به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۲:۲۷
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۲ ساعت ۱۰:۳۷
کد مطلب : ۱۲۴۶۱۸

دیدار پادشاه اردن با معاون اول ترامپ

گروه بين الملل: کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای از دیدار معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا با پادشاه اردن خبر داد.
دیدار پادشاه اردن با معاون اول ترامپ

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه اینترنتی کاخ سفید، در این بیانیه آمده است، مایک پنس، معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا در چارچوب یک صبحانه کاری، میزبان ملک عبدالله دوم، پادشاه اردن بود. ملک عبدالله دوم نخستین رهبر خارجی است که در محل اقامت شخصی معاون اول رئیس جمهوری آمریکا، مهمان وی شده است. پنس از تلاش‌های ملک عبدالله دوم در راستای برقراری صلح و ثبات در خاورمیانه قدردانی کرد.بر اساس بیانیه کاخ سفید، معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا بر تعهد کشورش در قبال امنیت و توسعه اقتصادی اردن تأکید کرد.

پنس و ملک عبدالله دوم در جریان این دیدار همچنین درباره رویدادهای منطقه و راهکارها برای افزایش تلاش‌ها جهت از میان بردن گروه تروریستی داعش به بحث و رایزنی پرداختند.کاخ سفید اعلام کرد، دستیابی به راهکاری سیاسی به منظور حل بحران سوریه از جمله دیگر مسائلی بود که در جریان دیدار دو طرف به آن پرداخته شد.معاون اول رئیس‌جمهوری آمریکا و  پادشاه اردن با اشاره به مناقشه میان فلسطینی‌ها و رژیم صیهونیستی، در رابطه با تحولات مربوط به این امر نیز به گفت‌وگو پرداختند.

دو طرف همچنین بر اهمیت ادامه روند تحکیم روابط اردن و آمریکا تأکید کردند.پادشاه اردن همچنین با جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا دیدار و درباره روابط نظامی دو جانبه به خصوص در زمینه مبارزه با تروریسم گفت‌وگو کرد.در همین حال، شون اسپایسر، سخنگوی کاخ سفید گفت‌ که قرار است ملک عبدالله دوم دیداری نیز با دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا داشته باشد.