من هم به نوبه خود ضایعه دردناک رحلت جانگداز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت عرض می کنم. مطمئن باشید اگر افکار آیت الله در جامعه ساری و جاری بود و مرحوم می توانستند تمام نظرات خود را در تمام زمینه ها اعمال کنند کشور با مشکلات امروز رو به رو نمی شد. حضرت آیت الله هاشمی حتی بارها به اینجانب می فرمودند که «تمام اهداف و آمال و آرزوهای خود را در درون خود فرو می ریزم و تمام کاخ های آرزوهایم در حال فروریختن است.». حضرت آیت الله ظرف یک ساعت و نیم از این دنیا رفتند. ببینید خداوند برای ایشان چه عزتی قائل بود که اجازه نداد حضرت آیت الله حتی یک روز یا یک شب در بیمارستان بستری شوند و لحظه به لحظه گزارش وخامت حال ایشان منتشر شود. من این طرز ارتحال حضرت آیت الله را از الطاف خدا می دانم. شخصیت و بزرگواری حضرت آیت الله اکنون در بین افرادی که حتی خود اعتراف می کنند که نظر خوبی نسبت به ایشان نداشتند ثابت شد. این افراد از من عذرخواهی می کنند، در صورتی که من می گویم من چه کاره هستم، شما باید از خدای خود عذرخواهی کنید و من طلب عفو و رحمت برای مخالفین حضرت آیت الله می کنم و خداوند ان شاءالله از سر گناهان و تقصیرات آنها بگذرد.

مخالفین و منتقدین حضرت آیت الله باید آگاه باشند که شخصیت مظلوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی آنقدر در دوران حیات ایشان جلوه گر بود که حتی وقتی اتفاقات ناگوار اخیر برای من رخ داد ایشان واقعاً از ته دل گریه کردند و اشک ریختند. ایشان نسبت به همه محبت و رأفت داشتند. حضرت آیت الله دلسوزی بی نهایتی برای ملت ایران داشتند. رحلت جانگداز ایشان البته آثار سوئی بر جامعه نخواهد داشت. جامعه ایران در حال تحول است و نیاز بود که حضرت آیت الله هاشمی از مسیر ملت عبور کنند. این همه دشمنی باعث محبوبیت ایشان شد. امروز همه مخالفین ایشان پشیمان هستند و من یک نفر را ندیدم که از فوت حضرت آیت الله خوشحال باشد بلکه همه غمگین هستند.

همه به یاد می آوریم که تا دیروز دشمنی ها با معظم له تداوم داشت و مخالفان، ایشان را مورد هجمه و توهین قرار می دادند.
کسانی که با آیت الله هاشمی رفسنجانی دشمنی می کردند آدم های عادی نبودند بلکه آدم های غافلی بودند که آگاهی نداشتند و تحت تاثیر تبلیغات سوء آدم هایی بودند که نمی خواستند افکار بلند حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در جامعه نهادینه شود و جامعه ایران پیشرفته شود.

آنچه لازم است اشاره کنم این است که اخیراً با جناب آقای دکتر مرتضی سرمدی، قائم مقام وزارت خارجه و جانشین آقای دکتر ظریف ملاقاتی داشتم. آقای دکتر ظریف چهار سال در انگلستان سفیر جمهوری اسلامی ایران بودند. وقتی صحبت از آیت الله هاشمی رفسنجانی شد ایشان گفتند که در تمام چهار سالی که سفیر ایران در انگلستان بودند، شاهد بوده اند که MI6 (ام. آی. سیکس)تمام تلاش خود را صرف تخریب شخصیت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی کمی کرد.

وقتی حکومت روباه صفت پلید و کثیف انگلستان دستور می دهد که شخصیت حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی تخریب شود یعنی حضرت آیت الله برای منافع نامشروع بریتانیای کبیر (استعمارگر کبیر) مضر بودند و برعلیه آنان عمل می کردند.

مرحوم آیت الله هاشمی بی نظیرترین شخصیت تاریخ کشور بودند. ایشان از شاگردان حضرت امام(ره) بودند. در زمان مرحوم آیت الله بهشتی، امام فرمودند نهضت زنده است تا هاشمی زنده است. من امیدوار هستم همه کسانی که دست اندرکار اداره مملکت هستند این فاجعه بزرگ را غنیمت بشمارند و مردم را در رفع مشکلات موجود یاری کنند. به ویژه من آرزو می کنم که قوه قضائیه کشور تمامی کسانی که در این مملکت اختلاس و فساد اقتصادی کرده اند و می کنند و مملکت را به این روز انداخته اند را به سزای اعمال خود برساند.

گفته می شود با رحلت حضرت آیت الله، دلواپسان و مخالفان جریان اعتدال گرایی شاید قصد داشته باشند سوء استفاده کنند و کشور را به سمت تندروی هدایت کنند. پیش بینی شما از دوران پس از حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی چیست؟
چنین اظهار نظری عاقلانه است، اما تا وقتی سایه رهبری آگاه و دانایی مثل حضرت آیت الله خامنه ای بر سر کشور و ملت ایران است مطمئن باشید چنین اتفاقی نخواهد افتاد. رهبر انقلاب فردی هستند که با توطئه های بزرگ جهانی مقابله کردند و آن را فرونشاندند. پس از آیت الله هاشمی رفسنجانی تندروها بیشتر از قبل رسوا می شوند. خود مقام معظم رهبری در مورد انتخابات سال 1394 که اصول گرایان حائز اکثریت آرای مردم نشدند اشاراتی به مشکلات درونی اصول گرایان نمودند و این جناح را مورد خطاب قرار دادند. بنابراین دل ما به این خوش است که هیچ قدرتی در مقابل عظمت رهبری نمی تواند خودی نشان دهد و خودنمایی کند. ان شاء الله توطئه های پس از حضرت آیت الله رفسنجانی خنثی خواهد شد. اما خود شما می دانید که من هیچ توقعی از کسی نداشته ام و ندارم(مشایخ در حالت گریه) و آرزوی من این است که این ملت از شر فقر، فساد و اعتیاد نجات پیدا کند. همه آرزویم فقط این است که ما بتوانیم از پس این فساد و ناامنی و این چپاولی که دارد بر سر ثروت ملت بیچاره و مظلوم می آید برآییم و با آن مبارزه کنیم.

....

آن بخش از ملت ایران که مخالف آیت الله بودند پس از ارتحال معظم له شروع به جبران مافات می کنند و از گذشته خود پشیمان می شوند. فقط قلب بخش کمی از مخالفان قابل نفوذ نیست. این افراد همچنان با روش و منش و میراث حضرت آیت الله دشمنی می ورزند. به عبارتی نور خدا وارد قلب آنها نمی شود. این افراد در دوران تاریخ وجود داشته اند. در زمان پیغمبر(ص) ابوسفیان، در امام علی(ع) معاویه و در زمان امام حسین (ع) یزید عناد می ورزیدند. نمی شود بدون شیطان روزگار را سپری کرد. شیطان وجود این افراد را پر می کند، اما آن چیزی که خیلی ها را به فساد می کشاند نان حرام است. همان هایی که روز عاشورا حضرت اباعبدالله(ع) و حضرت زینب(س) می فرمودند که این افرادی که با ما می جنگند شکم هایشان از حرام پر است و این حرام ها اجازه نمی دهد قلب این افراد ار نور جاری شود و قلب آن ها پاک شود.

قرآن می گوید چشمان آنها نمی بیند، گوش آنها نمی شود و قلب های آنها نیز نمی تواند آگاهی داشته باشد. بهرحال با این افراد کاری نمی شود کرد، اما مدیریت مملکت می تواند جلوی آدم های خائن و فاسد را بگیرد و شروع به پاکسازی کشور از آدم های خائن و فاسد کند. برای خیلی از افراد زمینه دزدی و فساد در این کشور فراهم است، اما نور خدا قلب های آنها را فرا گرفته است و اجازه نمی دهند نان حرام بر سر سفره شان بیاید. حضرت امام علی(ع) فرمودند اگر جایی پولی انباشته شده است پول عده ای مردم چپاول شده است. بنابراین ثروت بادآورده طی مدت 20 سال گذشته که از قاچاق، رشوه و ربا تشکیل شده است نمی گذارد که افراد حرام خوار به این کشور خدمت کنند. بهره بانکی 30 درصد، قاچاق و آنهایی که الآن دارند از شرایط این مملکت سوء استفاده می کنند به جان این کشور و مملکت افتاده اند. جمهوری اسلامی ایران در حال حاضر در مقابل ناامنی های دنیا در حال مقاومت است. باید جلوی این افراد را گرفت، قوه قضائیه مسئولیت سنگینی دارد و باید نشان دهد که با این آدم های فاسد و خائن چگونه می خواهد برخورد کند.

وظایف مردم پس از رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی چیست؟
امروز حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی دیگر در بین ما نیستند و مخالفین دیگر نمی توانند خصومت و دشمنی خود را نسبت به ایشان نشان دهند. اکنون باید همه مردم فکر کنند که خودشان آیت الله هاشمی رفسنجانی هستند. با عنایت به عملکرد آیت الله متوجه می شویم که یکی از آرزوهای بزرگ ایشان این بود که مردم ایران عالم و دانشمند شوند. بنابراین دانشگاه های آزاد در تمام دور افتاده ترین نقاط این مملکت احداث شد. این مترویی که حداقل برای خود من یک رؤیا بود در ایران ایجاد شده است و اکنون شهرهای مختلف ایران از آن استفاده می کنند. این ها همگی از ویژگی های اندیشه مرحوم آیت الله هاشمی بود. حضرت آیت الله آرزو داشتند که تمام ایران آباد شود. اینکه حضرت آیت الله در زمان دولت احمدی نژاد فرمودند که تمام کاخ های آرزوهایشان فرو ریخته است همواره زجر می کشیدند و همین بر قلب حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی فشار آورد تا در نهایت به مرگ ایشان منجر شود.

من امیدوار هستم که خود خداوند از سر گناهان برخی افراد بگذرد. در نظر داشته باشید این افراد چقدر روبروی خانواده مظلوم حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی ایستادگی کردند. همه 80 میلیون جمعیت ایران باید پس از رحلت حضرت آیت الله احساس مسئولیت کنند که هرکدام آن ها یک آیت الله هاشمی هستند. آن ها باید تلاش کنند تا تمام مدیریت و قدرت تفکر حضرت آیت الله به 80 میلیون منتقل شود. پس از رحلت حضرت آیت الله خود این ملت باید شروع به سازندگی و بالندگی کشور و مملکت کنند تا از مشکلات حاد و بزرگی که اکنون برای کشور و ملت به وجود آمده است رهایی پیدا کنیم.

کمی از خانواده مرحوم هاشمی برایمان بگویید.
من با همه اعضای خانواده مرحوم هاشمی رفسنجانی مربوط هستم و در حال رفت و آمد به منزل ایشان هستم. واقعاً آنها را دوست دارم. واقعاً خانواده محترمی هستند. نمی دانید چقدر آنها بزرگوار و مظلوم هستند و چقدر پدر را دوست داشتند و دارند. چقدر نفر به نفر حرمت پدر را داشتند و دارند. هفته پیش خدمت خانم دکتر فاطمه هاشمی رفسنجانی بودم و شاهد بودم که چقدر این خانواده برای مردم دل می سوزانند و چقدر مهربان و متواضع هستند.

یکی از آرزوهای حضرت آیت الله ایجاد وحدت و آشتی ملی بین جناح های سیاسی حاکم بر کشور بود. امیدواریم مخالفان و دلواپسان امروز که حضرت آیت الله رفسنجانی دیگر در بین ما نیستند از دشمنی دست بردارند. امیدواریم این دشمنی ها بین جناح های سیاسی حاکم کاهش پیدا کند و همه به این اندیشه کنند که روزی از این دنیا خواهند رفت و خوبی و بدی از آنها به جای می مانند.

امیدوار هستیم در راستای تحقق آرزوی آشتی ملی که حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی مطرح می نمودند اقدامات اساسی صورت گیرد. در این راستا نقش و جایگاه رهبر انقلاب حضرت آیت الله العظمی خامنه ای(مدظله العالی) بسیار ارزشمند و قابل اهمیت است.

در دوران پس از حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی حتماً رهبر انقلاب نقش محوری در راستای آشتی ملی بین جناح های سیاسی حاکم بر کشور خواهند داشت.
توجه داشته باشید که امروز منافقینی که از ایران رانده شدند و به خارج فرار کردند لباس خود را تن افرادی کرده اند که ظاهرشان خودی می نماید. به نظر می رسد این افراد ایرانی و مسلمان هستند اما از صد نفر منافق و رجوی بدتر عمل می کنند. این ها کسانی هستند که قلبشان سیاه می ماند و از نور خداوند بی بهره است. این افراد همان گمراهان هستند که تا آخر عمرشان همین رفتارها را خواهند داشت، چرا که نور خدا از دل آنها رفته است و قلب این افراد پاک ناشدنی است. این افراد در گمراهی و نفاق خود همچنان به سر می برند و سرانجام تا زمانی که به جهنم وارد شوند همچنان دشمنی می ورزند.