به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۰۷ ساعت ۱۴:۴۰
کد مطلب : ۱۲۲۴۵۴

هیچکس با استعفای کروبی موافق نیست

گروه سیاسی: قائم‌مقام مستعفی حزب اعتماد ملی با اشاره به استعفای مهدی کروبی از دبیرکلی این حزب، پیش‌بینی کرد که «همه اعضای شورای مركزی با استعفای ایشان مخالفت شدید خواهند كرد و احدی موافق این استعفا نخواهد بود».
رسول منتجب‌نیا در گفت‌وگو با روزنامه «اعتماد» گفت: امروز با كمال تأسف شنیدیم كه دبیركل محترم حزب اعتماد ملی طی نامه‌ای ضمن ابراز تذكراتی به حزب، استعفای خود را به شورای مركزی حزب اعلام كرده و درخواست كردند كه آن شورا استعفای ایشان را بپذیرد و جایگزینی را تعیین كند. بنده بسیار متأسفم از آنچه به‌وجود آمده و این بزرگوار را به این نتیجه رسانده از دبیركلی حزبی كه خود ایشان پایه‌گذاری كردند و از حیثیت و آبرو و مال خود برای آن هزینه كرده‌اند، استعفا می‌دهند.

وی افزود: یادآوری می‌كنم كه یكشنبه‌شب شنیدم كه ایشان چنین قصدی را دارند، خدمت ایشان پیام دادم كه بنده با طرح این مسأله به‌شدت مخالف هستم و تقاضا می‌كنم كه حتی در جلسات خصوصی اصلا مطرح نشود چون اعتبار و حیثیت حزب به ایشان وابسته است. بنده به نوبه خود به‌شدت از این تصمیم و مقدماتی كه‌ این تصمیم را به وجود آورده متأسف هستم. در حال مشاوره با دوستان هستیم و به‌زودی همان‌طور كه ایشان پیشنهاد كردند جلسه شورای مركزی را در هفته آینده با حضور همه اعضای شورای مركزی تشكیل خواهیم داد.

منتجب‌نیا همچنین تاکید کرد: بنده یقین دارم كه همه اعضای شورای مركزی با استعفای ایشان مخالفت شدید خواهند كرد و احدی موافق این استعفا نخواهد بود، كما اینكه دبیران استان‌ها و شهرستان‌ها و اعضا با شنیدن این خبر به‌شدت نگران شدند و مخالفت خود را اعلام كردند. ما طبق توصیه ایشان جلسه‌ای را در هفته‌های آینده تشكیل خواهیم داد و اعضا را برای بحث پیرامون این مسأله دعوت می‌كنیم. مطمئن هستم كه احدی از شورای مركزی و حتی زیرمجموعه آن موافق این استعفا نخواهند بود. بنده هم بار دیگر هم مخالفت جدی خود را با این استعفا اعلام می‌كنم.

این عضو حزب اعتماد ملی با بیان اینکه "امیدواریم ایشان هم سالم باشند و هم ان‌شاء‌الله به زودی رفع حصر از ایشان شود و سایه‌شان بالای سر اعتماد ملی همچنان مستدام باشد"، اظهار کرد: نكاتی كه ایشان در نامه توصیه كردند، همه جامه عمل می‌پوشانیم كه منویات این بزرگوار برآورده شود.

وی در پایان با بیان اینکه "ان‌شاءالله اصلاح‌طلبان با تعامل و هماهنگی بتوانند در انتخابات شركت كنند"، گفت: شعار من از ابتدا حفظ هویت حزبی همراه با تعامل با احزاب و شوراهای اصلاح‌طلب بوده است و مصوب شورای مركزی نیز بوده است. با حفظ هویت حزبی و تعامل احزاب با دبیركلی آیت‌الله كروبی ان‌شاءالله وارد صحنه انتخابات ٩٦ خواهیم شد.

مرجع : روزنامه اعتماد