به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۱۴
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ ساعت ۱۱:۱۶
کد مطلب : ۱۲۵۴۸۸

مطهری به دادسرای ویژه روحانیت رفت

گروه سياسي_ رسانه‌ها_ روزنامه اعتماد نوشت: روز اربعین دادستان مشهد دستور به لغو سخنرانی علی مطهری در مشهد داد و همین امر اسباب شکایت جدید مطهری را فراهم آورد. اين شكايت ابتدا در دادسراي كاركنان دولت به ثبت رسيد اما گفته شد دادستان مشهد روحاني است و پرونده به دادگاه ويژه روحانيت ارجاع شد، اقدامي كه با اعتراض علي مطهري هم همراه شد اما نتيجه‌بخش نبود، چرا كه علي مطهري چند روز پيش به عنوان شاكي اصلي براي اداي توضيحات به دادگاه ويژه روحانيت فراخوانده شده است.
 
اين خبر را مصطفي ترك‌همداني داد و گفت: چند وقت پيش از دادگاه ويژه روحانيت با من تماس گرفتند و از من شماره آقاي مطهري را خواستند و ايشان را به دادگاه ويژه روحانيت فرا خوانده‌اند و چند روز پيش ايشان به عنوان شاكي اصلي براي اداي توضيحات به اين دادگاه مراجعه كردند. ترك همداني وكيل علي مطهري است و در پرونده شيراز هم او بود كه بارها در دادگاه حاضر شد اما طبق قانون او در اين پرونده جديد نمي‌تواند وكالت مطهري را عهده‌دار باشد و مطهري بايد براي خود يك وكيل روحاني انتخاب كند.
 
وقتي از او درباره اينكه پرونده در چه مرحله‌اي است و در جلسه‌اي كه مطهري به دادگاه ويژه روحانيت رفته چه گذشته، مي‌خندد و مي‌گويد: متاسفانه بنده در مقامي نيستم كه به دادگاه بروم و حتي اجازه ندادند در اين جلسه هم كنار آقاي مطهري حضور داشته باشم. او در ادامه اضافه مي‌كند: البته اين موضوع مصوبه داخلي خود دادگاه ويژه روحانيت است و در قانون در اين مورد چيزي ذكر نشده است. ترك‌همداني همچنين مي‌گويد: اگرچه پرونده به دادگاه ويژه روحانيت رفته است اما آنچه كه آقاي مطهري در پرونده ذكر كرده‌اند همان مطالبي است كه بنده در دادسراي ويژه كاركنان دولت تنظيم كرده‌ام و آقاي مطهري هم در جلسه‌اي كه به دادگاه ويژه روحانيت رفته بود اين مطالب را بيان و يك‌سري توضيحاتي درباره ماجراي مشهد ارايه كرده است.