به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۷ ساعت ۱۵:۱۲
کد مطلب : ۱۲۳۰۵۳

صنعت گردشگری ترکیه به قهقرا رفت!

گروه فرهنگی: سفر گردشگران خارجی به شهر استانبول ترکیه به عنوان یکی از مهمترین شهرهای گردشگری جهان در سال 2016 میلادی با حدود 26 درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن به 9 میلیون و 203 هزار و 987 نفر رسید.
به گزارش ایرنا،بنا به اطلاعیه اداره فرهنگ و گردشگری استانبول، سفر گردشگران خارجی به کلانشهر استانبول فقط در دسامبر آخرین ماه سال گذشته میلادی با 18 درصد افت نسبت به دسامبر سال 2015 میلادی به رقم 674 هزار و 30 گردشگر کاهش یافت.
 
گردشگری ترکیه به قهقرا رفت! 
 
در حالی بخش فرهنگ و گردشگری ترکیه به لحاظ موج حملات تروریستی در شهرهای بزرگ این کشور به ویژه استانبول، سال 2016 میلادی را سالی از دست رفته ارزیابی و چشم امید خود را به سال جدید میلادی دوخته بودد، حمله تروریستی خونین در اولین ساعت سال نو میلادی به مکان تفریحی 'رینا' در استانبول به عنوان یکی از مشهورترین کلوپ های شبانه و در پی آن حمله تروریستی شب گذشته در ازمیر، تا حد زیادی چشم انداز بهبود فصل گردشگری در سال جدید را در ترکیه تیره کرد.
 
بررسی داده های اداره فرهنگ و گردشگری استانبول نشان می دهد در سال 2016 میلادی فقط در ماه ژانویه ورود گردشگران به این شهر نسبت به ژانویه سال 2015 میلادی کاهش نداشته ولی بیشترین کاهش در بازه ماهانه، در ژوئن سال گذشته با 35.2 درصد نسبت به ژوئن سال 2015 میلادی بوده است.از سال 2000 میلادی به بعد این اولین باری است که در شمار گردشگران خارجی که برای بار دوم به این کشور سفر می کنند، کاهش دیده می شود.
 
در سال گذشته 10.9 درصد از گردشگران خارجی سفر کرده به استانبول را شهروندان آلمان، هفت درصد را ایرانی ها، 5.2 درصد را عربستانی ها، چهار درصد را اتباع انگلیس، 3.9 درصد را فرانسوی ها، 3.5 درصد را آمریکایی ها، 3.2 درصد را اتباع روسیه و 3.1 درصد را اوکراینی ها تشکیل می دهند.