به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۲:۴۳
 
۲۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ساعت ۱۰:۱۸
کد مطلب : ۱۲۳۶۵۳
من کاری را که باید بکنم، انجام می‌دهم

ترامپ: توافق هسته‌ای ابلهانه است

گروه بين الملل: رئیس‌جمهور منتخب آمریکا در اولین موضع‌گیری جدی خود در قبال توافق هسته‌ای پس از پیروزی‌اش در انتخابات، بار دیگر اوباما را به دلیل حصول این توافق مورد انتقاد قرار داد و آن را ابلهانه توصیف کرد.
ترامپ: توافق هسته‌ای ابلهانه است
به گزارش ایسنا، دونالد ترامپ در بخشی از مصاحبه اختصاصی خود با روزنامه ساندی تایمز با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 که اکنون یک سال از اجرای آن می‌گذرد، گفت: من نمی‌خواهم بگویم که قصد دارم با توافق هسته‌ای با ایران چه کار کنم. من فقط نمی خواهم با کارت‌ها بازی کنم. منظورم این است که من سیاستمدار نیستم. من اینطور ظاهر نمی‌شوم که بگویم قصد دارم فلان کار را انجام دهم یا می‌خواهم فلان کار را بکنم. من کاری را که باید بکنم، انجام می‌دهم اما به هرحال باید بگویم که از توافق ایران خرسند نیستم.

ترامپ در ادامه اظهارات خود علیه برنامه جامعه اقدام مشترک (برجام) گفت: به نظر من، این توافق یکی از بدترین توافق‌هایی است که تاکنون منعقد شده است. من فکر می‌کنم که این توافق یکی از ابلهانه‌ترین توافقاتی است که تاکنون دیده‌ام که براساس آن، 150 میلیارد دلار به چنین کشوری می‌دهید و یک میلیارد و 700 میلیون دلار نیز پول نقد به آن می‌دهید. آیا تا به حال یکصد میلیون دلار را به شکل اسکناس‌های 100 دلاری، یک‌جا دیده‌اید؟ یک میلیارد و 700 میلیون دلار پول نقد، زیاد است. این پول با هواپیما منتقل شد. این پول با چندین هواپیما منتقل شد. وای! یک میلیارد و 700 میلیون دلار! من نمی‌فهمم! فکر می‌کنم این پول در حساب‌های بانک های سوئیس است.

وی پیش از این نیز در جریان رقابت‌های انتخاباتی‌اش توافق هسته‌ای را بدترین توافق ممکن خوانده و گفته بود درصورت به قدرت رسیدن توافق را پاره خواهد کرد.این اظهارات با واکنش تند مقامات آمریکا مواجه شده و آنها تاکید می‌کنند که برجام یک توافق دوجانبه میان تهران و واشنگتن نیست، بلکه توافقی چندجانبه است که شورای امنیت سازمان ملل نیز در قطعنامه 2231 آن را مورد تایید قرار داده است.مقامات آمریکایی همچنین در پاسخ به این اظهارات ترامپ ابراز نگرانی می‌کنند که کناره‌گیری از برجام منجر به انزوای آمریکا و لطمه به اعتبار این کشور خواهد شد. وی همچنین گفت آنگلا مرکل صدراعظم آلمان با پذیرش تمام آوارگان مرتکب اشتباه فاجعه باری شد.

صادق
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۱۳:۵۱
جوجه رو آخر پاییز میشمارند. اوباما هم می گفت گوانتانامو رو می بندم ولی هیچ کاری نکرد.
آن آقا هم که رسما واردکار بشه و به تمام ابعاد برجام واقف بشه اونوقت اگه واقعا ناراضی بود بیاد پاره کنه! یعنی باید ابله باشه که برجامی که سرتاسر به نفع آمریکا هست رو پاره کنه. (347377)
اکبر
Romania
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۱۵:۰۰
این مطلب موضع شخصی شماست یادیدگاه یک جناح بین المللی چراکه گروههایی درآمریکا وعربستان ورژیم جعلی اسراییل همین نظررودارندچراباورهای بعضی ازدلسوزان نظام اون ورآب خریدار داره اون هم درمیان دشمنان این مملکت کشوری باشعوروفرهنگ غنی ایرانی اسلامی خداراشکر شمادراین مملکت مسولیتی نداریدوگرنه آب معلوم نبودبه آسیاب چه کسی میریختید (347380)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۱۶:۰۵
شما هم که مثل ترامپ برجام را کاملا به نفع طرف مقابل میدونی! (347382)
f
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۱۷:۴۵
به قول خودش اون سیاست مدار نیست پس از انسانی که سیاست نداره هرچیزی بر میاد (347386)
مهرداد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۱۴:۱۳
اولا اون پول پولهای بلوکه شده کشورمون بود و به جنابعالی ربطی نداره. در ضمن پرداخت اون پول ربطی به برجام نداره و بر مبنای توافقی خارج از اون انجام شده. یعنی بخاطر این موضوع به این توافق میگی ابلهانه؟! ابله تویی که نمیدونی این به برجام ربطی نداره.البته باید هم از این موضوعات سر در نیاری چون تا حالا در سیاست نبودی. از این بعد قبل از حرف زدن با سیاسیون اونجا حرف بزن تا کمی اطلاعات کسب کنی و بعدش اظهار فضل کن. (347378)
مصطفی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۱۴:۲۱
اولین اعتراف رسمی ترامپ به قدرت دیپلماسی ایران مبارکباد.بنده خدا نمیدونه بعضی اظهار نظرها در عالم سیاست گل به خودی محسوب میشه.ترامپ:برجا م احمقانه است باید میلیاردها دلار پول به ایران بدهیم ..هرگونه حمله به برجام از طرف ترامپ کاملا به نفع ایران است،ترامپ مچکریم (347379)
منصور
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۱۸:۲۱
تحلیل های شما و همفکراتون بیشتر آدم.رو یاد اونایی می ندازه که می گفتن داماد جان کری ایرانیه پس به نفعمون کار می کنه (347389)
کاظم
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۱۶:۰۴
اینکه همه چیزو با پول می سنجه به این خاطره که تا حالا تاجر بوده و در سیاست نبوده. فکر میکنه برجام هم یک قرارداد تجاری صرف هستش. ولی همین که میگه من کاری را که باید بکنم انجام میدهم ولی انتقاد دارم یعنی پشت پرده شیر فهمش کردند که باید اینکارو بکنی ولو اینکه مخالفش باشی.اینو از اظهارات وزیر دفاعش میشه فهمید. (347381)
فردوس توسی
Germany
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۱۶:۱۷
با این فرد تندرو و عوام فریب چطور این ۴سالو بگذرونیم؟! (347383)
ابراهیم موسوی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۱۹:۳۷
این آقا انگشت کوچیکه جورج بوش نیست ولی همانطوری که 8 سال بوش را گذراندیم اینو هم رد میکنیم. خدا بزرگه. (347390)
مهربان توسی
Germany
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۲۲:۲۹
زمان بوش خاتمی رییس جمهور بود (347395)
اکبر
Romania
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۱۹:۵۵
باحریف میدونیم چطوری رفتارکنیم با حریف دوست نما چکارکنیم (347391)
فرید
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۱۷:۴۲
این فرد تمام عمرش یک تاجر بوده و مدام در حال چانه زدن. اینهم یکی از همون چانه زدن هاست. در مناظرات تلویزیونی هم گفته بود چرا ایرانیها به جای بویینگ ایرباس میخرند.در واقع میگه یا پولتون را به من می دهید یا من از این توافق میرم بیرون که یکی از شگرهای تجار در معامله است.اینو در کتابش هم گفته و البته گفته جوری باید این ژستو بگیرید که طرف مقابل فکر کنه تهدید شما جدی است تا با شما توافق کنه در حالیکه خودتون میدونید این یک تهدید توخالی بیش نیست. ولی نمیدونه در عالم سیاست این کارها راه به جایی نمیبره. (347384)
نصیر
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۲۰:۴۷
ایران خودش بی پولی داره 700 هزار میلیارد تومن بدهی دولت و شرکت های دولتی به گفته وزیر اقتصاد پول ایران اصولا توسط امریکایها بلوکه شده هنوز...البته اعراب با چند تریلیون دلار سرمایه می تونن بخرنش... (347393)
منصور
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۱۸:۲۰
هیچ عقل سلیمی نمی پذیره که آمریکایی که انرژی هسته ای ایران.رو.ازش گرفته و تحریم ها رو برنداشته از برجام ناراحت باشه. جریان شما به جای پاسخگویی مثل اینکه هنوز به ایجاد دو.قطبی سازی کاذب و جو سازی و معجزه ی تریبون معتقده. (347388)
رشید
۱۳۹۵/۱۰/۲۷ ۲۱:۱۴
تاجر نبوده کلاش و زدو بند چی بوده (347394)