به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۰ ساعت ۱۰:۴۴
کد مطلب : ۱۲۲۵۹۰

دلیل خودکشی در ژاپن: فشار کار بیش از حد

گروه حوادث: شرکت تبلیغاتی ژاپنی "دنتسو”، یکی از کارمندان جوان خود را چنان زیر فشار کار قرار داد که سال ۲۰۱۵ دست به خودکشی زد.
به گزارش دویچه وله، تاداشی ایشیی، رئیس این شرکت تبلیغاتی، اکنون مسئولیت مرگ زن جوان را که ماتوسوری تاکاهاشی نام داشت، به عهده گرفته و از مقام خود استعفا داد.  او اعلام کرد که آخرین روز ماه دسامبر ۲۰۱۶، آخرین روز کار او است. دادستانی کل توکیو، علیه این رئیس سخت‌گیر به دادگاه شکایت برده بود.   شرکت "دنتسو” به رعایت انضباط شدید و داشتن شرایط سخت کاری میان آژانس‌های ژاپن معروف است.  تاداشی ایشیی ضمن ابراز تاسف ژرف در یکی از جلسات دادگاه گفته که «فشار آوردن به کارمندان در جهت به موفقیت رساندن شرکت، به‌طور کلی جایز است، ولی نه بی‌حد.»
 
ماتوسوری تاکاهاشی که ۲۴ سال بیش نداشت در یکی از "خانه‌های شرکتی” خود را کشت. او هر ماه بیش از ۱۰۰ ساعت اضافه کار می‌کرد. تاکاهاشی پیش از خودکشی در حساب توئیتر خود نوشته بود: "آرزو دارم بمیرم”.  بر اساس گزارش دولت ژاپن که در ماه اکتبر سال جاری میلادی منتشر شد، از هر ۵ کارمند یک نفر در این کشور به حد کشت یا در حد ابتلا به بیماری‌های کشنده کار می‌کند.  در فرهنگ واژه‌های زبان ژاپنی برای "مرگ در اثر کار زیاد” لغت ویژه‌ای وجود دارد که "کاروشی ـ "Karoshi خوانده می‌شود.