به روز شده در ۱۴۰۳/۰۱/۰۹ - ۲۱:۵۸
 
۲۶
تاریخ انتشار : ۱۳۹۵/۱۱/۲۸ ساعت ۲۰:۱۴
کد مطلب : ۱۲۵۶۴۴

زيباكلام آشتي ملي را گفتگوي ملي كرد!

گروه سياسي: صادق زیباکلام در گفتگو با فرارو در پاسخ به این سوال که آیا سخنان اخير رهبری باب مذاکره را بسته است گفت: «من این نتیجه گیری را نداشتم. گفت و گو ملی یک ضرورت تاریخی و ضرورت منافع ملی است. هر گونه وحدتی نیازمند گفت و گو است اما پیش از تمام این ها باید حوادث 88 کالبد شکافی شود.»

زیباکلام با بیان این که که روز چهارشنبه لحن رهبر معظم انقلاب نسبت به حوادث 88 متفاوت بود، افزود: «به اعتقاد من این تصادفی نیست که مقام معظم رهبری برای اولین بار وقتی صحبت از آن وقایع می شود، لفظ "فتنه" را به کار نبردند و از ساختارشکنی و حرکات زشت در روز عاشورا انتقاد کردند.» این استاد دانشگاه با اشاره به طرح بحث" گفت و گوی ملی" از سوی برخی فعالان سیاسی اظهار کرد: «الان شرایط مناسب ایجاد کارزار گفت و گو های ملی فراهم است. این گفت و گو ها باید با محوریت حوادث 88 آغاز شود.»

او معتقد است پس از درگذشت آیت الله هاشمی، ناطق نوری و رییس دولت اصلاحات می توانند در جایگاه آیت الله هاشمی ظاهر شوند و رابطی برای ایجاد فضای گفت و گو میان منتقدان و حاکمیت باشند!! سخنان زيباكلام در حالي مطرح مي شود، كه حتي انتشار اظهارات و تصاوير سيدمحمد خاتمي هم در رسانه هاي كشور ممنوع است و معلوم نيست كسي كه خودش ممنوع التصوير، ممنوع‌البيان، ممنوع الحضور، ممنوع التشييع و ... است و طبق اظهارات صريح مسئولان و عناصر كليدي جناح راست، قبل از هرچيز بايد توبه‌نامه بنويسد، چگونه مي‌تواند چنين نقشي را ايفا كند!