کد QR مطلبدریافت لینک صفحه با کد QR

سازمان ملل: نیمی از مردم سوریه آواره‌اند

۳ میلیون سوری نقص عضو شده‌اند

13 آذر 1395 ساعت 14:49

گروه بین‌الملل: سازمان ملل متحد در گزارشی درباره شمار کسانی که در جنگ پنج ساله سوریه دچار قطع عضو شده اند، اعلام کرده است که در این مدت ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار سوری به دلیل درگیری ها در این کشور دچار نقص عضو شده اند.


به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه،‌ دفتر هماهنگ کننده امور بشر دوستانه سازمان ملل متحد همچنین افزود: هر ماه ۳۰ هزار سوری دچار صدمات روانی ناشی از درگیری ها در این کشور می شوند و ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز دچار معلولیت دائمی هستند. در ادامه گزارش آمده است: حدود هفت میلیون کودک بی بضاعت در سوریه وجود دارند،‌ از سوی دیگر ۱ میلیون و ۷۰۰ هزار کودک دیگر از آموزش محروم هستند و پیش بینی می شود که یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن دیگر نیز مدرسه را ترک کنند و یک سوم مدارس کشور سوریه نیز در نتیجه درگیری ها در این کشور تعطیل شده است.

در ادامه گزارش دفتر هماهنگ کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد آمده است: ۱۳میلیون و ۵۰۰ هزار نفر در سوریه به کمک های انسانی نیاز دارند که ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر آنها را کودکان تشکیل می دهند و یک میلیون نفر نیز در محاصره هستند. این گزارش تاکید کرد: ۳ میلیون و ۹۰۰ هزار نفر از مردم سوریه نیز در مناطق صعب العبور زندگی می کنند که کمک رسانی به آنها با مشکلات زیادی روبروست. ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر دیگر نیز خانه و کاشانه خود را ترک کرده و به دیگر مناطق سوریه عزیمت کرده اند. این گزارش در ادامه می افزاید: نیمی از مردم سوریه از آغاز درگیری ها در سال ۲۰۱۱ میلادی خانه و کاشانه خود را ترک کرده و ۸۵ درصد از مردم سوریه نیز زیر خط فقر قرار دارند و از سوی دیگر ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار سوری نیازمند تنها یک پناهگاه هستند. این گزارش در پایان شمار پناهجویان سوری در ترکیه را بالغ بر دو میلیون و ۷۴۰ هزار نفر اعلام کرده است.


کد مطلب: 121257

آدرس مطلب :
https://www.baharnews.ir/news/121257/۳-میلیون-سوری-نقص-عضو-شده-اند

بهار نیوز
  https://www.baharnews.ir