به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۳۸
 
۷
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۱ ساعت ۱۴:۳۶
کد مطلب : ۱۲۳۳۱۲

خاطرات‌درستکار از آخرین‌گفت‌وگوی هاشمی

گروه فرهنگی: علی درستکار سال۸۷ همزمان با دهه‌ فجر گفت‌وگویی اختصاصی با مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشت. این مجری درباره این گفت‌وگو می‌گوید: اخلاق‌ورزی ایشان از نکات جالت توجه برای من بود. ایشان در این برنامه اشتباهی‌ که من به عنوان مجری انجام دادم را با کمال ادب تذکر داد که اگر هم رنجیده باشم از دلم دربیاید.
خاطرات‌درستکار از آخرین‌گفت‌وگوی هاشمی

به گزارش ایسنا،آخرین گفت‌وگوی سیما با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که در سال ۸۷ انجام شده، قرار است از شبکه یک بازپخش شود. مجری این گفت‌وگو «علی درستکار» بوده است و گفت‌وگو در قالب برنامه «این‌ شبها» به روی آنتن رفته است.درستکار  با اشاره به خاطراتی که از گفت‌وگو با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی داشت، یادآور شد: از آن مصاحبه خاطره‌ای داشتم که بارها هم گفته‌ام؛ اشتباهی که در این گفت‌وگو در حین طرح سوالم داشتم و اخلاقی که ایشان ورزیدند، همیشه برایم اهمیت داشت. مخاطبان بار دیگر در جریان این اتفاق در بازپخش این گفت‌وگو قرار خواهند گرفت.

درستکار با اشاره به این ‌که گفت‌وگویش با آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شش سال پیش، یعنی دهه فجر سال ۸۷ برمی‌گشت، خاطرنشان کرد: این گفت‌وگو به برنامه‌ «این‌ شبها» اختصاص داشت که تازه پخش سری جدید آن از تلویزیون شروع شده بود.این مجری سپس نکاتی را درباره‌ی سعه‌ صدر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برای حضور در پشت‌صحنه برنامه‌ی این‌ شبها بیان کرد.او گفت:‌ صداقت ایشان در پاسخ‌گویی،‌ صبوری ایشان در پشت صحنه برنامه برای تعامل با عوامل تولید و ضبط و اخلاق‌ورزی ایشان از نکات جالت توجه برای من بود. ایشان در این برنامه در قبال اشتباهی‌ که مجری کرد با کمال ادب به او تذکر داد که اگر هم رنجیده باشد از دل او دربیاید.

درستکار از دیگر ویژگی‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را نگاه باز و فهم بالای وی از دین عنوان کرد.این مجری برنامه‌های معارفی و دینی محور مصاحبه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی که سال ۸۷ انجام داد را گفت‌وگویی در حوزه‌ دینی، فرهنگی و اجتماعی عنوان کرد و یادآور شد: این مصاحبه در دو بخش انجام شد که کوروش علیانی در حوزه فرهنگی و اجتماعی و من در حوزه سبک زندگی دینی با ایشان مصاحبه کردیم و زمانی که برای این مصاحبه در نظر گرفته شد، ۵۰ دقیقه بود.

او سپس گفت: این مصاحبه با موضوع سبک زندگی دینی اتفاق افتاد اما سوالاتی همچون اینکه آیا دین دست و پا گیر است، سبک زندگی دینی چه تعریفی دارد، مسؤول کم‌کاری‌ها در کشور چه کسی است؟، گفت‌وگو درباره امیرکبیر و همچین نسبت‌های آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با مقام معظم رهبری و نسبت رهبری با ایشان و همچنین اینکه چه کسی الگوی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بوده است، محور این مصاحبه به یادمانی بود.وی درباره بازپخش این مصاحبه که چه زمانی خواهد بود؟ اظهار کرد: با توجه به تراکم‌ برنامه‌های شبکه یک سیما، زمان قطعی برای پخش این مصاحبه تصمیم گرفته نشده است، اما به‌زودی پخش خواهد شد و تضمین داده شده است این برنامه در زمان مناسبی پخش شود.

علی درستکار در پایان از ضبط مصاحبه‌ با دکتر علی‌اکبر ولایتی و دکتر علی لاریجانی برای پخش از شبکه یک سیما در قالب برنامه «یاور انقلاب» خبر داد و در عین حال گفت: علت این که این گفتگوها ضبط‌شده، پخش می‌شود به محدودیت زمانی مهمانان برمی‌گردد و نه چیز دیگر. مشروح این ویژه برنامه بعد از خبر ساعت 19 از شبکه یک سیما به روی آنتن خواهد رفت.تاکنون افرادی همچون احمد توکلی، حجت‌ السلام سیدمهدی طباطبایی و همچنین ناطق نوری مهمان این برنامه بوده‌اند.

 در مستند روایی «یاور انقلاب»، به نقش هاشمی رفسنجانی در پیروزی انقلاب اسلامی، ماجرای ترور نافرجام وی توسط گروهک فرقان در چهارم خرداد سال ۱۳۵۸ ، نقش وی در تعیین آیت الله خامنه ای به عنوان رهبر انقلاب اسلامی و ماجرای انتخاب او به عنوان رییس مجلس خبرگان رهبری به تفضیل پرداخته شده است.مستند «یاور انقلاب» به تهیه‌کنندگی سید حسن سبطی از تولیدات شبکه یک است که حوالی ساعت ۲۰:۲۰ از این شبکه پخش خواهد شد.