به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۳
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۵ ساعت ۱۰:۳۰
کد مطلب : ۱۲۴۷۹۳

آمريكا: دیوار مكزيك را دو ساله می‌سازیم

گروه بين الملل: «جان کلی» وزیر امنیت داخلی آمریکا روز پنجشنبه ابراز امیدواری کرد که دیوار وعده داده شده در مرز آمریکا و مکزیک ظرف مدت دو سال به اتمام برسد.
به گزارش فاکس نیوز، وی گفت: دیوار مکزیک نخست در مکان هایی ساخته خواهد شد که به آن نیاز وجود دارد و سپس تکمیل خواهد شد. کلی افزود که کنگره به زودی بودجه مورد نیاز برای این پروژه عظیم را اختصاص خواهد داد.«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته دستور اجرایی برای ساخت دیوار مرزی را صادر کرده بود.خبرگزاری رویترز پیش از این به نقل از مقام های اداره گمرک و حفاظت مرزی آمریکا گزارش داده بود که ساخت دیواری به طول بیش از 600 کیلومتر در مرز مشترک آمریکا و مکزیک نزدیک به 11 میلیارد دلار هزینه به همراه خواهد داشت.
 
رئیس جمهوری آمریکا از آغاز رقابت های انتخاباتی وعده داده بود که دیوار مرزی را با هدف مقابله با موج مهاجران غیرقانونی بسازد و دولت مکزیک را مجبور کند که هزینه آن را پرداخت کند.گرچه مکزیک بارها تاکید کرده که حاضر به پذیرش هزینه دیوار کشی نیست، ترامپ تهدید کرده که در صورت عدم پذیرش این مسئله، تعرفه های سنگین گمرکی بر محصولات وارد شده از مکزیک اعمال می کند.ترامپ و «انریکه پنیا نیتو» رئیس جمهوری مکزیک هفته گذشته پس از یک جدال لفظی در این خصوص در صفحه های مجازی، دیدار برنامه ریزی شده خود را لغو کرده بودند.