به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۱۲:۰۶
 
۷۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ساعت ۰۰:۲۳
کد مطلب : ۱۲۳۱۴۹

کیانوش عیاری: دیگر فیلمی که زنان مقابل محرم روسری داشته باشند، نمي‌سازم

گروه هنري: کیانوش عیاری کارگردان فیلم «کاناپه»تاکید کرد به هیچ عنوان به رای هیات انتخاب جشنواره اعتراض ندارد و اعتقاد دارد رد شدن فیلم «کاناپه» از سوی هیات انتخاب جشنواره، کاملا طبیعی و قابل پیش‌بینی بوده است.
کیانوش عیاری: دیگر فیلمی که زنان مقابل محرم روسری داشته باشند، نمي‌سازم
به نوشته سايت سینما سینما، کیانوش عیاری کارگردان فیلم «کاناپه»تاکید کرد به هیچ عنوان به رای هیات انتخاب جشنواره اعتراض ندارد و اعتقاد دارد رد شدن فیلم «کاناپه» از سوی هیات انتخاب جشنواره، کاملا طبیعی و قابل پیش‌بینی بوده است. نبود فیلم «کاناپه» ساخته کیانوش عیاری در جمع فیلم‌های حاضر در بخش رقابتی سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر یکی از مهمترین اخباری بود که دیروز در رسانه‌ها انتشار یافت. دبیر جشنواره اعلام کرد این فیلم به دلیل مسائل ممیزی مورد بررسی قرار نگرفته و از بخش مسابقه خارج مانده است.

کیانوش عیاری در گفت‌وگویی درباره حضور نداشتن فیلم «کاناپه» در بخش مسابقه سی و پنجمین دوره جشنواره فیلم فجر گفت: «من از ابتدا می‌دانستم که این فیلم برای بخش جایزه انتخاب نخواهد شد، زیرا بازیگران خانم ما در این فیلم روسری به سر ندارند، در «کاناپه» شش بازیگر خانم ایفای نقش کرده‌اند که همه آنها موهایشان را با نمره چهار کوتاه کردند. تمام سکانس‌های فیلم این خانم‌ها با کلاه گیس هستند و پوشش خاصی ندارند.»

او ادامه داد:«از ابتدا برای من روشن بود و می‌دانستم که دوستان این فیلم را کنار می‌گذارند. یعنی به شخصه این موضوع را می‌دانستم، و با این علم فیلم را ساختم. هیچ اعتراضی ندارم بلکه منتظرم آنها به من اعتراض کنند که چرا این بازیگران خانم را بدون روسری جلوی دوربین فرستادی!» کارگردان فیلم «کاناپه» اضافه کرد: «زحماتی که کشیده‌ام برایم اهمیتی ندارد. این تصمیم را گرفته بودم و پای آن خواهم ایستاد دیگر هیچ فیلم سینمایی نمی‌سازم که خانمها در آن روسری به سر داشته باشند چه در خلوت خودشان چه در مقابل محارم این کار را نخواهم کرد.»

او در مورد اینکه امکان ایجاد تغییر در وضعیت وجود دارد یا خیر، گفت: «چند ساعتی از اعلام این خبر می‌گذرد. باید صبر کنیم ببینیم اتفاقات جدیدی رخ می‌دهد یا خیر. البته موهای این دوستان تراشیده شده تا کلاه گیس‌ها به صورت مشهود مشخص باشد که موی خانم‌های بازیگر نیست.»

علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۰۱:۳۱
من کارشناس نیستم بنظرم خوبه نظر مراجع تقلید پرسیده بشه (346908)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۰۲:۱۲
ای ول به این کارگردان شجاع (346912)
سید علی
United States
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۰۶:۵۸
شما آقای عیاری می توانید معترض باشید که چرا فیلمتان با وجود تراشیده شدن سر خانمها توقیف شده و این حق شماست. اما این که گفته اید تا ابد فیلمی با زن با حجاب نخواهید ساخت چه معنی دارد به جز این که برای حجاب هیچ ارزشی قائل نیستید. پاسخ من به شما به عنوان جوان ایرانی با کمال احترام این است: به درک که نخواهید ساخت!!!
آقا یا خانم بهار من وی پی ان استفاده نمیکنم. توی امریکا دانشجو هستم. نظر من رو بزار لطفا. (346920)
شهریار
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۰۸:۲۷
اینها گیر کرده اند در موهای خانم ها در حالی که می شود فیلم خوب هم ساخت با مخاطب بسیار بسیار بالا بدون این که بخوای از جذابیت و شهوت زنانه مردانه هم استفاده کرد مثل فیلم های استاد ده نمکی (346925)
سید امیر
Romania
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۱۱:۴۲
اقای عیاری شما کارگردان بزرگی هستید ولی کشور ایران با هر گرایشی چه اصلاح طلب چه اصول گرا مسلمان و شیعه هست ! درسته شما از گلاه گیس استفاده کردید ولی خب نوعی قبح شکنی هست . رضا شاه و محمد رضا پهلوی هم دلیل اصلی سقوطشون مخالفت با اسلام و قوانین اسلامی بود ! درسته مشکلات کشورمون زیاده ولی مردم ایران حتی افرادی که بهشون میگن بد حجاب هم وقتی قبح شکنی بشه در برابر اسلام و احکامی که به طور قاطع و صریح بیان شده نادیده گرفته بشه قطعا مخالفت میکنن . ای کاش شما این رویه غلط را پیش نمیگرفتید ..... (346939)
امیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۱۲:۱۸
درود بر شرف این بزرگ مرد سینما (346940)
مسعود
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۱۴:۲۲
این آقا هم شده جوک روز.
موهای خانم ها رو تراشیده به جای اون کلاه گیس گذاشته.
خیلی تو با هوشی/ (346942)
سلام
Romania
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۱۴:۲۹
خیلی از چیز ها حرام است وبا شبیه سازی حرمت ان از بین نمی رود
زیبا سازی زن برای نامحرمان حرام است ،و حرمت این با ساختن فیلم از بین نمی رود حالا شما برای دلخوشی یک سری انسان می خواهید این حکم خدا را نقض کنید . شاید این دنیا برای شما یک عده انسانی که حکم خدا را نمی فهمند سوت کف بزنند ولی مطمئنا خدا برای شما صوت و کف نمی زند (346944)
علی2
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۱۴:۵۶
ملاک در حرام بودن چهره زن موی خودش نیست بلکه فسادانگیز بودن آن است که البته اگر موی خودش باشد این فساد شدیتر است (346946)
فردوس توسی
Germany
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۱۵:۵۰
ابتکار جالبیه کاش با تنگ نظری روبرو نشه!
چطور در معمای شاه حتی از ...ترانه خوانده میشه؟! (346951)
تماشا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۱۶:۰۹
انشالله در سینما اتفاقی در حال رخ دادن است به خیر باشد (346958)
محمدمهدی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۱۸:۰۰
این کار شروع خوبیه برای
نمایشی تر شدن سینمای ما
با حفظ شئونات اسلامی البته
اینا هم میگره هر وقت چیز تازه ای بیاد
یک سری مقاومتهایی از سر بی اطلاعی هست (346960)
رستمی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۱۹:۴۲
با سلام
کم کم ...مو را بر می دارند جاش کلاه گیس می‌گذارند
مثل دیروز که مانتو گشتاد شلوار گشاد را برداشتند جاش مانتو کوتاه و تنگ و شلوار تنگ گذاشتند.....
معلوم نیست دوباره چه خوابی دیدند (346961)
حسین
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۱۹:۵۷
به درک که نمیسازی این مملکت واین فرهنگ هزاران شهیدداده (346963)
dsdfsa@rayana.ir
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۲۱:۳۰
کسانی که مقدسات را اینگونه لت پار می کنند چه توقعی از شان هست که سایر مقدسات را هم به مزاح نگیرند خدا خودش رحم کند ان شا الله (346965)
علی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۱۹ ۲۲:۴۲
هنرمند واقعی کسیه که بتونه با وجود رعایت موازین شرعی مشکلات جامعه رو نشون بده و براش راه حل ارائه بده. اینکه ی خانم روسری نداشته باشه مشکل جامعه ما نیست (346970)