کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

10چهره سرشناس، 10 عادت غذایی/تصاوير

9 آذر 1395 ساعت 21:06

گروه فرهنگي: یکی از وب سایت های فعال در حوزه سلامت، به مقایسه عادت های تغذیه ای برخی از چهره های مشهور پرداخته که در این مطلب می خوانید.



استیو جابز و هویج

استیو جابز، مدیرعامل فقید شرکت اپل، عادت های غذایی عجیب و غریبی داشت. او خیلی زیاد هویج می خورد و دوست داشت رنگ پوستش با این کار نارنجی شود. هویج، یکی از سبزی های مهمی است که پیش ساز ویتامین A است و ویتامین C و K قابل توجهی برای بدن فراهم می کند.
 
ویتامین A برای حفظ سلامت چشم ها لازم است، در حالی که ویتامین C با تقویت سیستم ایمنی و استحکام دندان ها و لثه ها مرتبط است. ویتامین K هم توانایی انعقاد خون را در سطح مطلوبی حفظ می کند و در استحکام استخوان ها و سلامت کلیه ها نقش دارد. کنار اینها، نباید پتاسیم موجود در هویج را فراموش کرد. این عنصر به کاهش خطر ابتلا به بیماری فشار خون بالا و اختلال اضطرابی کمک می کند و احتمال بروز سکته مغزی را کاهش می دهد.
 

10چهره سرشناس، 10 عادت غذایی
جسیکا آلبا و آب
جسیکا آلبا، ستاره مشهور هالیوودی و یکی از قهرمانان اصلی در فیلم «چهار شگفت انگیز» عادت غذایی ساده اما مهمی برای حفظ سلامت خودش دارد. این بازیگر هر روز بین 2 تا 3 لیتر آب می نوشد. بخش اصلی رژیم غذایی او را میوه ها و سبزی ها تشکیل می دهند و مواد غذایی دیگر مثل گوشت قرمز بدون چربی، سفیده تخم مرغ، پنیر کم چرب و غلات سبوس دار در رده بعدی قرار می گیرند.

او معمولا از این ترکیب ها برای وعده های غذایی استفاده می کند؛ جو دو سر با انواع توت ها و چند سفیده تخم مرغ برای صبحانه، سالاد سبزیجات همراه با مرغ یا ماهی برای ناهار؛ مقداری سیب زمینی و سبزیجات بخارپز برای شام. جسیکا آلبا معمولا از بادام خام و مقداری ذرت بو داده به عنوان میان وعده استفاده می کند. برنامه غذایی او هم شادابی پوست را افزایش می دهد و هم مانع از ابتلا به انواع بیماری ها و اضافه وزن می شود.
 
10چهره سرشناس، 10 عادت غذایی
جنیفر آنیستون و آبلیمو
جنیفر آنیستون، یکی از بازیگرانی است که علاقه زیادی به نوشیدن آبلیموی تازه دارد. او هر روز صبح بعد از بیدار شدن، مقداری آبلیموی تازه و آب گرم می نوشد. استفاده از آبلیموی تازه در صبح، می تواند دستگاه گوارش را به خوبی فعال و فرآیند سم زدایی را در بدن تقویت کند.

عادت غذایی دیگر او، استفاده از بادام خام و شیر بادام است. این بازیگر می گوید خوردن یک مشت بادام خام، او را به راحتی تا وعده غذایی بعدی سیر نگه می دارد و مانع از خوردن هله هوله های مضر می شود. تحقیقات بسیاری نشان داده اند خوردن بادام، خطر بروز حمله قلبی را کاهش می دهد و سطح کلسترول بد خون را پایین می آورد. علاوه بر این، از دیواره شریان ها در مقابل صدمات محافظت و به ساختن استخوان ها و دندان های محکم کمک می کند. این ماده خوراکی نقش موثری در کاهش وزن دارد.

10چهره سرشناس، 10 عادت غذایی
دونالد ترامپ و دست دادن
دونالد ترامپ، سروصدای زیادی در رسانه های سرتاسر جهان راه انداخته، از عادت خاصی پیروی می کند که شاید در برخورد اول، تغذیه ای به نظر نرسد؛ دست ندادن با دیگران. این عادت شاید برای بعضی افراد ناخوشایند باشد اما خصوصا در فصل پاییز که با خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا همراه است، مانع از ابتلا به بیماری ها می شود. ترامپ فکر می کند همیشه قبل از خوردن هر خوراکی، وقت و امکان شستن دست ها برایش وجود ندارد، بنابراین ترجیح می دهد قید دست دادن با دیگران را بزند.
 
10چهره سرشناس، 10 عادت غذایی
هیو جکمن و آووکادو
هیو جکمن، یکی از بازیگران محبوب فیلم «مردان ایکس»، چربی شکمی ندارد و از عضله های خوبی برخوردار است. او اخیرا راز دستیابی اش به این هدف را اعلام کرد و گفت هر روز از آووکادو همراه سینه مرغ استفاده می کند. با توجه به چربی های غیراشباع تک زنجیره ای که به میزان زیادی در آووکادو وجود دارند، فواید این غذا به مسائلی فراتر از حذف چربی شکمی مرتبط می شود. یک یاز مطالعات منتشر شده در مجله تخصصی انجمن قلب آمریکا نشان می دهد افزایش مصرف آووکادو می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد.
 
10چهره سرشناس، 10 عادت غذایی
گویینت پالترو و ماهی سالمون
بسیاری از شخصیت های مشهور هر روز از ماهی سالمون استفاده می کنند. گوینت پالترو یکی از همین افراد است که معتقد است خوردن ماهی سالمون به شادابی و سلامت چهره اش کمک می کند. ماهی سالمون، منبع فوق العاده ای از اسیدهای چرب امگا 3 است که پوست را مرطوب و شاداب نگه می دارد. همچنین ماهی سالمون حاوی املاح مهمی به نام سلنیوم است که از پوست در مقابل نور خورشید محافظت می کند و چین و چروک های پوست را کاهش می دهد.
 
10چهره سرشناس، 10 عادت غذایی
سینا میلر، دمی مور و شیر نارگیل
سینا میلر و دمی مور 2 بازیگر مشهور هالیوودی به آب نارگیل علاقه زیادی دارند. آب نارگیل، کالری کمی دارد اما میزان پتاسیم موجود در آن از 4 موز هم بیشتر است. این نوشیدنی سالم، اشتها را سرکوب و احساس سیری زیادی ایجاد می کند. بنابراین مصرف شیر نارگیل به کاهش وزن کمک می کند.

آب نارگیل به عنوان منبع خوبی از کلسیم، منیزیم و فسفر شناخته می شود که فشار خون را کاهش می دهد و نقش موثری در تقویت فرآیند هضم ایفا می کند. تحقیقات مختلفی نشان داده اند مصرف شیر نارگیل، فواید فراوانی دارد. علاوه بر این، سطح الکترولیت ها را در بدن متعادل می کند و سلامت پوست را افزایش می دهد.
 
10چهره سرشناس، 10 عادت غذایی
هیلاری کلینتون و فلفل قرمز
هیلاری کلینتون، کاندیدای حزب دموکرات در این دوره از ریاست جمهوری آمریکا، از ترفندهای ویژه ای برای حفظ سلامت خودش استفاده می کند و به تقویت سیستم ایمنی بدنش اهمیت زیادی می دهد. یکی از ترفندهای مهم او این است که هر روز از فلفل قرمز تند و خام استفاده کند.

این سیاستمدار اخیرا در گفتگو با یکی از رسانه های خبری اعلام کرده انتخاب این عادت غذایی به سال 1992 میلادی بر می گردد، زمانی که مقاله ای را درباره نقش فلفل های تند در تقویت سیستم ایمنی بدن خوانده است.

فلفل های تند حاوی یکی از مهم ترین انواع آنتی اکسیدان ها، یعنی ویتامین C هستند که همیشه به دلیل نقش خاص شان در تقویت سیستم ایمنی مورد توجه بوده اند. ترکیب مهم دیگری که اهمیت فلفل تند را بالا می برد، کپسایسین نام دارد. کپسایسین می تواند خطر ابتلا به التهاب، چاقی و سرطان را کاهش دهد. یکی از جدیدترین مقالات منتشر شده در مجله BMJ نشان می دهد افرادی که هر روز فلفل تند می خورند خطر مرگ زودرس را در خود 14 درصد کاهش می دهند.
 
10چهره سرشناس، 10 عادت غذایی
ویکتوریا بکهام و باقلا
ویکتوریا بکهام، همسر دیوید بکهام اعتقاد زیادی به مصرف باقلا و فواید آن دارد. او معمولا از باقلا به عنوان میان وعده استفاده می کند و حتما باید دانه های باقلا را با دست خودش از غلاف بیرون بیاورد. نصف فنجان از باقلای پوست کنده شده، 10 درصد از نیاز روزانه بدن به ویتامین A و C را فراهم می کند و منبع خوبی از فیبر، پروتئین و روی محسوب می شود.
 
باقلا، با توجه به پروتئین زیاد و چربی کمی که دارد، می تواند افراد را به مدت طولانی تری سیر نگه دارد. علاوه بر این مصرف باقلا می تواند خطر ابتلا به بیماری های قلبی را کاهش دهد و در استخوان سازی به بدن کمک کند.

10چهره سرشناس، 10 عادت غذایی
شکیرا و شکلات تلخ
شکیرا، هنرمند مشهور لاتین تبار و همسر جرارد پیکه، فوتبالیست مشهور اسپانیایی، همیشه هنگام خرید سراغ چند تخته شکلات تلخ می رود. او می گوید برای اینکه بتواند شکلات تلخ بیشتری مصرف کند، زمان ورزش کردنش را افزایش می دهد. بسیاری از محققان معتقدند شکلات تلخ، یکی از بهترین میان وعده ها و دسرهایی است که فواید زیادی برای سلامت دارد.

شکلات تلخ، ترکیبات آنتی اکسیدانی زیادی را در خودش گنجانده که به حفظ سلامت قلب کمک می کنند، هوس های غذایی ناسالم را از بین می برند و استرس را کاهش می دهند. علاوه بر این، منبع خوبی از منیزیم، آهن و کروم است.

10چهره سرشناس، 10 عادت غذایی


کد مطلب: 121147

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/121147/10چهره-سرشناس-10-عادت-غذایی-تصاوير

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir