به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۲۰:۱۵
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۴ ساعت ۱۴:۲۲
کد مطلب : ۱۲۴۷۶۳

مرکل امروز در ترکیه

گروه بین الملل: صدراعظم آلمان امروز (پنج‌شنبه) برای دیدار با رهبران ترکیه وارد آنکارا می‌شود. مرکل در اولین سفرش از زمان کودتای ژوئیه گذشته تلاش دارد تا این شراکت مهم را پس از چندین بحران زنده نگه دارد.
مرکل امروز در ترکیه
به گزارش خبرگزاری فرانسه،‌ آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان قرار است در این سفر یک روزه با رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهوری و بنعالی ییلدیریم، نخست‌وزیر ترکیه دیدار و گفت‌وگو داشته باشد.

روابط دو کشور طی ماه‌های گذشته دستخوش تحولاتی منفی شده که عمدتا در پی کودتای ناکام ژوئیه گذشته بوده است که ظاهرا هدفش عزل اردوغان بوده است. برلین از منتقدان برنامه‌های سرکوبگرانه آنکارا پس از آن کودتا بوده است؛ کودتایی که با بازداشت ۴۳ هزار تن همراه شد.

در همین حال اردوغان مکررا تاکید دارد که آلمان هنوز به درخواست استرداد صدها تن از مظنونان کودتا پاسخ مناسبی نداده است. در پی این کودتا، شمار شهروندان ترکیه‌ای که در آلمان درخواست پناهندگی کرده‌اند از ۱۷۰۰ مورد سال ۲۰۱۵ به ۵۷۰۰ مورد در سال ۲۰۱۶ رسیده است.

به تازگی هم ۴۰ سرباز ترکیه‌ای مستقر در پایگاه ناتو در آلمان درخواست پناهندگی دادند و آنکارا به شدت تلاش دارد تا دولت برلین با این درخواست‌ها مخالفت کند.
مرجع : ایسنا