شاید الان هم خبر داشته باشند (59523)
abbas
۱۳۹۲/۰۳/۰۸ ۰۰:۰۳
به نظر شما عارف و روحانی اینقدر مقبولند؟ خبرگزاری بیطرف، نظرسنجی در ایران علمی ودقیق نیست، ولی مطمنا این دو بزرگوار به هیچ وجه توان رقابت با قالیباف و ولایتی را ندارند علی رغم توانایی هایی که دارند(امیدوارم این نظر منعکس بشه) (59524)
۱۳۹۲/۰۳/۰۸ ۰۱:۴۶
به نظر ما ؛بله خیلی بیشتر از چیزی که فکر کنی مقبولند
هر چند نظر شماهاست که مهمه... (59576)
حامد
۱۳۹۲/۰۳/۰۸ ۰۱:۵۴
چرا نظرت چاپ نشه عزیزم مگه اینجا سایت الفه که نظرات چاپ نشه من 4 تا نظر دادم اونجا هیچکدوم چاپ نشد اما دمت گرم بهار جون که همیشه نظراتمو خیلی سریع چاپ کردی (59579)
۱۳۹۲/۰۳/۰۸ ۰۲:۱۶
اقای قالیباف که با توهین هایی که به اقای هاشمی بزرگ و محبوب مردم کردند کار خود را در انتخابات تموم کردند (59593)
یک شهروند ساده
۱۳۹۲/۰۳/۰۸ ۰۰:۳۰
بسم الله الرحمن الرحیم
آقایان روحانی.رضایی وعارف
بنده به عنوان یک شهروند ایرانی که با وسواس زیاد ودقت فراوان برنامه های شما سه بزرگوار را به دقت مطالعه نمودم.هرسه شما بزرگواران اعتدال گرا هستیدواهتمام دارید که از تمام گروه ها ومتخصصان ونیروها استفاده نمایید.حال که برنامه وهدف هرسه شما مشترکات فراوانی داردبدین وسیله ازشما سه بزرگوارخواهشمندیم که بایکدیگراجماع نمائیدواز بین خودتان سه نفریک نفررابه عنوان نامزدنهایی معرفی کنید تا ان شاالله نه تنهاپیروزانتخابات شوید بلکه با رائیی قاطع گام درآبادسازی میهنمان نهیم.
ارادتمندشما
یک شهروندساده (59542)
۱۳۹۲/۰۳/۰۸ ۰۰:۳۲
دوستان خواهشن نگین که نمیزارن یه اصلاح طلب رای بیاره . بهتره که بگیم این دوره حتما یه اصلاح طلب رئیس جمهوره. (59545)
۱۳۹۲/۰۳/۰۸ ۰۱:۱۵
آقای قالیباف متاسفانه خودش هم همین طوریه، از یه طرفف ادعای پاک دستی داره از طرف دیگه با پول شهرداری تبلیغ میکنه. مثلا تو روزنامه همشهری چند روز پیش رو صفحه اول تیتر زده بود به نقل از لاریجانی: قالیباف دنبال کار تبلیغاتی نیست که نیومده افتتاح بزرگراه امام علی و چندتا تعریف دیگه. روزنامه همشهری پولش از کجا میاد؟ (59563)
علیرضا
۱۳۹۲/۰۳/۰۸ ۰۱:۲۴
پایه این نمودارها و رای های مندراوردی از 4 سال پیش پابه گذاری شد!زمان مناظرها (59566)