به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۳۱ - ۰۹:۰۰
 
۵۵
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ساعت ۱۶:۲۷
کد مطلب : ۱۲۴۹۹۵
عضو شورای شهر: قالیباف برای شورا تره هم خورد نمی‌کند

سرخو: ما را تهدید کردند که سکوت کنیم

گروه سیاسی: رئیس فراکسیون کارگری شورای شهر تهران گفت: شهردار تهران برای مصوبات شورا تره هم خرد نمی‌کند.
سرخو: ما را تهدید کردند که سکوت کنیم
به گزارش ایلنا؛ محسن سرخو در واکنش به گزارش قالیباف در صحن علنی شورای شهر گفت: از روز گذشته تعدادی از رسانه‌های دروغ پراکن طرفدار شهردار شروع کردند به تهمت زدن و ما را تهدید کردند که سکوت کنیم. وی با بیان اینکه این بدترین نوع دفاع از یک شخص است، ادامه داد‌: آنها می‌خواستند ما را عصبانی کنند تا در این جلسه هرچه از دهانمان می‌آید، بگوییم ولی عصبانی نمی‌شویم و حرف کارشناسی می‌زنیم.

سرخو با بیان اینکه ما سه مصوبه در ارتباط با آتش‌نشانی در شورای شهر داشتیم، اظهار کرد: شهردار تهران برای مصوبات شورا تره هم خرد نمی‌کند به همین علت در گزارش خود به هیچ از مصوبات شورا در خصوص آتش‌نشانی اشاره نکرد و تنها نقد کردند که ما چرا درباره ناوگان هوایی صحبت کرده‌ایم. رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر با تاکید براینکه شورا خرید بالگرد و ناوگان هوایی را مصوب کرده است، گفت: در این مصوبه مقرر نشده که شما خلبان تربیت کنید، بلکه شما باید بالگرد با مشخصات موردنیاز خود تجهیز می‌کردید و خلبان را از جای دیگر تامین می‌کردید، اما این بالگرد باید امکان امداد داشته باشد.

وی خطاب به حسینی؛ معاون شهردار تهران، گفت: شما متخصص سازه هستید و می‌دانید که براساس استانداردها، یک آتش نشان برای پوشش حریق حداکثر تا دو ساعت می‌تواند برای پوشش حریق اقدام کند به چه علت پس از گذشت سه ساعت از حریق پلاسکو آتش‌نشان‌ها همچنان در ساختمان بودند. این در حالی است که ساختمان قبل از فرو ریختن منسبط می‌شود و ترک می‌خورد و ناگهان فرو نمی‌ریزد و همه یک ربع پیش از فرو ریختن ساختمان می‌فهمند که بنا در حال فروریختن است.

سرخو خاطرنشان کرد: وقتی چنین استانداردهایی وجود دارد، چرا اجازه دادیم آتش‌نشانان در ساختمان بمانند. چرا در صحنه حادثه بعضی ماسک فیلتردار داشتند و برخی از ماسک‌های معمولی استفاده می‌کردند و تجهیزات مدرنی که اشاره می‌کنید، کجا بود؟ وی خطاب به قالیباف گفت: شما می‌گویید وزیر کار اعلام کرده، سرای محله کارگاه است. بهتر است، بدانید چند نوع بیمه داریم بیمه اختیاری، بیمه آزاد، خویش فرما و اجباری که بیمه اجباری کد کارگاه لازم دارد و به همین دلیل از شما کد کارگاه خواستند.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر با بیان اینکه در سال 94 شورا مصوباتی برای خرید خودروهای عملیاتی حریق، خودروی ویژه نجات، پشتیبانی عملیات و ... داشته است، گفت: ما تنها به سازمان آتش نشانی اجازه دادیم که نیروی مورد نیاز خود را استخدام و تجهیزات و قطعات مورد نیاز را تامین کند. سرخو با اشاره به اینکه اخطاریه‌ای که از طرف آتش نشان به واحدهای صنفی داده شده است، تنها دارای این قید است که با در دست داشتن قبض پرداخت عوارض به آتش نشانی حسن آباد مراجعه کنید، گفت: اگر جان آتش نشانان حفظ شود، می‌توانند جان مردم را حفظ کنند. وی تصریح کرد: با این شرایط فکر می‌کنم مدیریت بحران در تهران صفر است.

فردوس توسی
Germany
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۶:۳۸
مایه تاسف است تدبر و تامل انشاا...با همت مردم با موفقیت لیست امید در تهران شهرداری و شورای شهر دچار تحول خواهذ شد (348074)
توسیوند
Germany
۱۳۹۵/۱۱/۱۸ ۱۳:۴۶
انشاا...موفقیت لیست امید در همه شهرها بخصوص شهرهای بزرگ (348110)
من
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۱۸:۵۹
عجب!!
آقای قالیباف لطفا به خودتون بیاین (348082)
سجاد
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۲۰:۵۹
صفر خیلی کمه حداقل درصدی میگفتی (348086)
معلم کرجی
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۲۲:۲۰
وی خطاب به قالیباف گفت: شما می‌گویید وزیر کار اعلام کرده، سرای محله کارگاه است. بهتر است، بدانید چند نوع بیمه داریم بیمه اختیاری، بیمه آزاد، خویش فرما و اجباری که بیمه اجباری کد کارگاه لازم دارد و به همین دلیل از شما کد کارگاه خواستند!!!!!!!!!
چه ربطی به بیمه داره؟بالاخره ساختمان پلاسکوکارگاه هست یانه؟واگه نیست پس چی هست؟؟؟باتوجه به صدهاتولیدی واقع درطبقات بالای پلاسکو (348091)
ایرانی
United States
۱۳۹۵/۱۱/۱۷ ۲۲:۴۶
آقای سرخو وقتی رسانه میلی تریبون تحت اجاره اصولگراهاست هر چقدر هم حرف حق و حرف کارشناسی بزنید راه به جایی نخواهید برد. جلسه شورا یک جلسه 2 طرفه بوده و در آن اعضاء اصلاح طلب شورا به نقد عملکرد قالیباف و بیان قصور شهرداری پرداخته اند و قاعدتا تلوزیون ملی (رسانه میلی)میبایست هر دو سوی ماجرا را برای تنویر افکار عمومی انعکاس میداد ولی 80 میلیون هموطن نه تنها سخنان اعضاء شورا را نشنیدند بلکه شاهد بخش های گزینش شده سخنان سرهنگ قالیباف بودند که بیشتر به تبلیغات انتخاباتی شباهت داشت تا تاسف و پوزش!!!!!! (348093)
اکبر
Germany
۱۳۹۵/۱۱/۱۸ ۰۰:۱۴
آقای چمران رییس شوراگفته مابرای مقابله با ساختمانهایی مثل پلاسکوفقط اختیاردرحدتذکرراداریم چطورساختمان علاالدن رامتونیددستورپلمپ بگیرید پس قانون وجود داردشمانمی خواهدشهردارمسول حادثه معرفی بشه چرا؟مگه خون شهردارازرییس کل راه آهن رنگین تره بابا ازخیراستعفاگذشتیم کارشهردارنیست یه عذزخواهی که ضررنداره "انسانهای کوچک اگرفکرکنندبزرگ هستندهیچ وقت بزرگ نمیشوند ولی انسانهای بزرگ اگرفکرکنند کوچک هستندهمیشه درحال بزرگ شدن هستند "سعی کنیدبزرگ شوید (348098)