به روز شده در ۱۴۰۳/۰۲/۰۶ - ۱۵:۳۵
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۳ ساعت ۰۹:۲۱
کد مطلب : ۱۲۱۲۲۸

حدود3میلیون​سوری از​نقص عضو​رنج می​برند

گروه بين الملل: سازمان ملل متحد در گزارشی درباره شمار کسانی که در جنگ پنج ساله سوریه دچار قطع عضو شده اند، اعلام کرده است که در این مدت 2 میلیون و 800 هزار سوری به دلیل درگیری ها در این کشور دچار نقص عضو شده اند.
حدود3میلیون​سوری از​نقص عضو​رنج می​برند
به گزارش خبرگزاری آناتولی ترکیه،‌ دفتر هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد همچنین افزود: هر ماه 30 هزار سوری دچار صدمات روانی ناشی از درگیری ها در این کشور می شوند و 2 میلیون و 800 هزار نفر نیز دچار معلولیت دائمی هستند.
در ادامه گزارش آمده است: حدود هفت میلیون کودک بی بضاعت در سوریه وجود دارند،‌ از سوی دیگر 1 میلیون و 700 هزار کودک دیگر از آموزش محروم هستند و پیش بینی می شود که یک میلیون و 400 هزار تن دیگر نیز مدرسه را ترک کنند و یک سوم مدارس کشور سوریه نیز در نتیجه درگیری ها در این کشور تعطیل شده است.
در ادامه گزارش دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد آمده است: 13میلیون و 500 هزار نفر در سوریه به کمک های انسانی نیاز دارند که 5 میلیون و 800 هزار نفر آنها را کودکان تشکیل می دهند و یک میلیون نفر نیز در محاصره هستند.
این گزارش تاکید کرد: 3 میلیون و 900 هزار نفر از مردم سوریه نیز در مناطق صعب العبور زندگی می کنند که کمک رسانی به آنها با مشکلات زیادی روبروست. 3 میلیون و 600 هزار نفر دیگر نیز خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به دیگر مناطق سوریه عزیمت کرده اند.
این گزارش در ادامه می افزاید: نیمی از مردم سوریه از آغاز درگیری ها در سال 2011 میلادی خانه و کاشانه خود را ترک کرده و 85 درصد از مردم سوریه نیز زیر خط فقر قرار دارند و از سوی دیگر 4 میلیون و 300 هزار سوری نیازمند تنها یک پناهگاه هستند.
این گزارش در پایان شمار پناهجویان سوری در ترکیه را بالغ بر دو میلیون و 740 هزار نفر اعلام کرده است.
بحران در سوریه از سال 2011 میلادی با تهاجم گسترده گروه‎های تروریستی مورد حمایت برخی کشورها و در راس آنها آمریکا و متحدانشان برای سرنگون کردن دولت قانونی 'بشار اسد' رئیس جمهوری سوریه آغاز شده است.
مرجع : ايرنا