به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۹:۳۵
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۰ ساعت ۱۰:۱۴
کد مطلب : ۱۲۱۱۶۲

محمود عباس رئیس جنبش فتح ماند

گروه بين الملل: هفتمین کنفرانس فتح که روز سه شنبه در رام الله تشکیل شد، بار دیگر محمود عباس را برای ریاست این جنبش انتخاب کردند.
محمود عباس رئیس جنبش فتح ماند
به گزارش خبرگزاری معا فلسطین، «سلیم الزعنون» رئیس شورای ملی فلسطین گفته بود که کمیته مرکزی به اجماع نامزدی محمود عباس به عنوان رئیس جنبش فتح را مطرح کرده اند. عباس در پی انتخاب وی از سوی کمیته مرکزی جنبش فتح خطاب به حاضران گفت: امروز گردهم آمده ایم تا فصل تازه ای را در مسیر جنبش پیشرومان به رشته تحریر درآوریم. وی افزود: شما امروز در اینجا جمع شده اید تا با حضورتان بگویید که تعهد خود را به جنبش فتح و برنامه های ملی آن اعلام می کنید، جنبشی که جریان آن پیش از آن که به تحقق اهداف خود یعنی آزادی، استقلال و تشکیل یک دولت دارای حاکمیت نرسد، از حرکت باز نخواهد ایستاد.

حسین شیح عضو کمیته مقدماتی کنفرانس با اعلام به حد نصاب رسیدن اعضای این کنفرانس اعلام کرد که این کنفرانس با حضور یکهزار و 320 تن از اعضای فتح و غیبت 88 نفر دیگر کار خود را آغاز کرده است. جنبش حماس و جهاد اسلامی فلسطین پیشتر از شرکت در هفتمین کنفرانس جنبش فتح که امروز در شهر رام الله درحال برگزاری است،‌ خبر داده بودند. در این کنفرانس پنج روزه مسائلی همچون مشخص شدن عامل قتل یاسر عرفات رئیس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین و دیگر موارد مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرد.