به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۲:۲۵
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۰۹/۱۳ ساعت ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۱۲۱۲۵۷
سازمان ملل: نیمی از مردم سوریه آواره‌اند

۳ میلیون سوری نقص عضو شده‌اند

گروه بین‌الملل: سازمان ملل متحد در گزارشی درباره شمار کسانی که در جنگ پنج ساله سوریه دچار قطع عضو شده اند، اعلام کرده است که در این مدت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار سوری به دلیل درگیری ها در این کشور دچار نقص عضو شده اند.
۳ میلیون سوری نقص عضو شده‌اند
به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه،‌ دفتر هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد همچنین افزود: هر ماه ۳۰ هزار سوری دچار صدمات روانی ناشی از درگیری ها در این کشور می شوند و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز دچار معلولیت دائمی هستند. در ادامه گزارش آمده است: حدود هفت میلیون کودک بی بضاعت در سوریه وجود دارند،‌ از سوی دیگر ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار کودک دیگر از آموزش محروم هستند و پیش بینی می شود که یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن دیگر نیز مدرسه را ترک کنند و یک سوم مدارس کشور سوریه نیز در نتیجه درگیری ها در این کشور تعطیل شده است.

در ادامه گزارش دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد آمده است: ۱۳میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سوریه به کمک های انسانی نیاز دارند که ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آنها را کودکان تشکیل می دهند و یک میلیون نفر نیز در محاصره هستند. این گزارش تاکید کرد: ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از مردم سوریه نیز در مناطق صعب العبور زندگی می کنند که کمک رسانی به آنها با مشکلات زیادی روبروست. ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دیگر نیز خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به دیگر مناطق سوریه عزیمت کرده اند. این گزارش در ادامه می افزاید: نیمی از مردم سوریه از آغاز درگیری ها در سال ۲۰۱۱ میلادی خانه و کاشانه خود را ترک کرده و ۸۵ درصد از مردم سوریه نیز زیر خط فقر قرار دارند و از سوی دیگر ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار سوری نیازمند تنها یک پناهگاه هستند. این گزارش در پایان شمار پناهجویان سوری در ترکیه را بالغ بر دو میلیون و ۷۴۰ هزار نفر اعلام کرده است.