به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۱ ساعت ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۱۲۵۲۰۰

فاکس‌: ایران موشک بالستیک آزمایش کرد

گروه سياسي: یک مقام آمریکایی در گفت‌وگو با فاکس‌نیوز مدعی شد که ایران اقدام به پرتاب یک فروند موشک بالیستیک جدید کرده است.
به گزارش خبرگزاری فارس، شبکه خبری فاکس‌نیوز بامداد پنجشنبه مدعی شد ایران روز چهارشنبه اقدام به پرتاب یک فروند موشک بالیستیک دیگر کرده است. این شبکه خبری به نقل از یک مقام آمریکایی مدعی شد ایران برای شلیک این موشک از سکوی پرتابی در منطقه‌ای نزدیک سمنان استفاده کرده که چند روز پیش هم برای آزمایش یک موشک بالیستیک دیگر مورد استفاده قرار گرفت.

مقام آمریکایی که اشاره‌ای به نامش نشده می‌گوید موشکی که ایران روز چهارشنبه پرتاب کرده موشک سطح به هوای مرصاد با برد کوتاه بوده است. هنوز هیچ منبع رسمی خبر فاکس‌نیوز را تأیید نکرده است. مقام‌های دولت آمریکا در روزهای گذشته ایران را به نقض قطعنامه شماره 2231 شورای امنیت سازمان ملل که برای تأیید برجام صادر شد، متهم کرده‌اند.

این در حالی است که مقام‌های ایران می‌گویند آزمایش موشکی ایران نه مغایرتی با توافق هسته‌ای دارد و نه قطعنامه 2331. ایران در مذاکراتی که برای حصول توافق هسته‌ای انجام شد از ابتدا اعلام کرد که بر سر توان دفاعی خود مذاکره نمی‌کند. به همین سبب، در متن توافق هسته‌ای یا برجام اشاره‌ای به آزمایش‌های موشکی ایران نشده است.