به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۲:۴۷
 
۳۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۲ ساعت ۰۹:۴۹
کد مطلب : ۱۲۲۷۰۷

افشای يك دروغ ديگر افراطيون

افشای يك دروغ ديگر افراطيون
گروه سياسي: در حالی که رسانه‌های دست چندم اصولگرایان به ادعای این که نقل قولی از ویکی لیکس کرده اند، هاشمی و خاتمی را مشوق تحریم ها علیه ایران متهم کرده اند، بررسی اسناد ویکی لیکس دروغ بودن این ادعا را ثابت می کند. شنبه شب نیز حسین شریعتمداری، مدیر مسوول تندروی روزنامه ی کیهان این ادعاها را در صداوسیما تکرار کرد.

به گزارش انصاف نیوز، یک کاربر شبکه های اجتماعی که این بررسی را انجام داده، در این باره با تندی می نویسد: «وقتی یک مشت بی سواد (به معنی واقعی کلمه)، رسانه داشته باشند همین می شود. بخشی از متن که اینها عکس آن را منتشر کرده اند، خلاصه ی سند است که در آن اصلا به این مواردی که گفتند اشاره نشده است. شایعه ی منتشر شده از سوی تندروها به این قرار است:
«سند دیگری از خیانت سران فتنه به ملت ایران: خاتمی و هاشمی در تماس با سفیر اتریش در ایران از وی خواستند تا در موضوع حقوق بشر و انتخابات، اروپا به ایران فشار و تحریم هایی جدید وارد کند. (۲۰۰۹)»

اما اصل بخش مربوط به هاشمی رفسنجانی به همراه توضیح آن کاربر فضی مجازی که در اختیار انصاف نیوز قرار گرفته، در پی می آید:

«رفسنجانی درباره ی اینکه از دیدگاه او حکومت ایران چطور می تواند تکامل پیدا کند نیز بحث کرد، با این استدلال که تغییر باید از داخل ایران بیاید و مداخله ی خارجی ها در اکثر موارد پذیرفتنی نیست. با این حال، رفسنجانی باور داشت بهترین کمک ممکن از سمت خارجی ها این است که بگویند انتخابات منصفانه نبوده و به نقض های حقوق بشری که در پس آن آمد اشاره کنند، هرچند درباره ی اینکه به نظر وی اثرات چنین بیاناتی چه خواهد بود با جزئیات صحبت نکرد».

در این سند آمده که به طور عمده درباره ی همکاری های اقتصادی، که تمرکز اصلی رفسنجانی بوده صحبت کردند، و اینکه ۱۰ الی ۱۵ ناظر از بخش های مختلف حکومت ایران در جلسه حضور داشتند. از بحث پیرامون انتخابات و مساله ی هسته ای هم دوری کردند. رفسنجانی نسبت به همکاری در زمینه ی انرژی های غیر هسته ای ابراز علاقه کرده و سوالات پرجزئیاتی درباره ی انرژی باد پرسیده از سفیر و او هم گفته می توانیم کمک کنیم.

اصلا تماسی در کار نبوده! دیدار بوده. جفت دیدارها داخل ایران آن هم در زمانی که طرف سفیر بوده انجام شده، که مخفی نبوده. این سند از این بابت محرمانه است که از دفتر سازمان ملل به آزانس بین المللی انرژی اتمی فرستاده شده. (توضیحات سفیر اتریش درباره ی فضای تهران بعد انتخاباته)
در دیدارش با خاتمی، خاتمی به طرف گفته با توجه به فضای بعد انتخابات، صحبت سیاسی نباید بکنیم.

فشار! تحریم! خیانت! اصلا یک کلمه از اروپا در متن نیست!

ماندانا
Russian Federation
۱۳۹۵/۱۰/۱۲ ۱۰:۰۳
......
آقای شریعتمداری

مردم خیلی وقته شما رو شناخته اند (346653)
منصف
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۲ ۱۰:۲۵
این مرد همیشه کارش ..... است و بس .این هم از عقده ی رای نیاوردن لیست مورد حمایتش در انتخابات دوره قبل مجلس بوده .بیچاره شریعتمداری ....بسوز از دل که سوز تو کارها نکند....... (346660)
مردم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۲ ۱۰:۲۶
به جرم افترا نشر اكاذيب و ...... از ايشان شكايت كنند. (346662)
محمد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۲ ۱۱:۳۰
مدركتان چه هست اين دروغ است آيا مدرك داريد كه هاشمي و خاتمي آنها(غرب)را تشويق نكردند با تحريم شديد دولت احمدي نژاد را ساقط كنند (346671)
وکیل
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۲ ۱۲:۲۴
حضرت امام رضوان اله تعالی فرمودند نهضت با هاشمی زنده است . ضمنا خاتمی فرزند خلف آیت اله خاتمی هستند که کارنامه آن بر اهل سیاست کاملا روشن است. به نظر من بد دفاع کردن شریعتمداری از نظام و انقلاب بزرگترین ضربه به انقلاب است. خاتمی مردی فرزانه و اندیشمندی متفکرانه است که در ایران بیشترین هواداران را دارد.عیب خاتمی این است که اسلام را به روز برای ملت و دنیا تعریف می کند ؟!!!!!!اگر اسلام با زمان پیش نرود و آپدیت نشود نمی تواند بقا خود را حفظ کنند . (346679)
اقلیدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۲ ۱۲:۴۳
یک نفر در این مملکت نیست یکبار برای همیشه تو دهن این .....بزنه. (346682)
مازیار
Russian Federation
۱۳۹۵/۱۰/۱۲ ۱۳:۰۱
بهار عزیز
نزدیکه انخاباته
سیاست سالهای قبلتو داشته باش و اخبار جنجالی و زیاد برامون بزار تا بحث و نظر کنیم خدا خیرت بده بهار نیوز عزیزم (346688)