به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۱۰ - ۱۵:۵۳
 
۲
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۷ ساعت ۱۷:۲۴
کد مطلب : ۱۲۵۶۰۵

طرح دو فوریتی برای وضعیت کولبران

گروه جامعه: نماینده مردم نقده و اشنویه از طرح دو فوریتی مجلس برای رسیدگی به وضعیت کولبران خبر داد.
به گزارش ایسنا، عبدالکریم حسین زاده در تذکری شفاهی در پایان جلسه علنی امروز مجلس گفت: نمی‌خواهم نگاه عاطفی و سیاسی به موضوع داشته باشم؛ این موضوع قطعا پدیده‌ای اقتصادی است و به نگاه ما به مرز برمی‌گردد. نگاه ما به مرز هرگز تامین امنیت و بازرگانی نبوده است.او ادامه داد: پدیده کولبران ناشی از سوء مدیریت ما در توزیع متناسب ثروت در سطح کشور و عدم اجرای طرح‌های آمایش سرزمینی، عدم تحقق پذیری برنامه‌های 5 ساله توسعه بوده است. تا زمانی که اهتمام لازم و کافی در برخورد با پولبران و رانت خواران را نداشته باشیم موضوع کولبران به جایی نخواهید رسید.

این نماینده مجلس با اشاره به طرحی که در این زمینه آماده شده است از هیات رئیسه مجلس خواست نسبت به تسریع در ارائه این طرح همکاری لازم را داشته باشند و با در اختیار قرار دادن 30 درصد از مبادلات مرزی برای کولبران و حق بیمه قائل شدن برای آنها،‌ مشکلات آنها را حل کنند.او تاکید کرد: اگر بخواهیم مسائل را حل کنیم باید فارغ از نگاه احساسی و با نگاه تخصصی به موضوع وارد شویم. مجلس در این مورد با طرح دو فوریتی وارد شده است.

حسین زاده از علی مطهری که ریاست جلسه را بر عهده داشت درخواست کرد کارگروهی برای بررسی این مساله و دیدن زندگی این افراد تشکیل شود در ادامه این تذکر علی مطهری نیز توضیح داد: مقامات قضائی و دولتی تدبیراتی برای این مورد به کار برده‌اند که ان شاء الله به نتیجه برسد. نگاه هر دو به کولبران نگاه مثبتی است.