به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۱۴:۳۱
 
۴۱
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۶ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : ۱۲۵۵۴۰
محمود صادقی: با پیگیری‌های خستگی ناپذیر مطهری

انشاالله تا قبل از عید خبرهای خوبی درباره‌ی حصر خواهیم شنید

گروه سیاسی: «محمود صادقی» نماینده‌ی مردم تهران در مجلس، در پاسخ به پرسش دانشجویی درباره‌ی پیگیری موضوع حصر آقایان موسوی و کروبی گفت: با پیگیری‌های خستگی ناپذیر دکتر مطهری، انشاالله تا قبل از عید خبرهای خوبی خواهیم شنید.
انشاالله تا قبل از عید خبرهای خوبی درباره‌ی حصر خواهیم شنید
به گزارش انصاف نیوز، وی که روز گذشته به میزبانی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی، به این دانشگاه رفت و درباره‌ی انقلاب بهمن ۵۷ سخنرانی می‌کرد، جمهوری اسلامی را اراده و خواست مردم در حکومت تعبیر کرد و نظام را استوار بر آرای مردم خواند، «آنچنان که اراده‌ی جمعی حاکم است و همه‌ی مسوولین از نمایندگان شورای شهر گرفته تا رهبری، همگی با رأی مردم مقبولیت و مشروعیت می‌یابند».

به گفته‌ی صادقی، جمهوری اسلامی، مدل تکامل یافته‌ی حکومت اسلامی است که در ایران در حال شدن است. وی گفت: حتی مقام رهبری در نظام جمهوری اسلامی، متکی به رأی است و همیشگی نیست و هرگاه یکی از شرایطی که در قانون اساسی ذکر شده است را از دست دهد، مجلس خبرگان موظف به رسیدگی است. صادقی اضافه کرد: ما در این ۳۸ سال به صندوق‌های رأی روی آوردیم گرچه نظام انتخاباتی دارای اشکال است و نهادهایی بالادستی به ممیزی می‌پردازند و گاها اعتماد به صندوق‌ها مخدوش می‌شود، اما همین که ما تمرین رأی دادن می‌کنیم، خود دستاورد بزرگی است.

این نماینده‌ی مجلس همچنین به توضیح درباره‌ی حساب‌های قوه قضاییه پرداخت و انتقاد خود را نسبت به این موضوع تکرار کرد و گفت: قاعده تسلیط و حق مالکیت را از هیچ کس نمی‌توان سلب کرد. صادقی همچنین گفت: عدالت و نظم باید برآمده از خود مردم باشد، نه اینکه ساختار از بالا به پایین این نظم را تحمیل جامعه کند.

وی سپس به برخی ائمه‌ی جمعه انتقاد کرد و گفت: بعضی از ائمه جمعه در خطبه‌هایشان آبروی اسلام را برده‌اند و می‌گویند که ولی فقیه می‌تواند زن تو را طلاق دهد و او را از تو بگیرد! آیا خجالت نمی‌کشند این حرف‌ها را می‌زنند؟ کجا ولی فقیه چنین اختیاری دارد؟ ولی فقیه حافظ ناموس و اموال مردم است نه متجاوز به ناموس مردم. این برداشت‌های غلط است که آبروی اسلام را برده و ما اکنون نمی‌توانیم در مقابل این نسل جوان از آن دفاع کنیم.

پس از سخنان صادقی، او به پرسش‌هایی از جمله درباره‌ی حصر موسوی و کروبی که روز گذشته ششمین سالروز آغاز آن بود و همچنین نحوه‌ی برخورد مجلس و دولت با محصورین و رفع حصر آنها پاسخ داد: با پیگیری‌های خستگی ناپذیر دکتر مطهری، انشاالله تا قبل از عید خبرهای خوبی خواهیم شنید. وی به پرسشی درباره‌ی خرج‌های کشور در کشورهای منطقه از جمله سوریه، اینگونه پاسخ داد: ما هیچگاه با هدف دفاع از نظام بعثی بشار اسد در سوریه نجنگیده‌ایم و هدف ما فقط داعش بوده و اگر هدفی غیر از این دنبال شده، ظلم به مردم ایران و سوریه است.

همچنین در پاسخ به پرسشی مبنی بر «فضای امنیتی موجود در دانشگاه‌ها حضور و دخالت نهادهای غیر دانشجویی در ارزشیابی اساتید»، گفت: به غیر از مجلس و کمسیون آموزش، نهاد شورای عالی انقلاب فرهنگی وجود دارد که به صورت موازی قانون گذاری می‌کند که از نظر حقوقی ایراد وارد است اما از نظر قانونی نمی‌توان خرده گرفت. صادقی در پایان دباره‌ی احتمال رد صلاحیت خود در دوره‌ی بعد گفت: من دور بعد کاندید نخواهم شد، اصولاً اگر می‌خواهی نماینده‌ی مردم باشی باید فکر دوره‌ی بعد را از سر بیرون کنی.