به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۳ ساعت ۱۴:۱۰
کد مطلب : ۱۲۴۰۴۶

مایلی‌: اینجا خائن دارد، کی‌روش برود آفریقا

گروه ورزشی: محمد مایلی کهن همواره نسبت به رفتارهای کارلوس کی روش اعتراض داشته است؛ سرمربی ملوان حالا که بار دیگر اختلاف میان او و برانکو ایوانکوویچ  بالا گرفته است، لب به سخن گشوده و به انتقاد از سرمربی تیم ملی می پردازد. مایلی کهن در گفت و گو با رادیو جوان صحبت هایی را درباره شرایط ملوان و بیانیه های اخیر کارلوس کی روش انجام داده که ماحصل آن را در ادامه می خوانید:

همیشه نباید نالید
با هیات مدیره خوبی که ملوان دارد و تلاش های دنیامالی به عنوان رییس هیات مدیره بر اساس قراردادهایی که منعقد شده، به قول و قرارها عمل شده است. برخی مسائل هم وجود داشت که با همکاری برطرف شد. همیشه نباید نالید؛ باید از از کار خوب تشکر کرد. ما از نیروی دریایی، هیات مدیره و هواداران خوب ملوان تشکر می کنیم. خوشبختانه چالش ها در انزلی نیز کم شده است.

بازی با سپیدرود نباید حساس شود
ما در دور رفت هم با سپیدرود رشت بازی کردیم؛ تا دقیقه 60، 70 مسابقه هم اتفاقی نیفتاد. بعد از آن به خاطر یکسری مسائل که نیاز به بازگو کردنش نیست، مشکلاتی ایجاد شد؛ اما در مجموع همه عزیزانی که دستی بر آتش دارند، گفتند که این مسابقه به مراتب آرام تر از مسابقات سابق برگزار شد. همه ایران سرای من است و در استان گیلان باید رقابت وجود داشته باشد. فوتبال جنگ نیست، یک ورزش است. در تمام دنیا حتی از باخت فوتبال هم لذت می برند. متاسفانه ما بعضا به خاطر منافع شخصی خودمان به جنگ تشبیه می کنیم. مثل دور رفت که مشکلی درون زمین نبود، الان هم خدمت هم استانی هایمان می رویم و نگرانی نداریم. هر تیمی هم توانایی داشت پیروز شود، مبارکش باشد.

بیانیه های کی روش با بیانیه های من متفاوت است
ماجراهای کی روش با فوتبال ایران مثنوی هفتاد من کاغذ شده است! در مقطعی که سرمربی تیم ملی بودم، یکی دو بیانیه دادم و بعد از آن هم از تیم ملی رفتم. اینطور نبود که سرمربی تیم ملی باشم و بیانیه بدهم. بعد از آن هم دیگر برنگشتم. کی روش در حالی بیانیه می دهد که سرمربی تیم ملی است. این موضوع با بیانیه های من متفاوت است.

هیچ کس نمی تواند به کی روش بگوید بالای چشمت ابروست
کی روش کلا ایران نیست، هر زمانی که به ایران می آید، شروع به بیانیه دادن می کند و وقتی خارج از کشور است هم بیانیه می دهد! به نظر من مقصر کی روش نیست. مقصر متولیان فوتبال کشور هستند که کی روش را برتر از خودشان می دانند. آنها نمی توانند به کی روش بگویند بالای چشمت ابروست! از مسئولان فوتبال باید دلیل این مساله را پرسید. الان رسیدیم به اینجا که هدف وسیله را توجیه می کند. برای اینکه به جام جهانی برسیم، باید همه ارزش ها را زیر پا بگذاریم. کی روش کارمند ما یعنی فدراسیون فوتبال ایران است و باید تابع یکسری ضوابط باشد. اگر نمی تواند تابع ضوابط باشد، پس خداحافظ! دو ضربدر دو می شود 4.

با این همه مرخصی ماهیانه دو میلیارد حقوق می‎‌گیرد!
کی روش قرار نبوده مربی پروازی باشد. شما تعدادروزهایی که در کشور حضور دارد را بشمارید؛ مبالغ دریافتی اش را هم در بیاورید، ببینید آیا کی روش ماهیانه بیش از دو میلیارد دریافت می کند یا خیر؟! به فرموده مقام معظم رهبری در سال اقتصاد مقاومتی- اقدام و عمل قرار داریم اما در فوتبال اینطور نیست. ما در این زمینه کارمندی که 15 ساعت اضافه کاری می گرفته را حذف کردیم. کی‌روش هم یکی از موارد است. حتی به خودش زحمت نمی دهد که بیاید و چند بازی لیگ برتر را تماشا کند. حتی معلوم نیست دستیارانش هم بازی ها را ببینند. کی روش موظف است بازی ها را ببیند اما متاسفانه متولیان فوتبال در سال های اخیر کی روش را بزرگ تر از خودشان دیدند. حالا او خودش را تافته جدابافته می داند و این مشکلات را برای فوتبال ایران به وجود آورده است.

اگر اینجا این همه خائن وجود دارد، خب برود!
زمانی که در سال ها پیش سرمربی تیم ملی شدم، بنده فینال امیدهای تهران بین امید بهمن و امید پاس را دیدم. فرهاد مجیدی و علی موسوی را دیدم و از آن مسابقه دعوت کردم. کی روش تافته جدابافته است و یک گروه قوی هم حمایتش می کند. اخیرا گفته اند بار دیگر آفریقای جنوبی برای جذب کی روش درخواست داده است؛ خب اشکالی ندارد، تشریف ببرند. وقتی اینجا به او سخت می گذرد و خائن وجود دارد، وقتی نمی خواهند موفق شود خب می تواند برود!

موی کی روش کج می شود، از بیمه خسارت می گیرد!
این ها همه اش بهانه است. پولی که کی روش اینجا دریافت می کند، قابل قیاس با هیچ جا نیست. با وجود اینکه در مسائل مالی مردم کشور ما مشکلات زیادی دارند، او به راحتی در اکثر ایام سال اینجا نیست و وقتی هم می آید، به خودش اجازه نمی دهد یک مسابقه را تماشا کند. حتی موی سر کی روش هم در ایران بیمه است. مو، دندان و ... . اگر مویش کمی کج شود، می تواند از بیمه خسارت دریافت کند.