به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۶:۵۴
 
۸
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۰/۲۹ ساعت ۱۷:۲۲
کد مطلب : ۱۲۳۸۴۶

فولاد 0 پرسپولیس 3؛ صعود 5 پله‌ای

پرسپولیس در یک دیدار منطقی و جذاب توانست فولاد را با پیروزی قاطع شکست دهد و اکنون با اختلاف 4 امتیازی شرایط مناسبی برای جدال در قهرمانی ایجاد کرده است.
فولاد 0 پرسپولیس 3؛ صعود 5 پله‌ای

به گزارش "ورزش سه"، در حالی که تصور می شد پرسپولیس جدال سختی مقابل فولاد پیش رو داشته باشد، آنها با یک بازی منطقی توانستند شاگردان نعیم سعداوی را غافلگیر کنند و با پیروزی سه امتیازی حاصل از سه گلی که کرمی (گل به خودی)، وحید امیری و علی علیپور از زمین خارج شدند و اکنون با اختلاف 4 امتیازی نسبت به تراکتورسازی در صدر جدول قرار گرفته اند.


 استادیوم: غدیر            
داور: محمدرضا اکبریان       کمک داور: سعید علی نژادیان و هادی طوسی        

ترکیب فولاد خوزستان:  وحید طالب لو، سروش سعیدی، ایوب والی، عبدالله کرمی، سینا مریدی، حمید بوحمدان، احمد عبدالله زاده، ماتیاس چاگو، عبدالله ناصری(رشید فرخی 70)، اسماعیل شریفات و ساسان انصاری سرمربی: نعیم سعداوی

ترکیب پرسپولیس تهران: علیرضا بیرانوند، صادق محرمی، محمد انصاری، حسین ماهینی، سید جلال حسینی، کمال کامیابی‌نیا، محسن مسلمان(طاهرخانی 90)، سروش رفیعی(سامان نریمان جهان 75)، وحید امیری، مهدی طارمی(پریموف 88) و علی علیپور سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

  اخطار

 محمد انصاری (14) - حسین ماهینی(27) - مسلمان (71) از پرسپولیس

ساسان انصاری (30) از فولاد

 شرح گل ها

 فولاد 0 پرسپولیس 1: (دقیقه 2، عبداله کرمی، گل به خودی): اشتباه از طالب لو یک پرتاب اوت نصیب پرسپولیس کرد که این پرتاب بلند اوت را امیری برای طارمی مهیا کرد که در میانه راه با برخورد توپ به سر عبدالله کرمی، گل به خودی فولاد، پرسپولیس را پیش انداخت.

 فولاد خوزستان 0 پرسپولیس 2: (دقیقه 11، وحید امیری): در حالی که فولاد در پی گل مساوی بود این وحید امیری بود که از ارسال مسلمان سود برد و از اشتباه طالب لو در خروج سود برد و با ضربه سر گل دوم تیمش را به ثمر رساند.

 فولاد 0 پرسپولیس 3: (دقیقه 48، علی علیپور): ارسال وحید امیری بار دیگر با خروج اشتباه طالب لو همراه شد و قطع توپ توسط طارمی، آن را در اختیار علیپور در آستانه دروازه خالی قرار داد تا این مهاجم ضمن زدن اولین گل فصل خود حساب کار را 3 بر صفر کند.

 
شرح بازی:

بازی با دقایقی تاخیر با توجه به مشکلات روی سکوها آغاز شد و در حالی که تصور می شد این مساله می تواند به کیفیت بازیکنان در دقایق ابتدایی تاثیر بگذارد، شاگردان برانکو با استفاده از اصل غافلگیری و البته سریال اشتباهات مدافعان حریف به گل اول دست یابد. 
فولاد که در این بازی ضعف بزرگی در درون دروازه و خط دفاعی خود به نمایش گذاشته بود در ادامه نیز با خروج اشتباه طالب لو فرصت گلزنی را نصیب امیری کرد تا این مهاجم کوتاه قامت با ضربه سر دروازه فولاد را باز کند. در ادامه فولاد با فوتبال احساسی و استفاده از کیفیت خط هجومی خود در تلاش برای جبران نتیجه بود اما خط دفاعی سفیدپوشان پرسپولیس مانع از نزدیک شدن آنها به گل این تیم شد. دو تیم در نهایت در یک نیمه جذاب با دو گل اختلاف به رختکن رفتند و این پرسپولیس بود که بار دیگر در دقایق ابتدایی بازی شوک بزرگ را به فولاد وارد کرد و روی اشتباه مجدد طالب لو و خط دفاعی این تیم گل سوم خود را به ثمر رساند. در ادامه هر دو تیم موقعیت های نصف و نیمه ای برای رسیدن به گل داشتند که عملکرد مدافعان و بی دقتی در زدن ضربات نهایی مانع از رسیدن آنها به خواسته شان شد.

  

اتفاق ویژه:

 تکرار پیروزی در اهواز؛ پرسپولیس که در فصل گذشته موفق شده بود فولاد را شکست دهد اینبار نیز نتیجه برد را مقابل این تیم تکرار کرد و در حالی که در فصل گذشته این پیروزی زمینه صعود و روند موفقیت آمیز آنها را در پی داشت، اینبار باعث شد تا اختلاف امتیازی با جدی ترین تعقیب کننده در صدر جدول برای آنها ایجاد شود. مهمترین مساله برای پرسپولیس و برانکو افزایش آوراژ گل بود که در این زمینه نیز آنها با برتری سه گله به خواسته خود دست یافتند.

پرسپولیس 5 پله بالا پرید

پرسپولیس در روزی که 3-0 فولاد را در خانه حریف برد علیرغم بهبود موقعیتش در مسابقات لیگ برتر ،صاحب همه آمار های برتر لیگ به جز خط حمله شد.  پرسپولیس که قبلا بیشترین برد وکمترین گل خورده را منحصرا داشت ودر کمترین باخت وبهترین تفاضل با تیم تراکتور شریک بود حالا بهترین تفاضل گل را منحصرا در اختیار دارد .پرسپولیس در خط حمله که رتبه هشتم را هم داشت با زدن این 3 گل ،سومین خط حمله برتر مسابقات فوتبال لیگ برتر را هم در اختیار گرفت. در حال حاضر تنها تراکتور سازی با 27 گل زده وذوب آهن با 24 گل زده اول ودوم هستند وپرسپولیس امروز 22 گله شد و در رتبه سوم خط حمله های لیگ ایستاده اند. ثبت 38 امتیاز از 17 بازی و5 گل خورده در 17 بازی 2 رکورد تاریخی است که در تاریخ فوتبال ایران بی سابقه است.