به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۷:۳۰
 
۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۰۹ ساعت ۱۱:۴۱
کد مطلب : ۱۲۲۵۲۸
خرج «۹ دی»ها را به گورخواب‌ها بدهید!

چه دم و دستگاهی پيدا كرده اين روز!

چه دم و دستگاهی پيدا كرده اين روز!
گروه سياسي: علی اصغر شفیعیان، سردبير انصاف نیوز در يادداشتي در اين سايت نوشت: هزینه‌های مراسم‌های ملی و فراملی و بزرگترین در عالم به مناسبت ۹ دی چقدر شده است؟ آیا کسانی که در چنین مراسم‌هایی شرکت می‌کنند، به گورخواب‌ها فکر کرده‌اند؟ آیا بهتر نیست کمی، فقط کمی از ولخرجی‌ها از کیسه‌ی ملت بکاهید؟ لااقل گزارش دهید که این هزینه‌ها برای برگزاری مراسم‌ها و این همه بیلبورد به این مناسبت‌ها، چه خروجی داشته است؟ آیا خروجی این ولخرجی‌ها غیر از همین گورخواب‌ها و هزاران تبعات دیگر بوده است؟

۳۷ – ۳۸ سال از انقلابی می‌گذرد که مردم کردند؛ آیا حتما باید پشیمان شوند؟ یعنی اینقدر اصرار بر پشیمان کردن مردم برای چیست؟ یادمان باشد که یکی از مصادیق بارز ظلم مسوولان قبل از انقلاب، همان حلبی‌آبادهایی بود که عکس‌هایش را در کتاب‌های مدارس چاپ کرده بودند. گویا طبق آمار، حاشیه‌نشینی شهرها در آن زمان حدود دو سه میلیون بود و حالا به حدود ۱۱ میلیون نفر رسیده است و این تصاویر دلخراش گورخواب‌ها هم که دیگر خجالت آور است.

می‌توان نام برد از خیلی از نهادها و مسوولانی که بود و نبودشان در آن مسوولیت‌ها کمترین فایده‌ای در زندگی مردم ندارد، بلکه مسوولیت آنها فقط هزینه است. یعنی از جیب ملت خرج چیزهایی می‌شود که کوچک‌ترین فایده‌ای در زندگی نمی‌بینیم، الا همین فاکتورهایی که همین الان در مجلس در حال بررسی هستند تا از جیب ملت پرداخت شود! بله، پول یا مفت را می‌خورند و بذل و بخشش می‌فرمایند و آن وقت کسانی که دزدی نمی‌کنند مجبورند در گورهایی بخوابند و صدایشان هم درنمی‌آید.

لااقل اسامی بعضی مراکز را عوض کنید، بلکه امید واهی به بدبخت و بیچاره‌ها داده نشود، از جمله بنیاد مستضعفان و کمیته‌ی امداد امام خمینی و هر چیزی که با اسامی عدالت و کمک و از این قبیل مرتبط است. آهای آقایانی که برای رفت و آمدتان یا برای حرف زدن‌تان، یا برای بازدیدتان از اینجا و آنجا، حتی برای ابراز شادی و نارحتی شما از جیب ملت هزینه می‌شود، کمی خجالت بکشید!

والله با کمی جمع و جور کردن ولخرجی‌ها و رشوه‌ها و دزدی‌های غیرخصوصی [!] در این همه نهاد گل و گشاد، حداقل دیگر کسی زنده در گور نمی‌خوابد! لطفا خرج‌هایی که برای همین ۹ دی کرده‌اید را فهرست کنید، شفاف اعلام کنید. البته اگر جرات اعلام آن را دارید، ریز به ریز محاسبه کنید، یعنی از تبلیغات رسانه‌ای، جلساتی که برای آن می‌گذارید، تریبون‌هایی که برای آن برگزار می‌شود، مراسم‌ها و حتی همین انتشار خبرهایش در صداوسیما و دیگر رسانه‌ها.

شاید باور نکنید، اما گزارش نشست خبری «رییس ستاد مرکزی بزرگداشت حماسه نهم دی» را بخوانید، من هم باور نمی‌کردم، اما ببینید چه دم و دستگاهی و چه مراسم‌های گسترده‌ای به این مناسبت برگزار می‌شود. واویلایی است. اگر گزارش گورخواب‌ها را دیده باشید، با خواندن فهرست برنامه‌های ۹ دی چه وضعی پیدا می‌کنید؟

یکی دیروز کنایه‌ی صحیح و سنگینی زد به ساختمان فوق مجلل مرقد امام خمینی که در نزدیکی‌های همان جایی است که در گزارش گورخواب‌ها آمده است. نگاه‌های مسوولان در این سالها چقدر تغییر کرده است. مگر ممکن است؟ آیا امام خمینی که امام مستضعفان بود راضی بود پس از او چنین کنند؟ آیا مردمی که قرار بود صاحب انقلاب باشند، راضی هستند به این رفتارها؟ آقای مسوول! بله شما، چپ و راست ندارد! همه‌ی اینها از جیب ملت است، جیبی که دست شماست! این کارها را نمی‌دانم چقدر قانونی یا غیرقانونی است، اما می‌دانم غیراخلاقی است.