به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۴:۴۲
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۰۸ ساعت ۰۹:۴۷
کد مطلب : ۱۲۲۴۸۴

تجمع درحمایت ازبانوی نیکوکار ایرانی

گروه جامعه: شماری از دانشجویان ایرانی روز سه شنبه با برگزاری تجمع در بنگلور از 'نرگس کلباسی اشتری ' بانوی نیکوکار ایرانی در هند حمایت کردند.
تجمع درحمایت ازبانوی نیکوکار ایرانی
دانشجویان ایرانی در جنوب هند در حالیکه نوشته هایی در خصوص بی گناهی خانم اشتری در دست داشتند، خواستار صدور حکم برائت و اجرای عدالت برای وی شدند.
دانشجویان در پایان با صدور بیانیه ای اعلام کردند این بانوی نیکوکار ایرانی که شش سال با دست خالی حدود 600 کودک یتیم ونابینای هندی را تیمار کرد،اکنون با حکم غیر منصفانه زندان روبرو است.
دانشجویان در پایان این بیانیه، خواستار کمک به این بانوی نیکوکار ایرانی شدند.
نرگس کلباسی اشتری' بانوی نیکوکار ایرانی که برای کودکان یتیم و معلول شرق هند پرورشگاه ساخته است، درسال 2014 به دلیل ناپدید شدن یکی از کودکان به قتل غیر عمد متهم شد.
این بانوی نیکوکار ایرانی 15 آذر سالجاری از سوی دادگاه 'رایاگادا' در شرق هند به یک سال زندان و 300 هزار روپیه جریمه نقدی محکوم شد.
دادگاه یک ماه به وی فرصت داد که در خصوص این رای فرجام خواهی کند.
لایحه درخواست تجدیدنظر در حکم 'نرگس کلباسی اشتری ' بانوی نیکوکار ایرانی شنبه گذشته از سوی وکلای مدافع وی به دادگاه رایاگادا در شرق هند ارائه شد.
'نرگس کلباسی اشتری' بانوی نیکوکارایرانی در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد دادگاه پس از دریافت درخواست تجدید نظر، قرار وثیقه وی را نیز تمدید کرده است .
وی افزود: قرار است رسیدگی به درخواست تجدید نظر به زودی آغاز شود.
کلباسی با تقدیر از حمایت های مردم اظهار کرد پس از صدور رای سنگین هفته قبل دادگاه ،اگر حمایت مردم نبود، نمی توانستم از این مشکل عبور کنم.
'محمد جواد ظریف' وزیر امور خارجه نیز دو هفته پیش در دیدار خانم کلباسی در محل سفارت ایران در دهلی نو به وی قول دادکه تمام تلاش خود را برای رفع مشکلش به کار گیرد.
'غلامرضا انصاری' سفیر جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو نیز گفت که مشکل خانم کلباسی با مقامات هندی مطرح و آنها قول مساعد برای رفع مشکل داده اند.
تعدادی از ایرانی های مقیم هند و کشورهای مختلف همزمان با صدور رای از سوی دادگاه با راه اندازی پویش های مختلف در فضای مجازی با حمایت از 'نرگس کلباسی اشتری ' بانوی نیکوکارایرانی، خواستار رفع اتهام از وی شدند.
تعدادی ازحقوقدانان و هنرمندان نیز امروز (سه شنبه )در نامه ای خطاب به محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه، خواسته اند که با استفاده از ظرفیت دیپلماسی بین المللی و عمومی تا حصول نتیجه نهایی و احقاق حق ' نرگس کلباسی ' تلاش کند.
مرجع : ايرنا