به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۱:۳۱
 
۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۰۸ ساعت ۱۱:۰۹
کد مطلب : ۱۲۴۳۷۰
فاجعه پلاسکو- روز نهم؛

تاکنون هویت ۱۰ نفر شناسایی شده‌

گروه حوادث: نهمین روز از فاجعه پلاسکو از راه رسید. پیکر هر ۱۵ آتش‌نشان مفقود شده از زیر آوار بیرون آورده شده و به این ترتیب شمار آتش‌نشانان شهید به ۱۶ نفر رسیده است. ۴ پیکر دیگر متعلق به کسبه و شاغلان در این ساختمان یافت شده است اما هنوز پیکرهایی در زیر آوار گرفتار هستند.
تاکنون هویت ۱۰ نفر شناسایی شده‌

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ با فرارسیدن نهمین روز از حادثه ساختمان پلاسکو جستجو برای یافتن پیکرهای گرفتار در زیر آوار ادامه دارد گرچه جستجو برای یافتن شهدای آتش‌نشان به پایان رسیده است.روز گذشته سردار قادر کریمی (جانشین فرمانده پلیس تهران بزرگ) درخصوص آخرین اطلاعات مربوط به اعلام مفقودی شهروندان در ساختمان پلاسکو به خبرنگار ما گفته بود: تعداد خانواده‌هایی که برای مفقودی‌ بستگانشان به ما مراجعه کرده‌اند؛ ۱۰ خانواده بوده است.

جلال ملکی (سخنگوی ستاد بحران ساختمان پلاسکو) نیز اطمینان داده است که؛ با اینکه ۱۶ آتش‌نشان شهید از زیرآوار خارح شدند؛ اما برای پیدا کردن سایر شهروندان مدفون شده در زیرآوار به جستجو ادامه خواهیم داد و کار را متوقف نخواهیم کرد.همچنین محمد شهریاری (سرپرست دادسرای جنایی تهران) شب گذشته در محل حادثه حاضر شد و گفت: روش تشخیص هویت پیکرهای منتقل شده به پزشکی قانونی به روش آزمایش DNA انجام می‌شود. درحال حاضر نیز DNA خانواده‌ها اخذ شده و همکاران ما به صورت شبانه‌روزی مشغول انجام آزمایش‌های لازم هستند.

او گفت: هنوز نمی‌دانیم دقیقا چه تعداد از قطعات مرتبط با پیکرهای مطهر به پزشکی قانونی منتقل شده است. باتوجه به حجم آوار و میزان حرارت ممکن است قطعات دیگری نیز پیدا شود که می‌توانند از قطعات الحاقی مربوط به این اجساد باشد لذا تمامی این قطعات مورد آزمایش DNA قرار خواهد گرفت تا مشخص شود که کدام قطعه مربوط به کدام پیکر است.هویت سه نفر از شهروندانی که زیر آوار بودند نیز شناسایی شده و این پیکرها با نام‌های جواد حسین قلی‌زاده، حیدر پهلوانی و محمود محسنی جهود بجاری به خانواده‌هایشان تحویل شده است.

۰۹:۴۰/ آواربردارى پلاسکو تا ظهر امروز به پایان مى‌رسد

سخنگوى آتش‌نشانى در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ اظهار داشت: شب گذشته با یافتن شانزدهمین آتش‌نشان از زیر آوار تمام شهدای حادثه پلاسکو تحویل پزشک قانونى شدند.ملکى ادامه داد: بنابر اعلام نیروى انتظامی ١٠ نفر از شهروندان در این حادثه مفقود شدند که ٤ نفر از آنها طی روزهاى گذشته از زیر اوار خارج شدند و ما به دنبال ٦ نفر باقیمانده هستیم هرچند باتوجه به اینکه این افراد لباس شخصی به تن داشتند و پلاسکو هم مرکز فروش البسه بود کار یافتن این اجساد سخت است اما ما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا حداقل نشانه‌هایی از آنها پیدا کنیم .وى تصریح کرد: احتمالا تا روز جمعه کار آواربردارى به پایان مى‌رسد البته شرایط جوىکار را سخت کرده است اما ما کار خود را انجام خواهیم داد.

۱۰:۲۰/ تعیین هویت ۴ آتش‌نشان دیگر حادثه پلاسکو/تاکنون هویت ۱۰ نفر شناسایی شده‌است+اسامی

مسعود قادی پاشا (مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران) افزود: انجام آزمایشات تخصص پزشکی قانونی و آزمایشات DNA روی اجساد ارجاعی  ازحادثه پلاسکو، به صورت شبانه‌روزی همچنان ادامه دارد.براساس اطلاعیه سازمان پزشکی قانونی، با تعیین هویت ۴ آتش‌نشان دیگر، جمع پیکرهای شناسایی شده به ۱۰ نفر رسید؛ پیکرهای جدید شناسایی شده به شرح زیر است:
۷. علی مستوفی

۸. حسین حسین زاده

۹. محمد اقایی قادرلو

۱۰. حسین سلطانی.

اسامی ۶ نفر از جانباختگان حادثه پلاسکو که‌ قبلا تعیین هویت شده بودند به  شرح است:

آتش‌نشانان: بهنام میرزاخانی، علی امینی، فریدون علی تبار.

سایر افراد: حیدر پهلوانی، جواد حسینقلی زاده، محمود محسنی.