به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۹:۳۹
 
۰
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ساعت ۰۶:۵۰
کد مطلب : ۱۲۴۹۲۴

برتری قاطع بارسلونا؛ شکست آرسنال

گروه ورزشي: شب گذشته در مسابقات لیگ‌های اروپایی، در اسپانیا، بارسلونا با سه گل بیلبائو را شکست داد، در انگلیس، چلسی دربی لندن را از آرسنال برد و لیورپول مقابل هال سیتی شکست خورد و در آلمان، بایرن مونیخ مقابل شالکه متوقف شد.
برتری قاطع بارسلونا؛ شکست آرسنال
پیروزی قاطع بارسلونا مقابل اتلتیک بیلبائو
در ادامه شب اول هفته بیست و یکم لیگ دسته اول اسپانیا (لالیگا) تیم بارسلونا با برتری 3 بر صفر خانگی مقابل اتلتیک‌بیلبائو، رده دوم جدول را برای خودش حفظ کرد. آلکاسر در دقیقه 18، مسی در دقیقه 40 و الکس ویدال در دقیقه 67 برای بارسلونا گل زدند تا این تیم با پیروزی 45 امتیازی شده و در فاصله یک امتیازی رئال مادرید در رده دوم جدول بماند. اتلتیک بیلبائوی 32 امتیازی هم در رده هشتم باقی ماند.

گام بلند چلسی به سوی قهرمانی با فتح دربی لندن
در نخستین و حساس‌ترین بازی از هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر انگلیس، تیم‌های فوتبال چلسی و آرسنال در ورزشگاه استمفوردبریج به مصاف هم رفتند که این بازی را آبی‌پوشان شهر لندن با نتیجه 3 بر یک بردند تا ضمن گرفتن انتقام بازی قبلی‌شان برابر آرسنال در نیم فصل نخست، گامی بلند به سوی کسب عنوان قهرمانی بردارند. گل نخست این بازی را مارکوس آلونسو در دقیقه 13 زد. دومین گل را ادن زار با یک حرکت انفرادی زیبا از میانه میدان و به هم ریختن مدافعان آرسنال در دقیقه 53 به ثمر رساند. حسن ختام بازی برتر آبی‌پوشان لندن هم سسک فابرگاس در دقیقه 85 با استفاده از اشتباه فاحش پتر چک، دروازه‌بان آرسنالی‌ها زد.

در طرف مقابل هم اولیویه ژیرو، مهاجم فرانسوی که در نیمه دوم به عنوان بازیکن تعویضی به میدان رفت، در دقیقه نخست وقت‌های تلف شده نیمه دوم یکی از گل‌های خورده را برای توپچی‌ها جبران کرد. چلسی با این پیروزی، 59 امتیازی شد و فاصله خود را با تیم دو جدول، تاتنهام به طور موقت به 12 امتیاز افزایش داد. این در حالی است که آرسنال 47 امتیاز هم به دلیل تفاضل گل کمتر نسبت به تاتنهام در رده سوم قرار دارد.

بایرن‌ مونیخ و شالکه به تقسیم امتیازات بسنده کردند
در دومین شب از بازی‌های هفته نوزدهم بوندس‌لیگا، 5 بازی برگزار شد که در مهمترین آنها بایرن‌مونیخ در خانه شالکه با تساوی یک بر یک متوقف شد. در این بازی روبرت لواندوفسکی در دقیقه 9 بایرن‌مونیخ را پیش انداخت اما تنها 4 دقیقه بعد نالدو کار را برای شالکه به تساوی کشاند. با این نتیجه بایرن‌ مونیخ 46 امتیازی شد و در صدر جدول ماند و شالکه هم با 22 امتیازی در رده یازدهم قرار گرفت. همچنین تیم فوتبال ولفسبورگ که اشکان دژاگه در فهرست 18 نفره‌اش هم نبود در خانه کلن با نتیجه یک بر صفر باخت. در بازیهای دیگر بوندس‌لیگا نتایج زیر رقم خورد:
مونشن‌گلادباخ 3 - فرایبورگ صفر
هرتابرلین یک - اینگولشتات صفر
هوفنهایم 4 - ماینتس صفر
بورسیا دورتموند 1 راسن‌بال‌اشپورت لایپزیگ 0

لیورپول رویای قهرمانی‌ را بر باد داد
هفته بیست‌و‌چهارم لیگ برتر انگلیس با 6 بازی دنبال شد که در مهمترین آنها لیورپول با نتیجه 2 بر صفر به میزبانش هال‌سیتی باخت. آلفرد اندیائه در دقیقه 44 و نیاسه در دقیقه 84 گل‌های این بازی را برای هال‌سیتی زدند. با این نتیجه لیورپول 46 امتیازی و در رده چهارم جدول ماند، جایی که اختلافش با چلسی صدرنشین نسبت به هفته گذشته به 13 امتیاز افزایش پیدا کرده است. به این ترتیب منچسترسیتی فردا این فرصت را دارد تا با غلبه سوانزی جای قرمزپوشان مرسی‌ساید را در رده چهارم بگیرد.

در پرگل‌ترین بازی ديشب لیگ برتر اما دیگر تیم منطقه مرسی‌ساید یعنی اورتون، قاطعانه حریفش را شکست داد. اورتون که میزبان بورنموث بود این تیم را با نتیجه 6 بر 3 شکست داد. لوکاکو در این بازی 4 بار در دقایق یک، 29، 83 و 84، مک‌کارتی در دقیقه 24 و بارکلی در دقیقه 90 گل‌های اورتون را زدند. در طرف مقابل هم جوشوا کینگ دو بار در دقایق 60 و 70 و آرتر در دقیقه 90 برای بورنموث گلزنی کردند. در پنج بازی دیگر لیگ برتر نتایج زیر رقم خورد:
کریستال پالاس صفر - ساندرلند 4
ساوتهمپتون یک - وستهام 3
واتفورد 2 - برنلی یک
وست‌برومویج یک - استوک‌سیتی صفر
تاتنهام 1  میدلزبورو 0
در جدول رده‌بندی لیگ برتر چلسی 59 امتیازی صدرنشین است.